2019-09-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nortonlight
Världens mest överskattade spelare, som spelar med händerna på ryggen mer än maja ligger på ryggen för att rida på sin värdelösa pojkväns 15 minutes of fame.

Dålig på huvudet
Dålig i markeringar
Dåliga i styrka
Dålig i man man situationer

Han kan slå en passning det får man ge han.
Viktor
Nilsson
Lindelöf

Så jävla dålig på fotboll att man nästan svimmar när man ser han. Och att han skulle vara jagad som nått back ess? Tillåt mig skratta ha ha ha. Världens kanske mest överskattade spelare, hitta någon mer överskattad, det är lugnt - jag väntar....

Det är bara i svenska media som VNL lyfts fram som en bra mittback. Engelska experter kritiserar honom ideligen. I själva verket är han en säkerhetsrisk i vilket lag han än spelar. Inte minst i svenska landslaget.
Citera
2019-09-02, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Kommer dessutom att sluta top 3 i ballen omröstningen.
Eventuellt vinna.

Precis, och på den nivån tycker jag inte att han är. Säger inte att han är världsklass, men topp tre i världen tycker jag inte att han är.
Citera
2019-09-02, 01:07
Medlem
Nyförvärvade Man Utd spelaren Daniel James känns rätt underskattad.

Det var många som kliade sig på huvudet och ifrågasatte att man köpt in en championshipspelare.

3 mål på 4 tävlingsmatcher

Utöver mål vinner han mycket frisparkar, kämpar hela matcherna och troligtvis även den snabbaste spelaren i PL.

Det återstår såklart att se om han fortsätter leverera.
Citera
2019-09-02, 13:49
Medlem
indic0s avatar
Chiellini är världens mest underskattade försvarare. David Luiz och Bonucci har varit med i FIFA's världselva, men aldrig Chiellini. I form av individuella priser har han inte fått den uppskattning han förtjänar.
Citera
2020-03-18, 02:21
Medlem
snillet_1s avatar
Nu när allting är inställt så har jag kollat lite på filmer av gamla storspelare. Arjen Robben som lade av för ett par år sen var en som jag fastnade för. Var inte han jävligt skicklig på att utföra otroligt svåra mål? Det var ju så typiskt honom att trippa in från vänsterkanten på samma sätt gång på gång och lägga in den i bortre hörnet men det man måste komma ihåg är hur unika hans mål var. Han stod ju inte i straffområdet och petade in bollar likt Inzaghi eller så utan han placerade in bollar från distans så sjukt ofta. Tekniskt sett väldigt svåra mål. Hans mål borta mot Man Utd är ju ett mästerverk.

https://www.youtube.com/watch?v=5gxh6v0H9kw
Citera
2020-03-18, 10:16
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nu när allting är inställt så har jag kollat lite på filmer av gamla storspelare. Arjen Robben som lade av för ett par år sen var en som jag fastnade för. Var inte han jävligt skicklig på att utföra otroligt svåra mål? Det var ju så typiskt honom att trippa in från vänsterkanten på samma sätt gång på gång och lägga in den i bortre hörnet men det man måste komma ihåg är hur unika hans mål var. Han stod ju inte i straffområdet och petade in bollar likt Inzaghi eller så utan han placerade in bollar från distans så sjukt ofta. Tekniskt sett väldigt svåra mål. Hans mål borta mot Man Utd är ju ett mästerverk.

Håller med helt. Har inte kollat länken men det målet han gjorde mot Sverige i vm-kvalet (när Holland behövde vinna med 15-0 eller vad det nu var) minns jag också som brutalt skickligt tekniskt utfört.

Det som också slår mig är att Robben fan alltid levererade i mästerskapen, alldeles oavsett hur bra eller dåliga Holland var. Och då var han ändå med i samtliga upplagor från 2004 till 2014.

Robben peakade mellan decennierna så det är svårt att claima honom som något av decenniernas bästa spelare, men om vi sätter 2006-2015 som en tidsperiod borde det gå att argumentera för att han varit topp 10 under den perioden.
Citera
2020-03-18, 11:06
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Robben är ganska unik på det sättet att han egentligen var fruktansvärt förutsägbar som spelare, men motståndarna fick ändå inte tag i honom under hans peak. På slutet blev han för seg och då hängde motståndarna med honom på ett annat sätt. Då hade han inte mycket annat att komma med. Finns inte många spelare som kan bygga en hel karriär på bara nån enstaka move.
Citera
2020-03-18, 13:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Felfinnaren i mig måste påpeka att det var från högerkanten... Han var ju extremt vänsterfotad, men som någon annan skrev så hjälpte det inte att försvararna kände till detta, han lyckades ändå gång på gång vika in och göra mål. Mycket beroende på att han var så kvick och explosiv, precis som andra enbenta stjärnor som Messi och (i ännu högre grad) Maradona.

Tack för länken, många läckra och tekniskt svåra mål. Jag gillade kanske nummer 4 bäst, där han gör en lång och extremt snabb löpning på kanten och fortsätter in i straffområdet och har kraft kvar för en perfekt avslutning.
Citera
2020-03-18, 13:48
Medlem
Kan tänka på flera underskattade som Fernandinho City bästa defensiva mittfältaren i premier league flera år i rad inte konstigt city vann ligan 2 år i rad sen iår när han fått spela mittback har laget inte vart lika bra. Marco Veratti grym. Thiago alcantara Bayern sjukt bra snackas inte så mycket om. Även di Maria yaya toure underskattade. Överskattat Pirlo långsam grym i Italien tror inte hållit måttet i premier league. Del Piero samma. Özil överskattad sitter på bästa lönen o gör 1 bra passning per match. Andy carroll o massor andra engelska stjärnor som såldes sjukt dyrt o inte presterade. Robinho Pato Balotelli överskattade superstjärnor eller inte fick den karriär man trodde.
Citera
2020-03-19, 02:51
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Felfinnaren i mig måste påpeka att det var från högerkanten... Han var ju extremt vänsterfotad, men som någon annan skrev så hjälpte det inte att försvararna kände till detta, han lyckades ändå gång på gång vika in och göra mål. Mycket beroende på att han var så kvick och explosiv, precis som andra enbenta stjärnor som Messi och (i ännu högre grad) Maradona.

Tack för länken, många läckra och tekniskt svåra mål. Jag gillade kanske nummer 4 bäst, där han gör en lång och extremt snabb löpning på kanten och fortsätter in i straffområdet och har kraft kvar för en perfekt avslutning.

Naturligtvis, måste ha blandat ihop Robbens vänsterfot med det andra, i min sömndruckenhet...

Målet mot Sverige som en annan användare nämnde kan man se 2:49 här, mycket fint mål:

https://www.youtube.com/watch?v=xo2ne_IoX5A
Citera
2020-03-19, 10:05
Medlem
Harry Winks måste ju tillhöra en av PLs mest överskattade spelare. Får lite deja vu till Tom Cleverly som också kom igenom en stor klubb som engelsman och där man har förhoppning på de ska vara en vital kugge för många år framöver.

Kelechi Iheanacho (stavning?) är en annan överskattad spelare som inte hade haft den status han idag har, om han kommit från en tidigare sämre klubb.

Gerard Delofeu är annars en underskattad spelare, inte en av de bästa defensivt i hans position men väldigt kreativ framåt och en av de bättre vänsterforwards i PL imo.
Citera
2020-03-23, 01:23
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Nyförvärvade Man Utd spelaren Daniel James känns rätt underskattad.

Det var många som kliade sig på huvudet och ifrågasatte att man köpt in en championshipspelare.

3 mål på 4 tävlingsmatcher

Utöver mål vinner han mycket frisparkar, kämpar hela matcherna och troligtvis även den snabbaste spelaren i PL.

Det återstår såklart att se om han fortsätter leverera.
Tvärt om så tycker jag att han är överskattad, den enda den killen har är fart. Daniel James hade inte platsat i så många andra PL klubbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in