2020-03-18, 11:33
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
FUP är ju skapad för att sätta dit MGM så i den finns egentligen inget som kan binda MGK till något, ingen åklagare vill ju ha rimligt tvivel inbyggt i den utredning de gjort.

Men som sagt, läser man FUP och de vittnesmål MGK har avgett så framgår det tydligt vad som gick fel för BO.

Det var när BO började djävlas ända in i kaklet mot MGK som det började lukta fisk på allvar.

Eftersom åklagarna går på linjen "våld i nära relation" mot MGM och teorin är att MGM dräpte Bo för att hon var på väg att lämna honom blir det ju lite ologiskt att försöka klämma dit MGK för anstiftan, varför skulle hon anstifta ett mord på den som var på väg att lämna MGM, allt var ju frid och fröjd i sådana fall.

Varför HD inte står som åtalad tror jag beror på att Hiding inte vill ha en rättegång där SD och HD skyller mordet på varandra och därmed riskera att bägge går loss.Bättre med en fågel i handen än 10 fåglar i skogen.
Citera
2020-03-18, 11:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
SD har ett slags moraliskt-intellektuellt övertag på en mentalt rätt sargad HD som han verkar ha för vana att exploatera? Han förebrår henne för att hon vill se LW död när det ju bara är ventilen för sakförhållandet att relationen mellan LW o SD borde upphöra. SD behöver HD:s psykiska oförmåga för att framstå som överlägsen. Det enda som är rätt i hela konversationen är HD:s ”dödshot, som är en bön om terminering av relationen, inte av LW. Dödshotet säger vad HD inte kan säga till SD. Står i stället för. Och är det enda friska. SD fattar inte det.

SD lever på andras svaghet, som HD förmodligen är beroende av att få sin svaghet inpiskad. Konversationen är en enda rapport från underjorden, det enda som har ett litet mått av ljus är HD:s dödshot. Resten är från plågornas och undergångens välde. SD är nåt slags psykopat. Fattar det inte. Tror att det är andra som är det, för han är ju ofelbar. Per definition och genom att HD bevisar det genom sin fortsatta närvaro.

Detta var egentligen till dej , råka citera fel skribent

Dom var lika goda kålsupare. Båda hotade och ställde krav.
En sorts växelvis galenskap.
Båda var fast i detta klister av attraktion, hat, ägandebegär.
Två personer med lika stort kontrollbehov och tendens till besatthet (inte bara av geocoaching)

PolisenOrebro skrev ett träffade inlägg om detta:

”Det är två personlighetstyper som nästan varit optimala för att skapa problem för varandra.
LW förstärker de negativa delarna av SDs personlighet.
SD förstärker LWs negativa beteenden (och personlighet).
Fokuserar man på bara den ena i dramat så blir det fel, eftersom båda - med varandra - framstår som totala galningar. Dödsdansen kan bara förstås om man ser hur de båda dragit varandra djupare och djupare ned i fördärvet. INGEN av dem agerade normalt med den andre. ”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men till syvende och sist. Det är ändå hon som är död. Mördad.
Det är det rättegången hanflar om.

Men...som Prinsessan Diana sa ”There were three of us in this marriage..”.[/quote]
Citera
2020-03-18, 11:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
För mig funkade det när jag laddade ner Adblock plus i appstore.

Exakt! Har aldrig haft problem med Minfil. Och jag har AdBlock Plus, samt en massa annan säkerhet som standard på mina enheter.

Viruscannar med mitt virusprogram, scannar med Malwarebytes och Eset Online dagligen. Inte ett enda virus. Varken från MinFil eller något annat i denna tråd. Dessutom har jag alla pop up, cookies och onödiga läckande hål som Flash med mera bortkopplade.
Citera
2020-03-18, 11:39
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Lysande jobb du gör min vän, har du kollat ditt konto än?

Du bör ha fått åtminstone en hyfsad peng insatt

Visst är det MGK det handlar om, det är ju vad det gjort hela tiden.

MGM,s enda ömma punkt, BO kunde göra vad fan hon ville mot honom, han brydde sig inte nämnvärt och det visste ju BO om.

Det enda sättet att få MGM stissig var att ge sig på MGK, och djävla vad BO lyckades med sitt uppsåt när hon på allvar började att djävlas med henne, då gick MGM igång på alla cylindrarna.

Jag tror det var när BO började plocka bort MGK,s loggningar som det riktigt brast för MGM, då fick han det ultimatum som skulle resultera i BO,s död, han fick helt enkelt budskapet från MGK att nu räcker det, se till att få stopp på det här annars kan du fetglömma mig.

Och som sagt, jag förstår inte hur Hiding & Johansson tänker med sitt åtal där linjen är att BO var på väg att lämna MGM, därför dödade han henne, de kan inte ha läst eller förstått sin egen FUP för att lämna MGM var det sista BO tänkte göra, tvärtom hon skulle ha honom fullt ut av någon helt obegriplig anledning.

Hade de gått på den linje som så tydligt framgår av FUP så hade det räckt med en normal FUP på 3000-4000 sidor och vägen till en fällande dom hade varit fan så mycket lättare, det är inte " våld i nära relation" som är motivet, det är det vanliga klassiska triangeldramat som är anledningen till att BO måste dö.

MGK kommer att gå fri från allt ansvar just för att Hiding & Johansson kör den linjen de gör.

Tror jag också. Tidigare loggningar, borttagningar, omloggningar, borttagningar...och sen alla dessa 17 loggar på en och samma dag.
Talar ett tyst men likväl tydligt språk. Sista ordet. You can’t touch me.
Citera
2020-03-18, 11:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Varför HD inte står som åtalad tror jag beror på att Hiding inte vill ha en rättegång där SD och HD skyller mordet på varandra och därmed riskera att bägge går loss.Bättre med en fågel i handen än 10 fåglar i skogen.
Fast om åklagaren hade riktat in sig på enbart HD direkt från start så hade hon ju haft två år på sig att bygga upp en motsvarande indiciekedja mot just henne. Och eftersom hon då också hade kunnat peka på ett tydligt motiv så hade en sådan strategi säkert kunnat bli mer framgångsrik än den vi ser nu. Ett sådant åtal hade blivit mer kostnadseffektivt.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-18 kl. 11:49.
Citera
2020-03-18, 11:41
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Precis lyssnat, mycket INTRESSANT, nu fick vi äntligen veta (eller lyssna till) hur det hela gick till! Jag trodde först att det handlade om Lenas samtal till polisen även här, fast gällande bilincidenten då.
Men, spelade hon in deras konversation i bilen? Varför gjorde hon det? I övrigt har jag som flera av er andra fått en mer ödmjuk bild av Lena, efter att ha hört hennes röst. Men just i bilen vet jag inte, jag får nästan känslan att hon provocerade fram SD:s handling...han ber henne, trots allt, lugnt och sakligt att stiga ur bilen flertalet gånger.
(min fetning)
Ja så var det, åtminstone ett frågetecken som rätats ut i denna bedrövliga soppa.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-03-18 kl. 11:45.
Citera
2020-03-18, 11:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ändå var det SD och systern som "favoriserades" under uppväxten, enligt hans bägge bröder.

Ja, han fick ju pikar av den ena brodern i början av deras förhållande, att Hanna påminde om deras mor.

Japp men det verkade förekomma förminskningar ändå. Prestationer vad det som uppmärksammades. Pappa Fritz uttalande om huset visar ju på en verkligt osympatisk, oempatisk översittare.

” "Han fick aldrig någon kärlek hemma och hans pappa skrattade åt honom när dom köpte sitt hus. Det här kan aldrig bli någonting. Efter det snickrade han på huset i 10 år för att bevisa för pappan att han visst kan". ”
Citera
2020-03-18, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag har känslan av att HD är väldigt likgiltig när det gäller SD och hans relation med LW. Det tyder på att hon inte hade några djupare känslor för SD att hon ville fortsätta med honom öht. Det får mig att undra om hon var likgiltig inför SD (alla) planer med LW, även om hon var medveten om hans planer att mörda?
Varför skulle hon vara likgiltig inför hans planer att mörda LW i så fall?
Är det möjligt att hon var så trött på SD manipuleranden även av henne själv att hon därför inte gjorde något åt hans planeranden att mörda, om hon nu visste vad han planerade vill säga?
Någonstans läste jag i förhören om
jag inte minns fel, att HD bekräftat att det förekommit diskussioner om att mörda LW med SD, men ändå är HD avskriven från misstankar. Kan det bero på att HD inte orkade bry sig och inte tog diskussionen på allvar? Eller för att HD ändå inte kan ta ansvar för SD planeringar och handlingar att just mörda? Det var ändå han som tog upp detta med mord i diskussioner med HD, och utförde direkta hot till LW och dessutom utförde mordet...det verksr inte HD varit med på öht vad jag kunnat läsa alla fall. HD verkar bara trött på alltihop men jag kan ju ha fel förstås.

Ja. HD verkar helt likgiltig.Tom. Ointresserad. Men kanske lever hon upp, vaknar ur den till synes känslomässiga dvalan om SD hamnar bakom lås och bom?

Då har hon ju blivit av med de 2 personer som sårat henne som allra mest.
Citera
2020-03-18, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror att åklagaren har en plan här och just precis som du säger så kan hon dra vissa slutsatser av de kommande vittnesmålen. HDs vrånga attityd i förhören är också minst sagt skumt. Så beter sig inte en helt oskyldig person.

När SD står inföt faktum med en fällande dom på halsen, då kommer han branda HD, för han kommer inte att vilja falla ensam.

Ja frågan är bara om SD kan trolla fram någon mer teknisk bevisning (förvaras hos advokat enligt film-manér osv) och om han verkligen är redo att sätta barnens mor i finkan också.

Ser ut som de vänt ut och in på allt även det tekniska så ska väl mycket till att binda HD till detta tyvärr. Då behöver indicierna stärkas på nåt bra sätt istället. Hur är frågan. Åklagaren får gå rond ett först så får vi se sen.
Citera
2020-03-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Folie à deux.

Har tänkt att det finns element av gruppsykos i hela affären. SD och LW har hamnat i en loop där även HD, vänner och geocachare virvlar runt. Passion, ångest och någon sorts underliggade adhd-energi blåser upp saker som för en utomstående verkar triviala till enorma och livsfarliga proportioner. Gåtor, eget exklusivt språkbruk och speciella uttryck för tankarna till alternativ privat värld. Gränslandspsykotiskt.

Precis så tror jag också. Bara det av en av dom gick lite längre än dom andra.
Citera
2020-03-18, 11:50
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja hon hade väl visat de här dödshoten för polisen, och hon uppfattade det alltså som att polisen skrattade bort det. Det var väl efter det nederlaget hon spelade in bilincidenten, som sedan den manlige åklagaren inte verkar ha tagit på något större allvar. Jag har för mig att man inte ens ville lyssna på inspelningen.

Ja du ser, varför ifrågasätter du om de ens existerar? Klart hoten finns om de finns med i FUP så där ordagrannt, hade de varit andrahandsinformation hade man inte uttryckt sig på det där viset.

Om polisen ljuger i FUP lär de få äta upp det av SD:s advokat, var så lugn.
Citera
2020-03-18, 11:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Folie à deux.

Har tänkt att det finns element av gruppsykos i hela affären. SD och LW har hamnat i en loop där även HD, vänner och geocachare virvlar runt. Passion, ångest och någon sorts underliggade adhd-energi blåser upp saker som för en utomstående verkar triviala till enorma och livsfarliga proportioner. Gåtor, eget exklusivt språkbruk och speciella uttryck för tankarna till alternativ privat värld. Gränslandspsykotiskt.

Nån beskrev tidigt i tråden deras förhållande som en gummiboll med tråd, någon av dem drar sig ur tills det tar stopp och de studsar tillbaka igen. Som ett beroende av varandra av olika anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in