Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Nu när allting är inställt så har jag kollat lite på filmer av gamla storspelare. Arjen Robben som lade av för ett par år sen var en som jag fastnade för. Var inte han jävligt skicklig på att utföra otroligt svåra mål? Det var ju så typiskt honom att trippa in från vänsterkanten på samma sätt gång på gång och lägga in den i bortre hörnet men det man måste komma ihåg är hur unika hans mål var. Han stod ju inte i straffområdet och petade in bollar likt Inzaghi eller så utan han placerade in bollar från distans så sjukt ofta. Tekniskt sett väldigt svåra mål. Hans mål borta mot Man Utd är ju ett mästerverk.
https://www.youtube.com/watch?v=5gxh6v0H9kw
Håller med helt. Har inte kollat länken men det målet han gjorde mot Sverige i vm-kvalet (när Holland behövde vinna med 15-0 eller vad det nu var) minns jag också som brutalt skickligt tekniskt utfört.
Det som också slår mig är att Robben fan alltid levererade i mästerskapen, alldeles oavsett hur bra eller dåliga Holland var. Och då var han ändå med i samtliga upplagor från 2004 till 2014.
Robben peakade mellan decennierna så det är svårt att claima honom som något av decenniernas bästa spelare, men om vi sätter 2006-2015 som en tidsperiod borde det gå att argumentera för att han varit topp 10 under den perioden.