Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Kan ta bolaget jag jobbar på, vi har 10 st leasade volvo distributionsbilar. De är leasade på 5 år men löper snart ut och vi byter inte till nya då det är mycket liv kvar i dessa och läget på marknaden är osäkert. Det beslutet var redan fattat innan krisen slog till iof.
Det är bara att titta på vad som skedde 2008, volvo lastvagnar var en av de första att lägga stora varsel.
Ursäkta, kan ha blandat ihop dig med någon annan förhoppningsanvändare som tror denna kris blåser över på noll komma noll. Vi har bara sett början på detta.
Ja det är klart, men efter 6-7 år kommer ni nog vilja byta dom för det blir kostsamt med lastbilar som går sönder osv.
Jag tänker då iaf 1-2 år framåt på Volvo, kommer säkerligen vara tuffa tider ett bra tag.
Det är lugnt, men jag tillhör väl en grupp som anser hotellen kommer klara sig bättre än de flesta tror, de som överlever de närmsta halvåret. Jag förstår såklart att detta kommer ge konsekvenser en tid framöver, men jag ser ändå ljusglimtar lite hela tiden. Nu testar man Ramdesevir på svenska patienter som gett positiva resultat i både verkliga fall och i labbmiljö, det är inte nattsvart och den stora depressionen som väntar i min åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lallladin
Du förstår ej hur mkt pengar det kostar per minut att stanna en lina.
Kostar pengar eller kostar utebliven vinst? Staten betalar lönerna och fabriken kostar väl inte så mycket när den står stilla?