Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-03-18, 02:14
Medlem
p.norths avatar
Jakob thedelin heter egentligen Bertil wedin?
Citera
2020-03-18, 02:59
Medlem
Basfaktas avatar
Apropå den aktuelle Leif ZJ från Spånga med med den stora mustaschen.

Vittnet John Wiklund noterade på mordkvällen några få minuter före mordet en man med stor mustasch stående vid Sveavägen mittemot mordplatsen. Mannen spanade norrut mot Grand ungefär samtidigt som paret Palme inledde sin promenad.

Dock menade vittnet att mannen med den stora mustaschen hade kurdiskt utseende. Vet inte om Leif ZJ var mörkhårig i yngre dar och kunde förväxlas med en man från Mellanöstern?

Leif ZJ hävdade väl att han visste vem som mördat Palme. Mustaschmannen hade onekligen första parkett.
Citera
2020-03-18, 03:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Apropå den aktuelle Leif ZJ från Spånga med med den stora mustaschen.

Vittnet John Wiklund noterade på mordkvällen några få minuter före mordet en man med stor mustasch stående vid Sveavägen mittemot mordplatsen. Mannen spanade norrut mot Grand ungefär samtidigt som paret Palme inledde sin promenad.

Dock menade vittnet att mannen med den stora mustaschen hade kurdiskt utseende. Vet inte om Leif ZJ var mörkhårig i yngre dar och kunde förväxlas med en man från Mellanöstern?

Leif ZJ hävdade väl att han visste vem som mördat Palme. Mustaschmannen hade onekligen första parkett.
Kvinnan i Swebbtv-intervjun säger att hennes man hade rakat av sig mustaschen när han kom hem och och var glad för att han visste vem som mördade OP: https://www.swebbtv.se/blogg/435-lordagsintervju-78-palmevittne-om-hur-vapnet-gomdes-pa-vinden-i-spanga
Citera
2020-03-18, 06:54
Medlem
Om Jensen var 1.70 och Palme ihopsjunken förr 1.74 nu kanske 1.72.
Tänk då Jensen vältränad spänstig full av adrenalin spänner han sina vadmuskler hälsenorna han sviktar fram. Jag vill hävda att han inte är för kort och kan komma i den vinkeln som gör att skottet går lite nedåt. Alltså skottvinkeln. Vittnena tyckte väl de var jämnlånga? Förstår inte att Pu kan avfärda Jensen med att han var för kort?
Frågan är dock alla backup, hur blev Jensen rekryterad och av vilka? Poliser var det gott om runt om sveavägen. Någon här skulle försöka få tag på listan där från närradions medlemmar men också kolla upp om Jensen hållt föreläsningar i valvet eller hur man träffade varandra. Vilken skjutbana sköt Jensen på i Stockholm när han tränade var det där han träffade andra Palmehatande? eller var det via frimureriet. En fråga till Säpo personal vid denna tiden. Fanns det frimurare eller tempelriddare inom Säpo som bevistade den adress tegnenerlunden 7 och den byggnad som även gick över till kammakargatan oklart vilken

Tycker Pu får gå ut och förklara sig hur de kan påstå att Jensen var för kort.
Är Jensen för kort eller är spåret för hett för Pu att ta i ?
Inom frimureriet sitter domare poliser präster. Vilka var det exakt som var hemma hos Alf Enerström? De va just ur denna samhällsklass.
När sattes maskerna upp i Dekorima? Gjordes det inte sambandsövning med wt inne i dekorima
dagen/dagarna innan? Kan någon några inom Säpo också varit med i samma ordenssällskap som Jensen. Helt obegripligt att Pu avfärdar Jensen som för kort. Var han höger eller vänsterhänt
Här står det bla att frimurarna hade länspolismästare som medlem Holmer? https://civilkurage.org/2018/08/13/goran-skytte-och-aftonbladet-avslojar-frimurarna-1985/
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-03-18 kl. 07:47.
Citera
2020-03-18, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Nej, jag har inte läst boken. Har hon någon förklaring till varför hon inte är rädd längre? Förmodligen inte.

Jag påstår inte att hon ljuger, men jag har fog för att vara skeptisk.

Läs den då medans du väntar nu. Ja hon har en förklaring som hon väl sa i media med.
Citera
2020-03-18, 07:39
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north

Nej. Det är redan klarlagt vem Jakob Thedelin är
Citera
2020-03-18, 07:53
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north

Nej.
Sök på David F. i GrK så kan du läsa lite grann vad som skrevs där..
Citera
2020-03-18, 08:02
Medlem
Så om man är tillräckligt högt inom frimurarna och kanske vet något om konspirationen då kan man kosta på sig att va stöddig mot arbetarpartiet https://www.youtube.com/watch?v=a30ysyyuGLE
Citera
2020-03-18, 08:13
Medlem
p.norths avatar
Jo, jag försökte ta bort inlägget,jag kom ju på hur det var. Muppfel av mig.
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nej.
Sök på David F. i GrK så kan du läsa lite grann vad som skrevs där..
Citera
2020-03-18, 08:17
Medlem
p.norths avatar
Det känns som att BW är inblandad, kanske inte indirekt men sysslat med desinformation för att försvåra utredningen. En medbrottsling, ändå.
Citera
2020-03-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fifa20sugerballe
Om du kollar på instruktionerna för klippet så har SwebbTV uppdaterat genom svar på en hel del funderingar.

Där ingår även att mannens längd var cirka 170 cm.

Jag har sett uppgifter på att han skulle vara 158 cm lång.
Citera
2020-03-18, 08:43
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheerluck
Jag har sett uppgifter på att han skulle vara 158 cm lång.
"De såg alla ut att vara i samma längd. Björkman omtalar att han är säker på att sällskapet hade gått framför honom i minst fem meter" (FUP 104)

"Han tyckte också att de tre var ungefär lika långa" (FUP 113)

"den man som promenerade bredvid Palme var lika lång eller dom 2 var lika långa" (FUP 108)

Olof Palme var 173 cm (med skor 175 cm)
Senast redigerad av 299792458 2020-03-18 kl. 08:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in