2020-03-18, 17:14
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Undrar om MGM piper ur sig sanningen om han får livstid?
Bill* har ju redan erkänt berättat ang pistolen och förloppet i trappan skotten osv. Han anser det dock inte var mordförsök utan av den lägre graden.
Ang anstiftare, BR kommer som heltidskriminell aldrig avslöja det.
Citera
2020-03-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Bill* har ju redan erkänt berättat ang pistolen och förloppet i trappan skotten osv. Han anser det dock inte var mordförsök utan av den lägre graden.

Det kommer att handla om uppsåt, och vem vet vad det här slutar med. Hans advokat lär i alla fall försöka se till så det hamnar på annat än mordförsök, och med denna åklagare är allt möjligt.
Citera
2020-03-18, 17:24
Medlem
Det dröjde till 10 mars 2020 men sen sjöng Billy ut. Lite som jag förutspått i tidigare inlägg. I tidigare förhör gällande andra brott har han alltid försökt prata bort de mest bindande bevisen.

Nu hade han läst FUP som var på slutdelgivning och då insett att han ligger pyrt till om han inte lägger fram det som att han bara var där för att hota. Ber själv om ett förhör och berättar i detalj vad som hände i trapphuset. Nu är det upp till rätten att avgöra om han bara var där för att hota eller mörda.

Det viktiga för Billy är att inte gola dock. Han berättar endast om sin del i trapphuset.

Det hela ett upplägg helt enligt boken Yrkeskriminellas ABC.
Citera
2020-03-18, 17:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Det var tamejfan det mest misslyckade mordförsöket jag nånsin hört talas om. Varför tömde han inte magget i HOL direkt när han kom upp för trappan? Bli nerbrottad och skadad samt lämnar avgörande bevisning efter sig.....Herrejävlar.

Det var nog sista gången Billy blir rekryterad till att fimpa någon med detta resultatet.
Citera
2020-03-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Undrar om MGM piper ur sig sanningen om han får livstid?
Det kommer det inte att bli. Billy har suttit många många år. Rättvisan kom ikapp för det han gjorde 1994 på bankrånet!!
Citera
2020-03-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det var tamejfan det mest misslyckade mordförsöket jag nånsin hört talas om. Varför tömde han inte magget i HOL direkt när han kom upp för trappan? Bli nerbrottad och skadad samt lämnar avgörande bevisning efter sig.....Herrejävlar.

Det var nog sista gången Billy blir rekryterad till att fimpa någon med detta resultatet.

Fast B säger själv om han velat döda H så hade han skjutit mer. Det var ett hot inte ett mord enligt B. Och ser man det i olika vinklar, så är det inte helt osannolikt.

Hans försvarare är sedan tidigare känd från Knutbyfallet där han var barnflickans försvarare. Inget blåbär alltså.
Citera
2020-03-18, 17:32
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast B säger själv om han velat döda H så hade han skjutit mer. Det var ett hot inte ett mord enligt B. Och ser man det i olika vinklar, så är det inte helt osannolikt.

Hans försvarare är sedan tidigare känd från Knutbyfallet där han var barnflickans försvarare. Inget blåbär alltså.

Jag funderade oxå på detta men varför då skjuta honom i buken? Han måste varit påverkad av benzo el liknande. Hursomhelst faila han rätt rejält, anlita Dödspatrullen nästa gång.
Citera
2020-03-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
https://m.imgur.com/j4BVlyv
Ja ful är hon inte. Men fattar inte att det kunde sluta så här hon har varit en av landet högsta jurister till att bli totalt alkoholiserad och galen
Citera
2020-03-18, 17:34
Medlem
Citat:

Billy har speciellt ett bekymmer med sin berättelse. Varför han går upp i trapphuset med osäkrat vapen om det inte var meningen att skjuta. Det kommer ligga honom till last i rätten.

FUP s.455

FL: … hur det kommer sig att du osäkrade pistolen om du inte har syfte att skjuta honom?
H: Mm. Ja, nej, jag förstår frågan. Precis.
FL: Och ditt svar var att det var en säkerhetsåtgärd, säger du?
H: Ja, ungefär, kan man säga.
FL: För din egen räkning då, eller?
H: Ja.

Han är inte smart denne Billy alltså...

Tur han har en rutinerad advokat.
Senast redigerad av Avel 2020-03-18 kl. 17:37.
Citera
2020-03-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Billy har speciellt ett bekymmer med sin berättelse. Varför han går upp i trapphuset med osäkrat vapen om det inte var meningen att skjuta. Det kommer ligga honom till last i rätten.

FUP s.455

Ja, det överlämnar jag till domstolen att avgöra helt enkelt. Det återstår att se, men om jag är ute efter att döda någon så skjuter jag på liksom det är inget snack. Måste dessutom varit en skrämselpistol då H fick såpass lindriga skador.
Citera
2020-03-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ja, det överlämnar jag till domstolen att avgöra helt enkelt. Det återstår att se, men om jag är ute efter att döda någon så skjuter jag på liksom det är inget snack. Måste dessutom varit en skrämselpistol då H fick såpass lindriga skador.

Har du läst förhöret med Billy?
Citera
2020-03-18, 17:39
Medlem
meas19s avatar
Han behöver nog berätta varför han var där, om han ska slippa undan med hot. Lurpassar man på någon o skjuter ett skott under hjärtat o ett snuddar huvudet, så räcker det nog inte bara säga att ville jag döda så hade jag skjutit flera skott och siktat på hjärtat...

Citat:
Ursprungligen postat av Avel

FUP s.455
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in