2020-03-18, 21:31
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Verkar inte bli något fredag 20/3. Kollade just hos Örebro TR.

Enligt Örebro Tingsrätts schema för veckans förhandling finns inte denna dag med. Dock när jag var närvarande vid senaste förhandling bestämdes det att det skulle läggas in en dag för vittneshör på fredag 20/3.

Det verkar lite luddigt, har nu ikväll mailat och frågat Tingsrätten, får nog svar imorgon.
Återkommer då!
Citera
2020-03-18, 21:35
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
https://minfil.com/vboegbieoe/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_438_0_pdf
Aktbilaga 438

Där kom ju schemat för vittnesförhören!
Tusen tack!
Citera
2020-03-18, 21:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
https://minfil.com/vboegbieoe/_rebro_TR_B_2705-18_Aktbil_438_0_pdf
Aktbilaga 438

Det viktigaste dokumentet idag!

2/4 Försvarets vittnen. Det blir en intressant dag, inte minst:
....
11.05 H*nna D*vidsson
14.15 J*n*s D
...
Det ser ut som om HD mycket väl kommer att mala på om alla SD´s plussidor, samt hur oskyldig och änglalik han är i kanske ett par timmar? Andra vittnen har 10 minuter på sig.

Jag kanske är blind, men jag hittar henne inte alls på åklagarens sida?

Ni som drömmer om att HD ska säga sanningen i denna rättegång, trots att hon ljuger och slingrar sig i förhören, ni kan nog sluta dagdrömma.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-18, 21:50
Medlem
landbandys avatar
Det LW ville- går ju inte att genomföra.
Det är ytterst få gifta kvinnor som låter saker och ting gå så här långt som det gjorde i den här "härvan" av känslor....
Det är rent otroligt att de kunde hålla på i de 6 år som har varit ,utan att bli ifrågasatta rakt på, rakt ut, utav HD -inför både grannar och nära och kära....

Det här med giftermål = I nöd och lust .....

Var det det som hände ? Att han kände sig NÖDGAD att ha LUST till en annan kvinna , och enligt honom ingick detta beteende inom äktenskapets ramar ??

Hur fick han HD att tycka att detta var okej?

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-18 kl. 22:07.
Citera
2020-03-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det viktigaste dokumentet idag!

2/4 Försvarets vittnen. Det blir en intressant dag, inte minst:
....
11.05 H*nna D*vidsson
14.15 J*n*s D
...
Det ser ut som om HD mycket väl kommer att mala på om alla SD´s plussidor, samt hur oskyldig och änglalik han är i kanske ett par timmar? Andra vittnen har 10 minuter på sig.

Jag kanske är blind, men jag hittar henne inte alls på åklagarens sida?

Ni som drömmer om att HD ska säga sanningen i denna rättegång, trots att hon ljuger och slingrar sig i förhören, ni kan nog sluta dagdrömma.

#TeamÅsaHiding
Hanna D ska höras av både åklagare och försvaret den dagen. Det beslutades i rätten en av dagarna jag va där.
Citera
2020-03-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det låter som en förberedelse inför mordet, för att misstänkliggöra ett killgäng som kanske inte ens finns i verkligheten (troligen inte).

Han underskattar polisen!
Han borde ha fattat själv att hela uppträdandet verkar konstigt.
Att sedan ge sig in i skogen för att leta efter killarna när polisen tyckte att han skulle gå hem.
I och för sig kan man gå på krogen i kängor och pannlampa, men man riskerar då att personalen
tillfrågas om de sett honom där. Det lär de minnas i så fall.

Ja precis, haha... Utrustning för geocaching när man ska på krogen verkar lite suspekt. För alla utom SD då.
Jag tror med att hela situationen är en "cover" SD tänkt fram. Däremot har han inte gjort sin riskanalys ordentligt och räknat med att polisen skulle uppfatta situationens helhet som avvikande.

1. Om det varit struliga ungdomar/unga vuxna där skulle varje vettig person inte återvända efter att ha varit hemma och hämtat telefon och ytterligare en lampa.
2. När polisen kommer finner de inga ungdomar/unga vuxna på plats.
3. Då SD beter sig underligt ber de han visa händerna och öppna jackan för okulär kontroll så han inte har baseballträ eller liknande under jackan (men de kollar bara framsidan om jag förstår det hela rätt).
4. De frågar SD om personnummer och han uppger då ett falskt sådant, av polisernas vittnesmål att döma.
5. SD uppger sig vara boende i Vivalla men preciserar inte närmre än så och poliserna frågar inte mer men slagningen av personnumret visar på en person boendes i Östernärke.
6. De ber SD att återvända hem under rådande omständigheter men det tänker han inte göra utan uppger att han tänker ta en runda i skogen för att kolla efter ungdomarna/de unga vuxna först..
7. Båda poliserna uppger att helhetsintrycket SD ger på plats "känns skumt".

Så visst underskattar SD polisernas förmåga att utvärdera den uppkomna situationen! Det verkar även passa in på hans psykologiska profil om vi ska tro det andra mer kunniga och belästa har uttryckt angående SD.
Det blir intressant att se hur SD/försvaret kommer tackla även denna situation som knappast talar till SD:s fördel..
Citera
2020-03-18, 22:00
Medlem
Citat:
Hanna D ska höras av både åklagare och försvaret den dagen. Det beslutades i rätten en av dagarna jag va där.

Hanna var uppsatt på förhör endast 15 minuter, vet någon om det stämmer?
Citera
2020-03-18, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kanske så att uppgifterna ligger i en av de hemliga bilagorna. Personen i fråga har ju inte med saken att göra. I värsta fall kollade poliserna identiteten över en publik, ev snabbare, tjänst istället för över det egna systemet.

Om de bara kollade namnet på personen så kan det ha gått lika bra med eniro.se men då får de bara ut adressinfo och inget ur spaningsregistret, tidigare/aktuell förekomst i utredningar eller efterlysningar.
Så troligast är att slagningen gjordes i de egna systemen ändå och därmed spårbart.
Citera
2020-03-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Hanna var uppsatt på förhör endast 15 minuter, vet någon om det stämmer?

Har läst den uppgiften i tråden.
Lite märkligt om det stämmer eftersom Hiding enl förståsigpåarna har som bakomliggande syfte med åtalet mot SD att även ansamla bevisning mot HD som talar för hennes inblandning i mordet så att Hiding då rättegången mot SD är över direkt kan inkomma med åtal mot HD.

Man kan tycka att Hiding då borde ägna lite mer än bara kvarten åt att pressa sanningen ur HD.
Citera
2020-03-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det LW ville- går ju inte att genomföra.
Det är ytterst få gifta kvinnor som låter saker och ting gå så här långt som det gjorde i den här "härvan" av känslor....
Det är rent otroligt att de kunde hålla på i de 6 år som har varit ,utan att bli ifrågasatta rakt på, rakt ut, utav HD -inför både grannar och nära och kära....

Det här med giftermål = I nöd och lust .....

Var det det som hände ? Att han kände sig NÖDGAD att ha LUST till en annan kvinna , och enligt honom ingick detta beteende inom äktenskapets ramar ??

Hur fick han HD att tycka att detta var okej?

(Spekulation)

Sa inte HD till arbetskollegor att det var "skönt", då "slapp hon". Tänk om hon faktiskt på ett sätt tyckte det. Hon mådde psykiskt dåligt, var trött på gubben, hade ngn typ av underlivsbesvär, kunde behålla det trygga livet men slippa för mkt närhet / kladd med "sin bästa vän". Sen spårade det ut.. kanske gillade inte HD de hållhakar LW ändå satte på SD. Det var ok med HD, så länge hon ändå hade hela makten. Så länge hon visste att SD ändå hade valt henne om det gällde. Sen började bägaren totalt rinna över när cache-bråket spårade ut. Då visade HD på ett smidigt sätt att hon hade uppskattat om SD eliminerade störmomentet. Då kunde hon "skylla på" otroheten. Men eg handlade det hela mkt mer om HDs psyke och maktkänsla över SD. Så länge han var "dum och kåt" funkade det. Men fattar inte varför de var så nykära efter mordet. "Åh min prins, så mkt du har gjort för min skull" ??
Citera
2020-03-18, 22:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Eller så var det a Partner in Crime som skrev och inte klarade av att vara personlig eller visste vad SD brukade skriva? Brukade han använda "hepp"?

#TeamÅsaHiding

Ja ordet hepp använde han.

Det var en rejäl avvikelse iallafall. Det känns så konstruerat.
Mig veterligen första och enda gången han använde frasen i deras kontakt.
Inte omöjligt att det var HD som skrev..
Citera
2020-03-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Om de bara kollade namnet på personen så kan det ha gått lika bra med eniro.se men då får de bara ut adressinfo och inget ur spaningsregistret, tidigare/aktuell förekomst i utredningar eller efterlysningar.
Så troligast är att slagningen gjordes i de egna systemen ändå och därmed spårbart.

Går ju att söka på personnummer på flera platser på webben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in