2020-03-18, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Kvinnor i såna lägen avslutar inte relationer då de insett att det är när de avslutar som de är som mest utsatta, de väntar och förväntar sig att förövaren släpper taget.
Därför kan det uppfattas som att kvinnor i utsatta relationer inte vill släppa taget och att de tvärtom håller kvar...fär att försäkra sig om att han inte luras, utan frivilligt faktiskt går....denna katt å råtta lek är verkligen en katt å råtta lek med farlig utgång, då är det inte råttan som är farlig men försöker vara smart för att till sist, som sista person rädda sig själv.
Kanske trodde hon att nu när han skulle åka till USA med HD, så var faran äntligen över?

Jag menar att när han sa tydligt att han inte hade tid (oavsett det var fejk inför kommande polisiära granskningar) kunde hon tagit chansen och åtminstone låtsas att hon trodde på det ..och avvaktat för att se om han kunde lämna eller inte.
Han är inte lätt att läsa av, denne SD. Vad han innerst inne ville , vad var det?
Lämna eller inte?
Citera
2020-03-18, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hästjobb
Tack som fan du! Trillar in en slant under dagen

Angående Minfil så funkar det ju galant bara man ignorerar popupfönster?!

Lyssnat på hennes samtal med vännen nu. Fan va tydligt det blir hur fucked up han gjorde henne. Och som någon varit inne på känns det lite som att hon gick in i det med det klassiska tjejtänket att hon skulle få ordning på honom, att han ju har fantastiska sidor osv osv.

Hemskt hur snuten skrattar henne i ansiktet när hon ringer och är rädd för att SD står och stirrar genom hennes fönster, efter att han hotat henne.
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-18 kl. 06:49.
Citera
2020-03-18, 06:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag menar att när han sa tydligt att han inte hade tid (oavsett det var fejk inför kommande polisiära granskningar) kunde hon tagit chansen och åtminstone låtsas att hon trodde på det ..och avvaktat för att se om han kunde lämna eller inte.
Han är inte lätt att läsa av, denne SD. Vad han innerst inne ville , vad var det?
Lämna eller inte?

Jag tror att det var olika vad han ville
vid olika tider.

När han stalkade och fotade LW så var
han säkert svartsjuk och ville inte att hon
skulle lämna honom.

Det var säkert på riktigt då att hon var
hotad och rädd.

Men så fort HD avslöjade dem och tvingade
honom att välja och han valde HD så tror
jag att han helst ville slippa LW.

Då tror jag inte att LW hade något att vara
rädd för om hon hade lämnat.

Dödshotet var väl för att hindra henne att
avslöja relationen för HD?
Efter att HD fick reda på relationen så finns
väl inget mer dokumenterat våld eller hot
från SD?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-18 kl. 06:57.
Citera
2020-03-18, 07:03
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Mitt också. Kunde ladda upp ett par filer i början men nu är det bara totala anfall av virusskit.

Synd.

För mig funkade det när jag laddade ner Adblock plus i appstore.
Citera
2020-03-18, 07:07
Medlem
Lyssnat på ljudupptagnigen, fy fan vilken jobbig människa LW var, fy fan säger jag bara.

SÅDANT LÄDER SKA SÅDAN SMÖRJA HA.
Citera
2020-03-18, 07:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Konversation mellan SD och HD (Whatsapp) 28 sept- 2016. Verkar som att HD är på ett event utan SD.
Aktbil 163 A, sid 432:

...

(uppdagas att "hatobjektet visar sig inte bara vara vän?

Hur tänkte du?

SD har ett slags moraliskt-intellektuellt övertag på en mentalt rätt sargad HD som han verkar ha för vana att exploatera? Han förebrår henne för att hon vill se LW död när det ju bara är ventilen för sakförhållandet att relationen mellan LW o SD borde upphöra. SD behöver HD:s psykiska oförmåga för att framstå som överlägsen. Det enda som är rätt i hela konversationen är HD:s ”dödshot, som är en bön om terminering av relationen, inte av LW. Dödshotet säger vad HD inte kan säga till SD. Står i stället för. Och är det enda friska. SD fattar inte det.

SD lever på andras svaghet, som HD förmodligen är beroende av att få sin svaghet inpiskad. Konversationen är en enda rapport från underjorden, det enda som har ett litet mått av ljus är HD:s dödshot. Resten är från plågornas och undergångens välde. SD är nåt slags psykopat. Fattar det inte. Tror att det är andra som är det, för han är ju ofelbar. Per definition och genom att HD bevisar det genom sin fortsatta närvaro.
Citera
2020-03-18, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror LW misstog sig VEM som den Verkliga Fienden var?
Skulle SD vara en Björn som väcktes?

Som grannen sa till Polisen på frågan (om trädgården)
- Var gräver Stefan?
- Där Hanna pekar!

Där har du svaret på ALLT.
Och egentligen behöver man inte kommentera nåt mer än det.

Hur jag än vrider och vänder på detta nu när man sitter med Faktan, så kokar ALLT tillslut ner till Hanna.

När Lena började pilla på Hannas Loggar, så tände Hon stubinen till dynamiten.

Stefan hade ingen anledning att mörda Lena. Det var inga hot i konversationerna just då. Lena ville bjuda hem honom på kvällsfika med hjärt-kakan. Stefan skulle få sig ännu ett nyp. Allt var bra och precis så som Stefan ville ha det och han skulle lätt ha kunnat fortsätta med detta förhållande ett bra tag till, förutom en enda liten detalj.... Hanna.
Hanna hade flyttat ut, och han saknade henne. Hanna låg med en av hans polare och det gillade inte Stefan. Men det fanns en öppning, det fanns en möjlighet att ALLT skulle bli som vanligt igen.
- Se till att Lena försvinner, så blir allt som vanligt igen och jag flyttar tillbaka. Du får en chans Stefan att lösa det här problemet, annars går jag vidare. En chans och det skall vara klart innan vi åker till USA.

FACIT.1
Stefan såg till att Lena försvann. Han såg till att Hannas hat-objet inte var i vägen för hennes loggande och ingen annan knullade nu längre med hennes man. Hanna var nöjd !!
Och vips så blev dom jätte-tajta igen. Helt plötsligt så var dom superkära igen. Jag älskar dig...puss puss... osv...osv... Allt hade blivit precis som det var förr i tiden #TeamDavidsson var åter igen full lag och jäklar vad det loggades.

FACIT.2
Inte konstigt att Hanna blåljuger i förhören. Inte konstigt att hon skyddar Stefan till absurdum. Hanna vet om att OM Stefan åker för själva mordet, så kommer hon själv att åka för anstiftan, skyddande av brottsling och försvårande av utredning. Hanna vet det. Det är därför hon beter sig på detta vis i förhören. Hon skyddar sig själv och nu håller hon tummarna på att det skall funka.

Stefan utförde Hannas vilja.
Citera
2020-03-18, 07:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Lämna eller inte?

De är väl nåt slags dopaminknarkare hela gänget.
Citera
2020-03-18, 08:06
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Tack. Hoppas någon annan kan eftersom du redan jobbat en stund med det.
Kan betala något.

Jag såg att ngn redan svarade - det är ingen pdf så du ska högerklicka och spara filen och sedan öppna den i en mediaspelare av ngt slag det är säkert där det går snett - om du bara klickar på den öppnar den sig inte av sig själv du måste välja med vilket program. Hjälpte detta alls? Om du beskriver var det går snett är det lättare att hjälpa.
Citera
2020-03-18, 08:20
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag är övertygad om att hon tyckte att hon
var ett offer. Hon tyckte att SD lurat och
utnyttjat henne under 6 års tid. Och det är
ju sant. Men hon vägrade att ta ansvar för
sin egen del i det. Att hon hade valt att ha
en relation med en gift man. Min åsikt är
att om man är så dum så får man skylla sig
själv. Inte om man blir mördad utan om
mannen väljer sin fru när han blir tvingad
att välja.

De allra flesta skulle dock acceptera läget
när frun får reda på relationen och man
och hustru ändå väljer varandra.
Då ber man honom flyga och fara, sörjer
så länge det behövs och går sedan vidare.
Och gör om, gör rätt. Lär sig något av
erfarenheten och ser till att inte hamna i
samma situation igen.

Men inte LW. Istället så vägrar hon
acceptera SDs och HDs beslut och börjar
hota och stalka dem.

SD behandlade henne som skit men hon
tillät det genom att fortsätta relationen
med honom.

Givetvis så hade ingen rätt att mörda
henne. De borde ha brutit all kontakt med
henne och behandlat henne som luft. Låtit
henne anmäla SD för hotet. Sedan hade
hon inte haft något mer att komma med
och då hade hon varit tvungen att
acceptera SDs val så småningom.

Men hon och SD hade ju kontakt flera
timmar varje dag, med hot och krav. De
fick ju aldrig tid att tänka efter. Var alltid
under attack. Om de båda lagt bort sina
telefoner och inte haft någon kontakt på
några veckor så tror jag att de båda kunde
ha kommit till insikt och gått vidare var
för sig.

Jag tycker du ska lyssna på ljudfilerna. Som skrivits så ger de en lite mer nyanserad bild av LW. Det skrivna ordet kan ofta tolkas - men när en hör henne uttala dem är det annorlunda. Sårbart, skört. Jag blev förvånad av SD - mest hur hon kunde bli attraherad av honom. Men jag antar att kärleken är blind. Obehaglig.
Citera
2020-03-18, 08:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu hittar jag inte ursprunget, men det finns även i:

Aktbil 164, sid 36:

19 febr
"Det kommer att vara en plågsam död. Vet inte vem av er jag tar först. Det kommer göra ont att se blodet på Aron. Ja, det är ett dödshot."

Förhör HD:
Aktbil 149/403

""Jag vet inte vem av er jag ska ta först dig eller barnen det kommer att göra ont att se
blodet på Aron det slipper du om jag tar dig först
"
."

/.../
Ingen verkar veta varifrån de här dödshoten kommer. Menar alltså åklagaren att de kommer från SD?

Och hur ställer sig i så fall SD själv till det här, man måste väl då rimligen ha konfronterat honom med det?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-18 kl. 08:34.
Citera
2020-03-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
... Och som grädde på moset : denna dialekt...
Låter riktigt konstig. Och ansträngd röst. Och gnällig. Internerna han kommer sitta med lär tröttna snabbt på att lyssna på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in