2020-03-18, 19:02
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Vi får se hur Tysklands statistik utvecklar sig. Italiens siffror är ju extremt oroväckande det medger jag.

Vilken tid brukar Tysklands siffror komma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vi kommer närmare och närmare dagen då FHM med Anders Tegnell i spetsen beslutar om att samtliga som inte är i riskgrupperna ska bli tvångssmittade, så att vi har 2-3 veckor där alla är sjuka och sedan kan vi gå vidare då vi utvecklat en flockimmunitet.

Och 1-2 miljoner döda. Sverige hämtar sig inte på decennier efter det.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
För det krävs en ohämmad smittspridning i samhället som snabbt leder till en total kollaps av vården, där det väller in unga och friska med utvecklad "novel coronavirus-infected pneumonia" (NCIP), och antalet intensivvårdsplatser inte räcker till ens för den gruppen.

Det är mera troligt att Sverige hamnar i en situation likt den i Lombardiet, där de över 60 nekas all vård för att rädda de unga och friska.

I så fall gerontocid signerat FHM och Regeringen

Här är rapporten som fick US och UK att ändra sig. Rapporten som FHM inte låtsas om.

https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/medicine/sph/ide/gida-fellowships/Imperial-College-COVID19-NPI-modelling-16-03-2020.pdf
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Min gissning är att de måste snabbereda hur de ska göra med VAB. Idag finns mig veterligen ingen möjlighet för en förälder att vara hemma med ersättning för annat än om barnet är sjukt. Så jag tror att det är det de lite snabbt ska ändra innan de stänger ned
Det stämmer nog som du säger. Plus att det nog är en hel del annat att ordna med.
Citera
2020-03-18, 19:03
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Kan vi räkna med bestående organskador efter tillfrisknande?

https://www.disclose.tv/emergency-physician-we-see-covid-19-patiens-in-their-30s-with-no-medical-history-lungs-images-are-39 3610

Nej. Det visar ”bara” att det är en allvarlig lunginflammation.

Han säger själv att det är behandlingsbart och de apor Kina testat att ”re-infektera med viruset” visade inga organskador efter 1 månad från viruset inte gick att hitta/mäta.
Citera
2020-03-18, 19:03
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Wow! Men isf förvånar det mig inte med tanke på mängden allvarliga fall.
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Fy fan, de dör som flugor i Italien. Såg ett reportage från ett sjukhus i italien igår. Alla respiratorer slut, personalen går på knäna, 25% av vårdpersonalen sjuk i Corona. Ingen som satts i respirator de senaste 2 veckorna har tillfrisknat.
Ja 475 döda på en dygn i Italien är väldigt mycket. Liksom 4072 nya konstaterat smittade. Båda är dygnsrekord för Italien.

Men det var också rekord i antalet friskförklarade: 1084 stycken. Fast man kan ju undra lite hur friskförklarandet går till... Det finns ju inte vård till alla. Folk kanske friskförklarar sig själva, lämnar tältsängen i korridoren och kryper hem oavsett om de är friska eller sjuka.
Citera
2020-03-18, 19:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det tror jag inte att jag kan hålla med dig om (i den här frågan), i varje fall inte utifrån från rapporteringen nerifrån.

Sen så finns det de som skiter i råden av en eller annan anledning. Men de finns ju också här, t ex pensionärer (de det ju har pratats mest om som riskgupp och som väl brukar vara försiktiga av sig) som verkar lalla omkring i sin egen värld.
Jag har bara hört hur man uttalat sig om att folk trotsat utegångsförbud i Italien, och Iran ska vi inte tala om. Men, visst är det något lurt med Italien, det har jag tyckt från början - kanske bara helt transparenta med statistiken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Det som är så dumt med nuvarande strategi - att inte testa alla för att bekräfta Covid-fall; är att gemene white trash svenne och feminist-vänstern kommer tro att " läget är grönt " och att " denna livsstil är inte hållbar, let's go girls, let's partaja med en flaska vin i vårsolen tsm "

Alltså, folk i Sverige tar inte denna skit på allvar när inte myndigheterna testar ALLA och verkligen ÖVERDRÖSER oss med konfimerade fall. Jag kan lova er att hälften av svenskarna i början av nästa vecka kommer skita i allt vad social distans heter och fortsätta med sin normala jargong.

Om man istället faktiskt hade testat alla (ÄVEN OM DET KANSKE INTE FYLLER NÅGON STÖRRE FUNKTION) = så räddar det faktiskt liv på andra; eftersom konsekvensen av detta gör att vi får korrekt fakta 24/7 och sitter spänt på tårna och kvarstår i vår karantän.

Mina tankar.

ja och vi kommer ha 1-3 miljoner fall med influensa= liknande symptom och det finns ingen kapacitet att klara av det...så folk med symptom måste stanna inne....

tester idag ger ju en falskbild om hur det verkligen ser ut, så det det man måste banka in i folks skallar är ju att vi inte kommer se faran komma och det är därför extra viktigt att följa det riktlinjer som finns redan nu.

jag har försökt förklara det för äldre i min omgivning men några bryr sig inte utan fortsätter sina liv som vanligt så jag vet inte hur man ska göra med folk som är immun mot synpunkter och åtgärder som inte passar deras tycke...ansiktsmasker på alla ute i offentliga miljöer???
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Tegnell väntar inte på några siffror. EU kommer troligtvis att tvinga Sverige annars är deras plan att offra väldigt många liv.

Här är rapporten som fick US och UK att ändra sig. Rapporten som regeringen och FHM inte låtsas om.

https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/medicine/sph/ide/gida-fellowships/Imperial-College-COVID19-NPI-modelling-16-03-2020.pdf

Jag har läst rapporten, jo Folkhälsomyndigheten väntar på siffror och sannolikt svar från bland annat sentinelmätningar, varför far du med osanning ditt patetiska aber?
Citera
2020-03-18, 19:05
Medlem
WHO - testa alla misstänkta fall!

WHO Says Testing, Tracing Must Be 'Backbone' of COVID-19 Response
https://www.usnews.com/news/world/articles/2020-03-18/who-says-testing-tracing-must-be-backbone-of-covid-19-response

Vad väntar Folkhälsmyndigheten, regeringen på?
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Vilken tid brukar Tysklands siffror komma?
Vet ej men tror ungefär samtidigt som våra. Deras siffror för idag står redan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Man följer helt enkelt WHO:s uppmaningar.

Du har nog rätt. Även italienarna har hörsammat. En stad har minskat spridningen tack vare aggressiv testning, som Financial Times formulerar det.

An infection control experiment that was rolled out in a small Italian community at the start of Europe’s coronavirus crisis has stopped all new infections in the town that was at the centre of the country’s outbreak.

Through testing and retesting of all 3,300 inhabitants of the town of Vò, near Venice, regardless of whether they were exhibiting symptoms, and rigorous quarantining of their contacts once infection was confirmed, health authorities have been able to completely stop the spread of the illness there.

https://www.ft.com/content/0dba7ea8-6713-11ea-800d-da70cff6e4d3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in