2020-03-18, 10:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nej det är såklart polisen som fabricerat hoten.

Vad tror du själv?
Nja hon hade väl visat de här dödshoten för polisen, och hon uppfattade det alltså som att polisen skrattade bort det. Det var väl efter det nederlaget hon spelade in bilincidenten, som sedan den manlige åklagaren inte verkar ha tagit på något större allvar. Jag har för mig att man inte ens ville lyssna på inspelningen.
Citera
2020-03-18, 10:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Där har du svaret på ALLT.
Och egentligen behöver man inte kommentera nåt mer än det.

Hur jag än vrider och vänder på detta nu när man sitter med Faktan, så kokar ALLT tillslut ner till Hanna.

När Lena började pilla på Hannas Loggar, så tände Hon stubinen till dynamiten.

Stefan hade ingen anledning att mörda Lena. Det var inga hot i konversationerna just då. Lena ville bjuda hem honom på kvällsfika med hjärt-kakan. Stefan skulle få sig ännu ett nyp. Allt var bra och precis så som Stefan ville ha det och han skulle lätt ha kunnat fortsätta med detta förhållande ett bra tag till, förutom en enda liten detalj.... Hanna.
Hanna hade flyttat ut, och han saknade henne. Hanna låg med en av hans polare och det gillade inte Stefan. Men det fanns en öppning, det fanns en möjlighet att ALLT skulle bli som vanligt igen.
- Se till att Lena försvinner, så blir allt som vanligt igen och jag flyttar tillbaka. Du får en chans Stefan att lösa det här problemet, annars går jag vidare. En chans och det skall vara klart innan vi åker till USA.

FACIT.1
Stefan såg till att Lena försvann. Han såg till att Hannas hat-objet inte var i vägen för hennes loggande och ingen annan knullade nu längre med hennes man. Hanna var nöjd !!
Och vips så blev dom jätte-tajta igen. Helt plötsligt så var dom superkära igen. Jag älskar dig...puss puss... osv...osv... Allt hade blivit precis som det var förr i tiden #TeamDavidsson var åter igen full lag och jäklar vad det loggades.

FACIT.2
Inte konstigt att Hanna blåljuger i förhören. Inte konstigt att hon skyddar Stefan till absurdum. Hanna vet om att OM Stefan åker för själva mordet, så kommer hon själv att åka för anstiftan, skyddande av brottsling och försvårande av utredning. Hanna vet det. Det är därför hon beter sig på detta vis i förhören. Hon skyddar sig själv och nu håller hon tummarna på att det skall funka.

Stefan utförde Hannas vilja.

Instämmer till fullo. 👍🏻
Som man säger - ”Bakom varje framgångsrik man står det en kvinna”....
Citera
2020-03-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
ALLA aktbilagor i FUP ligger på postarens @nonadas molntjänst!
100% virusfri

Ladda ner hela fupen son zippad fil, eller ladda ner valfri aktbilaga:
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs

Varför är texten så suddig, eller är det mina ögon som är knas?
Finns det någon annan fil som är mer tydlig?
Citera
2020-03-18, 11:05
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Att dom förtjänade varandra.

Men nu handlar det om mord. Det är väl ingenting men "förtjänar"?
Citera
2020-03-18, 11:06
Medlem
Sumies avatar
Citat:
Då var jag klar med samtliga Aktbilagor av intresse, fram till idag.
Det blir en helt annan sak när man får höra dom live, för det blir så opersonligt när man bara läser det i text.

He he he, jag kan nu också förstå att man lätt kan tröttna på Stefans röst, för herre-jösses vad pipig han är... Och inte fan ser han ut som 45. Han ser ut som en 22 åring.

Jag påbörjar jakten på nya aktbilagor från tingsrätten, och hittar jag några av intresse så hämtar jag såklart hem dom, men det känns som att vi börjar närma oss slutet på FUP.

Med dom orden tackar jag för mig ikväll, och jag hoppas att ni är nöjda.

Vi hörs.

// J.

Stort tack för alla ljud- och filmfiler, kudos!
Jag besökte tingsrätten i torsdags förra veckan och hörde Stefan live, och han har verkligen en mycket speciell röst. I tingsrätten pratade han väldigt lågt så det var svårt att uppfatta allt svammel om Lenas förmodade sexakt med hans cykelsadel och tankar på utplåning av familjen medelst bilkrasch etc.
Att höra honom i en av ljudfilerna du laddade upp när han avslutar ett samtal med Lena genom att plötsligt gå från lågmält irriterad till hatfullt crescendo är skrämmande. Efter att ha lyssnat på det samtalet kan jag ännu lättare tänka mig Stefan bakom bullerplanket.
Citera
2020-03-18, 11:07
Medlem
Citat:
Aktbilaga 361

Då var det dags för den beryktade misshandeln i Stefans bil....

Ladda ner, högerklicka och välj Windows media Player.... Det funkar, jag lovar.

Den är ganska stor så det kan ta en liten stund.

Varse go !

https://minfil.com/lb60Xch8o5/2017_01_10_00_07_53_v_ld_i_bil_mp3

Precis lyssnat, mycket INTRESSANT, nu fick vi äntligen veta (eller lyssna till) hur det hela gick till! Jag trodde först att det handlade om Lenas samtal till polisen även här, fast gällande bilincidenten då.
Men, spelade hon in deras konversation i bilen? Varför gjorde hon det? I övrigt har jag som flera av er andra fått en mer ödmjuk bild av Lena, efter att ha hört hennes röst. Men just i bilen vet jag inte, jag får nästan känslan att hon provocerade fram SD:s handling...han ber henne, trots allt, lugnt och sakligt att stiga ur bilen flertalet gånger.
Citera
2020-03-18, 11:07
Medlem
Citat:
Dom var lika goda kålsupare. Båda hotade och ställde krav.
En sorts växelvis galenskap.
Båda var fast i detta klister av attraktion, hat, ägandebegär.
Två personer med lika stort kontrollbehov och tendens till besatthet (inte bara av geocoaching)

Folie à deux.

Har tänkt att det finns element av gruppsykos i hela affären. SD och LW har hamnat i en loop där även HD, vänner och geocachare virvlar runt. Passion, ångest och någon sorts underliggade adhd-energi blåser upp saker som för en utomstående verkar triviala till enorma och livsfarliga proportioner. Gåtor, eget exklusivt språkbruk och speciella uttryck för tankarna till alternativ privat värld. Gränslandspsykotiskt.
Citera
2020-03-18, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Allmän fråga. Ska man tolka det som att det inte finns något i fupen som går att väcka åtal mot HD gällande medhjälp eller skyddande? Eftersom hon är avskriven?

Vad kan man då tänka skulle krävas för att få till ett åtal efter SDs evt dom? Måste väl vara helt nya bevis som inte finns ännu?
Eller hoppas man på nya uppslag baserat på vad vittnen kan säga i rätten?

Försöker förstå tron vissa har att Hiding kommer intressera sig igen för HD efter rättegångarna. På vilka grunder och bevis alltså.

Tror att åklagaren har en plan här och just precis som du säger så kan hon dra vissa slutsatser av de kommande vittnesmålen. HDs vrånga attityd i förhören är också minst sagt skumt. Så beter sig inte en helt oskyldig person.

När SD står inföt faktum med en fällande dom på halsen, då kommer han branda HD, för han kommer inte att vilja falla ensam.
Citera
2020-03-18, 11:25
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Får intrycket av att HD inte har något motiv till mord, hon verkar helt likgiltig inför fakta att hennes make har en sexuell relation med en annan kvinna, dvs inte svartsjuk. Det är ju lite märkligt i sig, hon verkar ju själv inte ha någon annan dessutom, så tidiga teorier att hon inte har sexuella behov av varken Stefan eller andra blir bekräftade här, anser jag.

Men hon har dock behov av Stefan, inte sexuella dock, och jag uppfattar det som det stör SD något enormt...därav hans knepiga frågor vad HD tänker/känner...SD vill ha reaktioner....upplever jag det som. Det får mig att undra om
SD spelar ut LW och HD mot varann?

Hon hade ju sex med J. Och i polisförhör säger hon att hon har haft sex med andra män än SD: "Före SD och under deras äktenskap, samt efter skilsmässan"

Däremot håller jag med om att hon absolut inte verkar vilja ha sex med just SD.
Citera
2020-03-18, 11:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ganska långt samtal, men väldigt intressant att äntligen få höra Lenas egna ord och tankar och funderingar kring hennes och Stefans relation. Stefans manipulering och övertag av henne blir nu extra tydlig. I ena stunden elak, ALLTID (och enbart) när TG kommer på tal och i samband med att avslöja för TG, då kommer HOTEN!! Och i nästa sekund "Mr Nice" och det märks på Lena att hon faktiskt försöker att stå emot honom efter ett gräl men så slutar det med försoningssex i skogen. Väldigt sorgligt samtidigt att lyssna på, Lena var ju så MEDVETEN om vad han var kapabel till men ändå kunde hon inte släppa taget.

Det har ju spekulerats lite i tråden om Stefans narcisstiska sida kan bero på en taskig barndom osv och det bekräftar Lena i samtalet.

"Han fick aldrig någon kärlek hemma och hans pappa skrattade åt honom när dom köpte sitt hus. Det här kan aldrig bli någonting. Efter det snickrade han på huset i 10 år för att bevisa för pappan att han visst kan".

Ja han kommer frön en mycket kall och dysfunktionell familj. Och inte förvånade att hans lillebror brutit med familjen. Det är ledsamt att läsa då dessa föräldrar, Fritz och Margareta, nog aldrig borde skaffat barn överhuvudtaget.

För att vara så störd som HD uppvisar tecken på att vara så tror jag inte att det bara handlar om Stefan, utan att hon kommer från en minst lika kall och dysfunktionell uppväxtmiljö. Där yta, såsom pengar, framgång etc prioriterats.

Igenkännande, kaka söker maka.

Likaså förstår jag inte vad Hannas pappas Sven Olof vittnesmål skulle ha för bevisvärde, då både han och HDs mamma Birgitta har stoppat huvudet i sanden när det gäller det mesta. Och hur skulle de kunna veta vad som egentligen försigått bakom gardinerna hemma hos Hanna och Stefan. En fläckfri yta har nu visar sig vara mycket viktigt för alla inblandade, i såväl HDs som SDs familj.
https://www.docdroid.net/rQcGvXv/337-orebro-tr-b-2705-18-aktbil-337-kompletterande-bevisuppgift-fr.pdf
Citera
2020-03-18, 11:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Varför är texten så suddig, eller är det mina ögon som är knas?
Finns det någon annan fil som är mer tydlig?

Klicka på den vita pilen uppe till höger, så visas dokumentet i originalstorlek:
https://forumbilder.com/i/roz8
https://forumbilder.com/i/rozy
Citera
2020-03-18, 11:32
Medlem
Citat:
Ja han kommer frön en mycket kall och dysfunktionell familj. Och inte förvånade att hans lillebror brutit med familjen. Det är ledsamt att läsa då dessa föräldrar, Fritz och Margareta, nog aldrig borde skaffat barn överhuvudtaget.

För att vara så störd som HD uppvisar tecken på att vara så tror jag inte att det bara handlar om Stefan, utan att hon kommer från en minst lika kall och dysfunktionell uppväxtmiljö. Där yta, såsom pengar, framgång etc prioriterats.

Igenkännande, kaka söker maka.

Likaså förstår jag inte vad Hannas pappas Sven Olof vittnesmål skulle ha för bevisvärde, då både han och HDs mamma Birgitta har stoppat huvudet i sanden när det gäller det mesta. Och hur skulle de kunna veta vad som egentligen försigått bakom gardinerna hemma hos Hanna och Stefan. En fläckfri yta har nu visar sig vara mycket viktigt för alla inblandade, i såväl HDs som SDs familj.
https://www.docdroid.net/rQcGvXv/337-orebro-tr-b-2705-18-aktbil-337-kompletterande-bevisuppgift-fr.pdf

Ändå var det SD och systern som "favoriserades" under uppväxten, enligt hans bägge bröder.

Ja, han fick ju pikar av den ena brodern i början av deras förhållande, att Hanna påminde om deras mor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in