Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Konversation mellan SD och HD (Whatsapp) 28 sept- 2016. Verkar som att HD är på ett event utan SD.
Aktbil 163 A, sid 432:
(min fetning)
HD: Tror att vi var 5 st under 60 år
SD: Oj. Rekord
SD: Mycket folk?
SD:Kul?
HD:Ca 20 st
SD:Kul?
HD:Kul. Pratade mest med Beppe, lehed, Cajjoo och stmellosa. Även med några andra. Inte
så mycket med GL.
SD: Samcon kanske
SD: Saigon
SD: Inte så mycket med din vän Sofi. Otippat.. ..
SD: Inget alls antar jag
SD: Råkade väl knappt se ... ?
HD: Soft är inget passande namn tycker jag
SD: Haha. Jo.
HD: Hälsade på varandra. Men hon avböjde när Beppe välkomnade henne att sitta hos
oss
SD: Lika glad för det var du
HD: Verkligen inte passande namn. Finns inget mjukt. Hårda skelettdelar som sticker ut och
vass i samtal
SD: Vi tycker olika. Men av det du berättade om förrgår kväll var obra. Ska prata med henne
om det
HD: Helt ärligt vet jag inte. Så länge du vill vara med henne blir det bara jobbigare om hon
undviker mig. Er relation blir då bara en större belastning för mig. Hade tyckt att det varit bra
om hon satt sig där och kunde neutralisera saker
HD: Jag vill inte att du pratar med henne om det. Hon och jag pratade om det. Tycker bara att
det blir fel om du lägger dig i.
SD: Kommer göra
SD: Hon får inte bete sig illa mot dig
HD: Varför? Tycker att du gör det sämre om du lägger dig i.
HD: Det räcker med att jag vet vad du tycker och tänker. Stärker mig Älskar dig
HD: Ska hälsa fån många StMellosa, Beppe, lehed......
SD: Räcker ej för mig
HD: Men du har egentligen inte med det att göra..
SD: Jo
SD: Min bäste vän, och ditt hatobjekt har gjort fel och gjort dig illa. Påverkar mig och vad jag
"får" göra
HD: Blev varm och glad av lehed och Beppe ord. Pratade om touren och jag berättade att jag
skulle prata på den på FAD. Båda uttrycker att de blev glada att jag skulle göra det och inte
någon annan. Och sen säger de att de inte syftar på dig och tittar bort mot Lena. De tyckte
det var bra att jag tog plats och vara ansikte för touren tillsammans med dig. Det värmer gott
HD: Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte hon gjort något fel. Det
påverkar inte mer vad du "får" göra.
SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö
HD: Nej hon får leva. Jag ogillar er relation som det är nu
SD: Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar
henne som död
HD: Fanns i våra liv ja
SD: Ok
HD: Puss på dig
SD: Jaja "
Vad händer om man planterar in att "ditt hatobjekt" och att du önskar att hon vore död tillräckligt många gånger?
Särskilt som att det sedan uppdagas att "hatobjektet visar sig inte bara vara vän?
Den här konversationen är från sept 2016. Jag får intrycket att HD är fullt medveten om SD och LW intima relation redan här, men i protokollets tidslinje ska Hanna först avslöjat SD och LW relation först i Mars 2017.
Är det någon som tänker som jag att HD är medveten redan i september 2016 och att hon inga problem verkar ha med att SD har en intim relation med LW?
Det får mig dessutom att undra om LW kan ha trott att HD inget visste, och jäklades hon med HD loggar för att hon var svartsjuk?
Insåg HD att SD lurade LW, eftersom hon verkar anse att det är just SD fel att LW mår som hon gör och beter sig illa? Är det just därför HD menar att SD bara förvärrar situationen?
Följdfrågan på detta i mina funderingar blir...
Förstår HD hela situationen och helt enkelt senare fullkomligt tröttnar på dom båda två och detas bråk hon blir indragen i?
Orsakar detta att HD utnyttjar varje tillfälle att vända SD mot LW? Och gör hon detta för att få SD att tröttna och lämna LW när hon inte ens verkar bry sig om att han är otrogen?? Varför om hon ändå inte bryr sig?
Handlar detta om att SD och HD hade ett öppet förhållande och ville leva tillsammans men att de hade andra vid sidan om? Men att LW gjorde denna konstellation omöjlig för dom att leva i, pga att SD inte var rak mot LW och för att kunna ha LW kvar? Gav SD helt enkelt LW falska förhoppningar om en framtid tillsammans?
När i så fall förstod LW detta, och var det då dödsdansen började?
Hade LW svårt att förstå pusslet och krävde förklaringar gång på gång för att hon kände sig smutsig lurad och förnedrad?
Ville hon inte förstå hur illa det var?
Fortsatte SD att ge henne nya löften för att lugna LW och att det snarare trappade upp dödsdansen istället?
Mördades LW för att SD trodde att det skulle vara enda chansen att få tillbaka HD? Och var detta HDs plan och tankar också? Eller enbart SD desperation och HD utnyttjade detta?
Varför skulle då HD utnyttja detta och få SD att mörda LW om hon ändå inte ville ha SD?
Var HD den som från början gav SD tillåtelse att skaffa älskarinna? Planerade hon detta med SD redan innan han ens inledde en relation med LW?
Varför skulle hon vilja att hennes make har en älskarinna, var hon så trött på SD?
Var en älskarinna hennes enda väg ut ur äktenskapet med SD? Var HD så olycklig med SD? Var det därför HD kunde peka och ge order att SD skulle gräva..för att han vägrade släppa taget om HD?
Är det därför mångas uppfattning om HD tidigare är att hon var elak kall och hård, för att SD gjorde henne olycklig?
Är det därför HD återhämtad sig så fort och verkar må otroligt bra idag?
Var SD så besatt av HD att han mördade LW som sista utväg att få tillbaka HD?
Många funderingar blir det fram och tillbaka..