2019-07-14, 12:55
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ja, kan de lägga upp 1,2 miljarder för Griezmann så är jag böjd att hålla med. För den summan skulle väl alla utom Messi kunna kallas överskattade, och jag har svårt att tro att klubben och fansen kommer att tycka att det var väl investerade pengar efter att måltorka, skador och prestationsångest gör att han fastnar på bänken någon gång efter nyår .

Så du gissar att vi får se en ny Coutinho?
Citera
2019-07-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Så du gissar att vi får se en ny Coutinho?

Absolut. Griezmann blir långt ifrån en succé i Barcelona.
Citera
2019-08-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kanske lite tidigt att döma ut hans karriär men Martin Ödegaard har det ju varit helt knäpptyst om ett bra tag nu. Sedan han gick till Real Madrid som 17-åring verkar hans karriär helt ha gått i lås.

Gått i lås? Knappest. Han er 20 år bare, og i 2018 blant de beste spillerne i den hollandske ligaen. Nå er han i Real Sociedad, spilt 2 La Liga matcher og utnevnt til MOTM i både kampene. Scoret sitt første mål i La Liga har han også. Han har fortsatt tillit hos Real Madrid, som ikke vil selge han.
Citera
2019-08-30, 17:29
Medlem
Världens mest överskattade spelare, som spelar med händerna på ryggen mer än maja ligger på ryggen för att rida på sin värdelösa pojkväns 15 minutes of fame.

Dålig på huvudet
Dålig i markeringar
Dåliga i styrka
Dålig i man man situationer

Han kan slå en passning det får man ge han.
Viktor
Nilsson
Lindelöf

Så jävla dålig på fotboll att man nästan svimmar när man ser han. Och att han skulle vara jagad som nått back ess? Tillåt mig skratta ha ha ha. Världens kanske mest överskattade spelare, hitta någon mer överskattad, det är lugnt - jag väntar....
Citera
2019-08-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nortonlight
Världens mest överskattade spelare, som spelar med händerna på ryggen mer än maja ligger på ryggen för att rida på sin värdelösa pojkväns 15 minutes of fame.

Dålig på huvudet
Dålig i markeringar
Dåliga i styrka
Dålig i man man situationer

Han kan slå en passning det får man ge han.
Viktor
Nilsson
Lindelöf

Så jävla dålig på fotboll att man nästan svimmar när man ser han. Och att han skulle vara jagad som nått back ess? Tillåt mig skratta ha ha ha. Världens kanske mest överskattade spelare, hitta någon mer överskattad, det är lugnt - jag väntar....
Möjligt att han lyfts fram i svensk media, vilket jag kan förstå då han är en av få som spelar i ett storlag och den bästa mittbacken vi har, men i England har han fått utstå mycket kritik sen han kom. Okej, han fick en del beröm förra säsongen som en av ljusglimtarna i ett annars medelmåttigt och problemtyngt Manchester United, men det är inte som att han har stjärnstatus eller rykte som bäst i ligan eller liknande.
Citera
2019-08-30, 19:47
Medlem
Måste säga underskattad Martin Ödegaard. Många ser han som en total flopp men killen är 21 år och varit riktigt bra i Holland och kommer överaska i La Liga. Kommer kanske inte bli en av de allra bästa men under där nog.
Citera
2019-08-30, 21:53
Avslutad
Svensk media och då sportmedia är otäcka i sina rena överdrifter och dåliga analyser. Kolla på medias skriverier kring VNL, Olsen, Quasion och en mängd andra spelare genom åren som i backspegeln framstår som rent pinsamma. Jag minns när Tomas Nordahl satt i en studio en gång för 100 år sedan och jämförde Alexander Farnerud med Platini. Zlatan är egentligen den ende de inte har övervärderat. Kanske därför som de blev så glada och gick bananas när han väl slagit igenom.

Ljungberg var också en stor stjärna men kanske precis under toppen av de bästa.

Varför detta oändligt märkliga behov av att skriva upp spelare som spelar i vanliga lag i mitten eller botten ute i Europas första- och andraligor?

Tror Simon Bank verkligen på sina ord om Olsen?
Eller Viasat-studion om VLN?
Eller det som skrevs om Guidetti när han gjorde mål i Holland och Skottland?

Det finns liksom ingen bedömning, bara känslosvall och önsketänkande.

Därför blir så många svenska spelare överskattade. I andra länder går man hårt åt de sina och särskilt landslagets stjärnor, vilket faktiskt tvingar de att prestera, medan man i Sverige tror innan en match har spelats att man är bäst och spelarna är oslagbara och efteråt kommer ursäkten med orden: "vi är ett litet fotbollsland". Vilket blivit något av ett mantra man drar fram när bilden inte höll hela vägen.
Senast redigerad av Organtjuven7 2019-08-30 kl. 21:56.
Citera
2019-08-31, 21:06
Medlem
sebastian_s avatar
Douglas costa är underskattad. Snabb, stark, bra passningsspelare. Utan att ha sett honom för mycket så tycker jag att det är en av världens bästa yttrar.
Citera
2019-09-01, 04:07
Medlem
Paul Pogba är fruktansvärt överskattad. Blixtrar till ibland men alldeles för sällan. Kan inte leda ett mittfält överhuvudtaget.
Citera
2019-09-01, 04:10
Medlem
Griezmanns statistik i Atletico är ju helt sjuka, plus ett VM-guld på det. Många snackar om att han är överskattad, men för mig är det befängt. En av världens bästa spelare i mitt tycke.

Van Dijk är överskattad dock, en riktigt bra mittback men har stora brister i positionsspelet och går bort sig ibland. Tycker inte riktigt att han lever upp till den enorma hypen.
Citera
2019-09-01, 11:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Griezmanns statistik i Atletico är ju helt sjuka, plus ett VM-guld på det. Många snackar om att han är överskattad, men för mig är det befängt. En av världens bästa spelare i mitt tycke.

Van Dijk är överskattad dock, en riktigt bra mittback men har stora brister i positionsspelet och går bort sig ibland. Tycker inte riktigt att han lever upp till den enorma hypen.
Det är du nog en av väldigt få som tycker isåfall. Några exempel? Han hade ju tex inte blivit bortdribblad på typ 50 matcher, något som bröts häromveckan typ. Finns nog få mittbackar som går bort sig så få gånger, och positionerar sig så lite fel som han. Kan inte komma ihåg en enda dålig match från honom i liverpool.
Citera
2019-09-01, 18:53
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det är du nog en av väldigt få som tycker isåfall. Några exempel? Han hade ju tex inte blivit bortdribblad på typ 50 matcher, något som bröts häromveckan typ. Finns nog få mittbackar som går bort sig så få gånger, och positionerar sig så lite fel som han. Kan inte komma ihåg en enda dålig match från honom i liverpool.
Kommer dessutom att sluta top 3 i ballen omröstningen.
Eventuellt vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in