2020-03-18, 14:58
Medlem
Vad tror ni man kommer kunna se en ökning på dom senaste månaderna? Så man kan plocka ut i sommar.
Citera
2020-03-18, 15:03
Medlem
Jag undrar om Petter Stordalen ågrar köpet av ving
Citera
2020-03-18, 15:11
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer
Jag var med i kraschen efter IT-bubblan runt millenieskiftet samt kraschen efter Lehman-Brothers 2008 och jag sålde som tur var allt innan kraschen nu. Tänker inte göra om misstaget att gå in för tidigt denna gång. Börserna var övervärderade innan Corona-krisen och det finns gott om fallhöjd kvar. Bara att plocka upp en chart över Dow Jones eller Nasdaq så inser man att raset bara har börjat. Det blir såklart ett och annat upptick under vägen så finfina möjligheter till swingtrading kan det bli..

Folk med substans verkar hålla med dig. Global recession går inte att undvika säger Harvard ekonom. Det bådar inte gott tyvärr: "Det krävs alltså inte många minuters samtal för att inse att Rogoff inte alls befinner sig på samma orosnivå som han gjorde 2008. Den här gången är det värre."

Citera
2020-03-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Vad tror ni man kommer kunna se en ökning på dom senaste månaderna? Så man kan plocka ut i sommar.

Skistvårt att se just nu.

Ingen vet hur länge det är riskläge med Covid eländet just nu -
innebär typ
I Ingen vet när allting lyter på igen
II Det skapar osäkerhet - inget köpläge
III Det skapar också osäkerhet på lång sikt

Och lägg på det mycket usla Q3 rapporter.

Och så fort något går upp, så lär folk sälja.
Så räkna med en lite nedtryckt börs ett tag.
Ett långt tag.
Citera
2020-03-18, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Den här tråden vill jag specefikt ska handla om när ni tycker att börsen generellt eller enskillda bolag blivit så billiga att det är läge att gå in:

A för längre sikt +6 månader
B swingtrade

Kort och gott är frågan;

När ni köper vad och med vilken horisont?

Jag vet att det finns andra trådar om corona och börsen men jag inbillar mig att många ser den uppkommna situationen som ett bra läge och att det är motiverat att ha en tråd helt vigd till att diskutera tidpunkt.

Jag avvaktar någon månad. Vet inte säkert vad jag ska köpa, kollar då. När jag ser att kurvor börjar vända uppåt köper jag för att vara specifik.
Citera
2020-03-18, 15:38
Medlem
Vilket otroliga köplägen som öppnats upp för oss! Jag har inte ägt en aktie i hela mitt liv, men nu när det äntligen kom ner på rimliga nivåer så kommer jag att gå in.

FED har hela tiden försökt hålla upp nivåerna på aktier men den här gången lyckades dom inte. Det är nu som det är dags att köpa. Corona har gjort aktiemarknaden intressant igen.
Citera
2020-03-18, 15:52
Medlem
Hej! Har en nybörjarfråga, på avanza när man söker efter vissa aktier, vi kan ta Investor för exempel, så finns Aktien som Investor A och Investor B..
vad är skillnaderna ?
Citera
2020-03-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321

Arctic Paper så snart deras bolagsstämma spikar föreslagen utdelning på 50 öre/aktie.
Citera
2020-03-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turion1
Hej! Har en nybörjarfråga, på avanza när man söker efter vissa aktier, vi kan ta Investor för exempel, så finns Aktien som Investor A och Investor B..
vad är skillnaderna ?

Det handlar om rösträtten i bolaget. En A-aktie ger en röst medan en B-aktie ger 1/10-dels röst vilket innebär att du behöver tio B-aktier för att ha samma inflytande i ett bolag som en A-aktie.
Citera
2020-03-18, 16:23
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Jag var inte en idiot... Tack!

Vilket Cert vart det? Skicka länk
Citera
2020-03-18, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Jag undrar om Petter Stordalen ågrar köpet av ving
Det går inte att tänka så som affärsman och entreprenör. Han har åstadkommit mer än de flesta och har pengar så han klarar sig
Citera
2020-03-18, 16:58
Medlem
Sven2s avatar
Tänker att rebelancera från aktieportfölj (som är -40-60% nu) till certifikater BULL X2 eller MINI FUTURES med liknande håvstäng. Bra eller anus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in