Citat:
Ursprungligen postat av
kalkylatorn95
Det som är så dumt med nuvarande strategi - att inte testa alla för att bekräfta Covid-fall; är att gemene white trash svenne och feminist-vänstern kommer tro att " läget är grönt " och att " denna livsstil är inte hållbar, let's go girls, let's partaja med en flaska vin i vårsolen tsm "
Alltså, folk i Sverige tar inte denna skit på allvar när inte myndigheterna testar ALLA och verkligen ÖVERDRÖSER oss med konfimerade fall. Jag kan lova er att hälften av svenskarna i början av nästa vecka kommer skita i allt vad social distans heter och fortsätta med sin normala jargong.
Om man istället faktiskt hade testat alla (ÄVEN OM DET KANSKE INTE FYLLER NÅGON STÖRRE FUNKTION) = så räddar det faktiskt liv på andra; eftersom konsekvensen av detta gör att vi får korrekt fakta 24/7 och sitter spänt på tårna och kvarstår i vår karantän.
Mina tankar.
ja och vi kommer ha 1-3 miljoner fall med influensa= liknande symptom och det finns ingen kapacitet att klara av det...så folk med symptom måste stanna inne....
tester idag ger ju en falskbild om hur det verkligen ser ut, så det det man måste banka in i folks skallar är ju
att vi inte kommer se faran komma och det är därför extra viktigt att följa det riktlinjer som finns redan nu.
jag har försökt förklara det för äldre i min omgivning men några bryr sig inte utan fortsätter sina liv som vanligt så jag vet inte hur man ska göra med folk som är immun mot synpunkter och åtgärder som inte passar deras tycke...ansiktsmasker på alla ute i offentliga miljöer???