Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag tror LW misstog sig VEM som den Verkliga Fienden var?
Skulle SD vara en Björn som väcktes?
Som grannen sa till Polisen på frågan (om trädgården)
- Var gräver Stefan?
- Där Hanna pekar!
Där har du svaret på ALLT.
Och egentligen behöver man inte kommentera nåt mer än det.
Hur jag än vrider och vänder på detta nu när man sitter med Faktan, så kokar ALLT tillslut ner till Hanna.
När Lena började pilla på Hannas Loggar, så tände Hon stubinen till dynamiten.
Stefan hade ingen anledning att mörda Lena. Det var inga hot i konversationerna just då. Lena ville bjuda hem honom på kvällsfika med hjärt-kakan. Stefan skulle få sig ännu ett nyp. Allt var bra och precis så som Stefan ville ha det och han skulle lätt ha kunnat fortsätta med detta förhållande ett bra tag till, förutom en enda liten detalj.... Hanna.
Hanna hade flyttat ut, och han saknade henne. Hanna låg med en av hans polare och det gillade inte Stefan. Men det fanns en öppning, det fanns en möjlighet att ALLT skulle bli som vanligt igen.
- Se till att Lena försvinner, så blir allt som vanligt igen och jag flyttar tillbaka. Du får en chans Stefan att lösa det här problemet, annars går jag vidare. En chans och det skall vara klart innan vi åker till USA.
FACIT.1
Stefan såg till att Lena försvann. Han såg till att Hannas hat-objet inte var i vägen för hennes loggande och ingen annan knullade nu längre med hennes man. Hanna var nöjd !!
Och vips så blev dom jätte-tajta igen. Helt plötsligt så var dom superkära igen. Jag älskar dig...puss puss... osv...osv... Allt hade blivit precis som det var förr i tiden #TeamDavidsson var åter igen full lag och jäklar vad det loggades.
FACIT.2
Inte konstigt att Hanna blåljuger i förhören. Inte konstigt att hon skyddar Stefan till absurdum. Hanna vet om att OM Stefan åker för själva mordet, så kommer hon själv att åka för anstiftan, skyddande av brottsling och försvårande av utredning. Hanna vet det. Det är därför hon beter sig på detta vis i förhören. Hon skyddar sig själv och nu håller hon tummarna på att det skall funka.
Stefan utförde Hannas vilja.