Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Det kvinnan berättar om Bo Ragnar Ståhl var allmänt känt redan tidigt 90-tal , likaså att han nämndes med förhandskunskap om MOP. Med tanke på religionsintresset är det troligt att det hon säger om vänskapen mellan maken och BRS stämmer.
En bra koll ang trovärdigheten är uppgiften om att Leif Jensen i självförsvar skulle slagit ihjäl en man i ett parkeringsgarage. En sådan händelse kan lämnat avtryck i pressen och med tanke på att övervakningskamera nämns kan det inte ligga allt för långt bak i tiden.
Sedan skulle det vara spännande att få veta kroppslängden på LJ.
En detalj som ändå är värd att notera, kanske har varit uppe i tråden tidigare:
Den 27 juli 1989 dömdes CP av en oenig tingsrätt till livstids fängelse för Palmemordet. Försvaret överklagade domen till hovrätten.
Den 24 augusti 1989 dog mannen som tipsat om att han hört från Säpo att Palme skulle skjutas, dvs Bo Ragnar Ståhl. Föll i koma pga misskött diabetes.
Den 12 september 1989 inleddes rättegången mot CP i hovrätten.
Det här har säkert inget samband men jag reagerade när jag såg att Ståhl dog 24/8 1989, dvs i princip samtidigt med att CP:s försvarare överklagade till hovrätten. Jag vet inte exakt vilket datum överklagandet lämnades in till hovrätten. Har letat. Någon?
Det kan trots allt ha varit så att CP-försvaret kunde ha snokat upp Ståhl och genom honom funnit en alternativ mordteori som skulle fria CP. Nu behövdes inte det, men det visste inte CP:s försvarare innan rättegången i hovrätten.
Ståhls utsaga var alltså farlig för åklagarsidan.
Just a thought.