2020-03-18, 09:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror LW misstog sig VEM som den Verkliga Fienden var?
Skulle SD vara en Björn som väcktes?

Som grannen sa till Polisen på frågan (om trädgården)
- Var gräver Stefan?
- Där Hanna pekar!

Bra sammanfattning av hur deras sjuka symbios fungerar.

Och JA jag är övertygad om att Hanna är inblandad.

• Det har mer och mer framgått i förhören att hon vet mer än hon förtäljer. (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

• Hennes chef reagerar på hennes uttalande och hur stark och glad hon verkar efter Lenas död
Även hennes nära vänner reagerar, hur de upplever att hon försöker plantera information hos dem.

• Den envishet och hämndlystnad som skönjes i hennes flertalet omloggningar, men inte minst den där hon loggar LWs 17 cacher - på en och samma dag.
Det finns ett budskap i detta. Du kan inte längre nå mej, eller ta bort mina loggningar.

Jag ser det såhär:

Det har varit ett mer eller mindre outtalat krav att LW skulle bort om det nånsin skulle bli hon och SD igen. För han hade bedragit henne i 2 omgångar. Trots ”evigt kontaktförbud” efter den första.
Det fanns liksom inte på kartan att det skulle finnas möjlighet för en 3 omgång otrohet.
Citera
2020-03-18, 09:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Åsa plockade in henne som misstänkt för mord.
Och i själva "mord-utredningen" så är hon helt avskriven.
JA.

Men självklart finns hon med i bakhuvudet som misstänkt på annat sätt.
Men att påbörja den utredningen NU, när dom redan råddar ett Mordåtal på 14.000 sidor skulle nog vara riktigt svårt att lösa.
Min gissning är att direkt efter Stefans två rättegångar så kommer Åsa plocka in Hanna, misstänkt för anstiftan, skyddande och försvårande av utredning.
Jag hoppas och tror faktiskt att så kommer ske.
Hanna har ett finger med i detta.

Hur skulle det gå till med den motivbild Hiding & Johansson har för MGM?

Då måste de ju gå helt emot vad de säger i rättegången mot MGM för att kunna peta in MGK i fallet, blir ju lite ologiskt att MGK skulle ha anstiftat mordet på BO för att BO var på väg att lämna MGM, tycker du inte det?
Citera
2020-03-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Lysande jobb du gör min vän, har du kollat ditt konto än?

Du bör ha fått åtminstone en hyfsad peng insatt

Visst är det MGK det handlar om, det är ju vad det gjort hela tiden.

MGM,s enda ömma punkt, BO kunde göra vad fan hon ville mot honom, han brydde sig inte nämnvärt och det visste ju BO om.

Det enda sättet att få MGM stissig var att ge sig på MGK, och djävla vad BO lyckades med sitt uppsåt när hon på allvar började att djävlas med henne, då gick MGM igång på alla cylindrarna.

Jag tror det var när BO började plocka bort MGK,s loggningar som det riktigt brast för MGM, då fick han det ultimatum som skulle resultera i BO,s död, han fick helt enkelt budskapet från MGK att nu räcker det, se till att få stopp på det här annars kan du fetglömma mig.

Och som sagt, jag förstår inte hur Hiding & Johansson tänker med sitt åtal där linjen är att BO var på väg att lämna MGM, därför dödade han henne, de kan inte ha läst eller förstått sin egen FUP för att lämna MGM var det sista BO tänkte göra, tvärtom hon skulle ha honom fullt ut av någon helt obegriplig anledning.

Hade de gått på den linje som så tydligt framgår av FUP så hade det räckt med en normal FUP på 3000-4000 sidor och vägen till en fällande dom hade varit fan så mycket lättare, det är inte " våld i nära relation" som är motivet, det är det vanliga klassiska triangeldramat som är anledningen till att BO måste dö.

MGK kommer att gå fri från allt ansvar just för att Hiding & Johansson kör den linjen de gör.

Allmän fråga. Ska man tolka det som att det inte finns något i fupen som går att väcka åtal mot HD gällande medhjälp eller skyddande? Eftersom hon är avskriven?

Vad kan man då tänka skulle krävas för att få till ett åtal efter SDs evt dom? Måste väl vara helt nya bevis som inte finns ännu?
Eller hoppas man på nya uppslag baserat på vad vittnen kan säga i rätten?

Försöker förstå tron vissa har att Hiding kommer intressera sig igen för HD efter rättegångarna. På vilka grunder och bevis alltså.
Senast redigerad av Avel 2020-03-18 kl. 09:59.
Citera
2020-03-18, 10:01
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Låter riktigt konstig. Och ansträngd röst. Och gnällig. Internerna han kommer sitta med lär tröttna snabbt på att lyssna på honom.

Det är som att lyssna på Peter Hjalmar Flack så träelit=träligt, som de säger i Pennybridge=Öbro. Han bor ju i gnällbältet, bättre han smörjde upp käften än sin cykel.

Internerna han kommer att sitta med (förhoppningsvis ), brushorna och kosinerna har sitt eget språk.
Citera
2020-03-18, 10:04
Medlem
Citat:
JA.

Men att påbörja den utredningen NU, när dom redan råddar ett Mordåtal på 14.000 sidor skulle nog vara riktigt svårt att lösa.
Min gissning är att direkt efter Stefans två rättegångar så kommer Åsa plocka in Hanna, misstänkt för anstiftan, skyddande och försvårande av utredning.
Övertygad om att du har rätt ang att Hanna plockas in. Bara att luta sig tillbaka och invänta hösten, eller möjligen nästa vår.
Citera
2020-03-18, 10:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Allmän fråga. Ska man tolka det som att det inte finns något i fupen som går att väcka åtal mot HD gällande medhjälp eller skyddande? Eftersom hon är avskriven?

Vad kan man då tänka skulle krävas för att få till ett åtal efter SDs evt dom? Måste väl vara helt nya bevis som inte finns ännu?
Eller hoppas man på nya uppslag baserat på vad vittnen kan säga i rätten?

FUP är ju skapad för att sätta dit MGM så i den finns egentligen inget som kan binda MGK till något, ingen åklagare vill ju ha rimligt tvivel inbyggt i den utredning de gjort.

Men som sagt, läser man FUP och de vittnesmål MGK har avgett så framgår det tydligt vad som gick fel för BO.

Det var när BO började djävlas ända in i kaklet mot MGK som det började lukta fisk på allvar.

Eftersom åklagarna går på linjen "våld i nära relation" mot MGM och teorin är att MGM dräpte Bo för att hon var på väg att lämna honom blir det ju lite ologiskt att försöka klämma dit MGK för anstiftan, varför skulle hon anstifta ett mord på den som var på väg att lämna MGM, allt var ju frid och fröjd i sådana fall.
Citera
2020-03-18, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
VAD menar du?
Att dom förtjänade varandra.
Citera
2020-03-18, 10:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vännerna visste bara om det LW valde att berätta för dem.
De visste inte om vad hon faktiskt gjorde.

Har du läst hennes konversationer med SD efter att HD
avslöjade deras affär?

I över ett år så hotade hon med att anmäla honom för
mordhotet om han inte gjorde precis som hon ville.
Hon krävde ständigt uppmärksamhet och tid med honom.
Hon tog ingen hänsyn när han ville arbeta eller vara med sin familj.
Hon gav order och hotade honom hela tiden.

Samtidigt så berättade hon för sina vänner om vilket stackars offer
hon var och hur rädd hon var för SD.

Det går inte ihop. Om man är rädd för någon så försöker man
undvika hen. Inte stalka och hota för att få träffa hen så mycket
som möjligt.

Hon ville ha SD.
Som den narcissist hon var så trodde hon att hon hade
rätt till honom, trots att han var gift med någon annan
och trots att han talade om för LW hur många gånger
som helst att han valde HD.
Det kunde inte narcissisten acceptera.
Hon ville ju ha honom. Då skulle hon ha honom.
Det hade ingen betydelse vad han eller någon annan ville.
Det kunde hon naturligtvis inte berätta för sina väninnor.
Då hade hon förlorat deras sympati.
Det var bättre att låta dem tro att hon var ett offer som
ville lämna honom men inte "kunde". Då var det inte hon
som sågs som skurken utan SD.

Hon var skicklig på att manipulera sin omgivning.
UW, barnen, vännerna, föräldrarna, älskarna...

Dom var lika goda kålsupare. Båda hotade och ställde krav.
En sorts växelvis galenskap.
Båda var fast i detta klister av attraktion, hat, ägandebegär.
Två personer med lika stort kontrollbehov och tendens till besatthet (inte bara av geocoaching)

PolisenOrebro skrev ett träffade inlägg om detta:

”Det är två personlighetstyper som nästan varit optimala för att skapa problem för varandra.
LW förstärker de negativa delarna av SDs personlighet.
SD förstärker LWs negativa beteenden (och personlighet).
Fokuserar man på bara den ena i dramat så blir det fel, eftersom båda - med varandra - framstår som totala galningar. Dödsdansen kan bara förstås om man ser hur de båda dragit varandra djupare och djupare ned i fördärvet. INGEN av dem agerade normalt med den andre. ”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Men till syvende och sist. Det är ändå hon som är död. Mördad.
Det är det rättegången hanflar om.

Men...som Prinsessan Diana sa ”There were three of us in this marriage..”.
Citera
2020-03-18, 10:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan inte heller öppna dem i Minfil. Men kan i docdroid -format; de filer man kan hitta här i
tråden i det formatet (som kostar litet pengar, kanske därför det inte används så ofta).
Ljudfiler brukar gå att öppna enklare, de som Krmkr lagt upp här i tråden.
Ska kolla vilka bilagor som innehåller intervjuer med vänner.
Tillägg:
Ser nu att de stängts ner och går inte att öppna igen.
Det jag läst av dessa på Minfil är Ansökan om stämning, aktbil 147, 154 och 158
samt en privatpersons upplägg och ljudfilen där hon berättar om kriserna med en väninna.

ALLA aktbilagor i FUP ligger på postarens @nonadas molntjänst!
100% virusfri

Ladda ner hela fupen son zippad fil, eller ladda ner valfri aktbilaga:
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs
Citera
2020-03-18, 10:21
Medlem
Citat:
JA.

Jag har känslan av att HD är väldigt likgiltig när det gäller SD och hans relation med LW. Det tyder på att hon inte hade några djupare känslor för SD att hon ville fortsätta med honom öht. Det får mig att undra om hon var likgiltig inför SD (alla) planer med LW, även om hon var medveten om hans planer att mörda?
Varför skulle hon vara likgiltig inför hans planer att mörda LW i så fall?
Är det möjligt att hon var så trött på SD manipuleranden även av henne själv att hon därför inte gjorde något åt hans planeranden att mörda, om hon nu visste vad han planerade vill säga?
Någonstans läste jag i förhören om
jag inte minns fel, att HD bekräftat att det förekommit diskussioner om att mörda LW med SD, men ändå är HD avskriven från misstankar. Kan det bero på att HD inte orkade bry sig och inte tog diskussionen på allvar? Eller för att HD ändå inte kan ta ansvar för SD planeringar och handlingar att just mörda? Det var ändå han som tog upp detta med mord i diskussioner med HD, och utförde direkta hot till LW och dessutom utförde mordet...det verksr inte HD varit med på öht vad jag kunnat läsa alla fall. HD verkar bara trött på alltihop men jag kan ju ha fel förstås.
Citera
2020-03-18, 10:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Kompletterande bevisuppgifter
Ganska intressant.

Aktbilaga 395

https://docdro.id/s7V69kM

”PM angående datasessioner GPG (tilläggsprotokoll sid13) till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman”

Undrar vilket tilläggsprotokoll. 166?
https://forumbilder.com/i/rozv
Citera
2020-03-18, 10:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så Hanna är den styrande och SD ett redskap precis som LW?
Så betyder det att SD behandlade LW som ett led i hur han behandlades av överhuvudet HD?

Jag har reagerat på HD svar, när SD påstår att hon vill se LW död...för det första är det en konstig fråga, vem frågar något sånt ens? Och hennes svar sen, kort och koncist: Hon får leva!
Vilket märkligt och ruggigt samtal, som om det var vardagsmat att prata så.
Hon borde enligt mig svarat, vad i hela friden säger du? Hur farao tänker du? Var får du det ifrån att jag vill att hon ska dö?
Men hon verkar inte bli förvånad och ifrågasätta, men SD förklarar sig och svarar att hon sagt att HD ville att LW skulle försvinna. Då först svarar hon, ja ut från våra liv. Kan ”ut från våra liv” vara en efterkonstruktion, var SD manipulerad av HD?
Reagerade på det grannen sagt, SD gräver där HD pekar...vad det just ”det” hon ville ha SD till, att utföra styra och manipuler honom för att behaga henne? Är det hon som fått honom att skaffa sig en älskarinna också?
Var det just det LW inte förstod, att HD hela tiden visste?
Gör SD precis allt HD kräver?
Är det därför han sitter där han sitter nu?
Jaha här har man varit och snurrar tidigare, men åklagaren har tydligen svårt att tro detta/bevisa det, HD är väl helt friad från misstankar eller hur är det?

Aktbilaga 149

Förhör med HD
FL1: Mm och du har sagt att du önskar att hon var död, "Jag hoppas att hon är död" och det har du sagt på morgonen den 15 maj. Du har också sagt att, eller Maria Th@r uppfattar dig som väldigt bestört och irriterad på att Lenas försvinnande skulle kunna ta Stefans fokus och att han skulle oroa sig så mycket över Lena under resa. Skulle det vara nånting som störde eran resa?

Förhör med MT, HDs chef:
Utifrån det Maria sett av Hannas mående kan hon inte förstå hur Hanna kunnat "repa" sig så snabbt och komma på fötter så fort, i synnerhet då utredningen pågår och Stefan är huvudmisstänkt. I den situationen känns Hanna stark, glad och har energi.

Maria tycker att reaktionen från Hanna är skitkonstig. Han har funderat på hur Hanna orkar och vad hon är gjord utav för att hantera situationen så som hon gör. Maria vill inte tro annat än att Hanna är en bra människa, men utifrån hur hon reagerar och fortsätter att fungera så väl har Maria svårt att förstå sig på henne.

Hannas agerande är det enda som gör att Maria inte kan utesluta att Hanna skulle kunna vara inblandad i mordet. Det finns ingenting annat i det Hanna gjort eller sagt som skapat misstankar. Det märkliga är att Hanna klarat av situationen, fungerar så väl som hon gör och uppfattas mår bra - det utmärker sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in