2020-06-11, 14:19
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Detta är ju spännande, trodde NAS skulle fasa ut SAS tidigare. Undra vilka som kommer ta över marknadsandelarna, Lufthansa kanske?
Flygbranschen är i total gungning. Lufthansa kommer att tillbringa de närmaste 5 åren med att konsolidera = sparka personal, under ständigt nedläggningshot. Norwegian eller motsvarande hade varit en möjlighet, ett nytt bolag med smartare rutiner och färre personal. Men de konkar när som helst.

Ryan air kan jag tänka mig. Flygande boskapståg helt enkelt. Eller något svenskt helt nytt, någon som köper upp SAS för 1 kr och bara driver de svenska linjerna. Troligen BRA eller ägarna bakom detta bolag.
Citera
2020-06-11, 14:22
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
OMXS30 -3.41% nu. Det är helt enkelt raset som inletts och vi får en dipp-2. Intressant.
Citera
2020-06-11, 14:38
Medlem
Cincinnatis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
OMXS30 -3.41% nu. Det är helt enkelt raset som inletts och vi får en dipp-2. Intressant.
Terminerna i USA ligger på liknande. Inte Nasdaq förstås, men även det står på -2% just nu.
Senast redigerad av Cincinnati 2020-06-11 kl. 14:40.
Citera
2020-06-11, 14:46
Medlem
Glad att det rasar. Nu tror jag på ett riktigt ras. Har den känslan. Verkligheten kommer ikapp.

Runt årsskiftet blir bra tillfälle att gå in igen.
Citera
2020-06-11, 14:47
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Terminerna i USA ligger på liknande. Inte Nasdaq förstås, men även det står på -2% just ny.

Intressant är också att det defakto uppstått en dubbel övre 'gap' på 4h (grön box):
https://i.imgur.com/hAwx3dG.png

Det är inte särskilt vanligt att så sker.
Den som skapades idag vi öppning är på ca 1.9%, jag brukar tänka att alla sådana över 0.5% är mer signifikanta. Runt 2% givetvis ännu mer signifikant.

Nivån runt 1626 +/-1 för OMXS30 viktig nu om inte annat. En dipp under eller rentav en stängning under på 4h eller högre så får man börja utvärdera huruvida vi ska längre ned eller ej. Lägsta idag är 1628.21.
Senast redigerad av sinewave 2020-06-11 kl. 15:11.
Citera
2020-06-11, 14:47
Medlem
Citat:

När går du in igen?
Vad sägs om mina aktier?
Ssab
Ratos
Hufvudstaden
Milicim celluar?
Citera
2020-06-11, 15:02
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenXX
När går du in igen?
Vad sägs om mina aktier?
Ssab
Ratos
Hufvudstaden
Milicim celluar?
Jag har själv SSAB och Hufvudstaden, något mer kan jag inte säja.

Jag kommer att sälja av Hufvudstaden så fort jag kan. De är enbart bottenfiskade. Den affärsiden är ointressant, att 10 personer sitter och administrerar ett litet antal svindyra fastigheter mitt i Stockholm. Det är passe i IT-eran.
Citera
2020-06-11, 15:23
Medlem
sinewaves avatar
SPX (S&P500, terminer) har hittat stöd kring 3107 och börjat forma en grön candle på 4h:
https://i.imgur.com/KWdinkB.png

Oscillatorerna börjar därför också peka upp, om det står sig eller ej återstår dock att se. MFI (Money Flow Index) är för närvarande under 20.

---

För egen del triggades en till köpposition,

Köpt position: OMXS30 (TURBO L OMX AVA 1026)
Pris: 103.37

Orsak:
- Vi är fortfarande i en tjurtrend sett på högre tidsintervall (1 dag osv)
- RSI14 på 30 min + 1h är väldigt lågt
- OMXS30 har mött på motstånd kring 1628
- En övre 'gap' på nästan 2% skapades idag av öppningen, sådana tenderar att fyllas och har så gjorts även under alla dippar i nuvarande uppgång
- SPX börjar forma en grön candle och dess oscillatorer börjar peka upp, mer möjligt att vi nu nått en lokal botten

Vid stänging på 30 min under 1625 ökar chansen/risken att jag stänger de två positioner jag har nu. Inväntar också fortfarande 4h för OMXS30 för att se om stängning över EMA21 eller hur det ser ut då.
Senast redigerad av sinewave 2020-06-11 kl. 15:26.
Citera
2020-06-11, 15:30
Medlem
Citat:
Går det att härleda dipp-2 till någonting? Jag sålde av mitt modesta innehav i måndags och jag har sedan dess ägnat mig åt att lukta på blommorna.
Citera
2020-06-11, 15:32
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadentasven
Går det att härleda dipp-2 till någonting? Jag sålde av mitt modesta innehav i måndags och jag har sedan dess ägnat mig åt att lukta på blommorna.
Efter en analys av den första dippen, som kom 20 februari fast alla fakta fanns på bordet redan 1 februari inklusive trådar på FB så är svaret "Ingenting" eller "Ren slump" eller "Chickenrace avslutat" eller i värsta fall "Stor spelare avslutar sina positioner i hemlighet".

Det är ofta tvärtom. Börsen börjar rasa. Och DÅ börjar media ta upp "corona våg 2 verkar ha inletts". Inte tvärtom.
Citera
2020-06-11, 15:40
Medlem
sinewaves avatar
En väldigt exotisk öppning på SPY (S&P500) nu, öppnar alltså och skapar dubbla övre 'gaps' på 1d (!)
https://i.imgur.com/oJKYmhY.png
Gröna boxar visar övre 'gaps' i ovan fall

Övre 'gaps' tenderar att fyllas med tiden (över 95% av fallen), en dubbel övre gap ... desto mer. Det betyder dock inte alls att vi på ett par minuter kommer fylla dessa utan det kan ta ett bra tag innan så sker. Det betyder däremot att köp- och säljtrycket förändras (mer tryck för köp i detta enskilda fall).
Senast redigerad av sinewave 2020-06-11 kl. 15:58.
Citera
2020-06-11, 15:57
Medlem
Russel 2000 : -4,5% ✓
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här