2020-03-18, 01:13
Medlem
Inne på dag 12 av konstiga symptom. Första fyra dagarna var en slags feber som kom och gick. Kom mest på kvällarna. Nu 12 dagar efteråt: grönt tjockt snor, andfåddhet, trötthet, ont i leder, muskler och fingrar.

Vet inte om det är corona men något stämmer inte. Mår skit. Kanske bakteriell infektion?
Citera
2020-03-18, 01:38
Medlem
Ska man sjukskriva sig för minsta lilla förkylningssymptom? Har jag lyckats snappat upp den informationen rätt?
Citera
2020-03-18, 01:45
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Ska man sjukskriva sig för minsta lilla förkylningssymptom? Har jag lyckats snappat upp den informationen rätt?
Ja.
Citera
2020-03-18, 04:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Inne på dag 12 av konstiga symptom. Första fyra dagarna var en slags feber som kom och gick. Kom mest på kvällarna. Nu 12 dagar efteråt: grönt tjockt snor, andfåddhet, trötthet, ont i leder, muskler och fingrar.

Vet inte om det är corona men något stämmer inte. Mår skit. Kanske bakteriell infektion?

Har också haft denna konstiga feber i 5 dagar nu. Men först nu börjar den lägga sig lite...

Väldigt lätt ont i halsen (torr i halsen) och ordentlig trötthet.

Ögonen är lätt blodsprängda...

Men "värmevallningarna" har varit värst.

Jag vet inte heller om jag har skiten men något har jag ju börjar man ju inse nu...
Senast redigerad av Livsgnista 2020-03-18 kl. 04:46.
Citera
2020-03-18, 04:59
Medlem
Vet inte om jag har Corona men något skit är det ju. Onsdagen blir min nionde dag med feber. Utöver febern och tillhörande muskelvärk har jag egentligen inga symptom. Jag hostar nån gång då och då men det är mest från kittlingar i halsen. Det värsta är definitivt muskelvärken och både den och febern går ner vid behandling med paracetamol. Efter smärtstillande är jag hyfsat funktionell men det som oroar är att det inte passerar. Är vanligtvis väldigt sällan sjuk så att ha uppemot tio dagar med feber är nytt för mig. Är det så influensan funkar? Febern ligger mellan 37,5-39, inte högre än så.
Citera
2020-03-18, 06:02
Medlem
Ser att flera beskriver liknande upplevelse som jag ska göra nu:

Jag har en låg feber (37.8-38.3) som kommer och går. Men huden, tex om man känner mig på pannan, är supervarm. Antar att det kallas Värmevallningar.

Det kom smygande för ca 3 veckor sedan, ihop med tilltagande trötthet. Har ingen ork alls. Har haft konstant huvudvärk.
Lätt hjärtklappning. Oregelbundna hjärtslag/dubbelslag.

När jag varit feberfri i en dag kommer febern igen. Sen ingen feber, sen feber, osv.

Ingen förkylning, ingen snuva.

Och - ingen aning om det är corona. Lär inte få veta det heller.

Edit: Vanlig influensa har jag varje vinter. Den brukar komma tydligt och slå till snabbt, det går inte att missa. Normalinfluensan har alltid varit: sjuk från en dag till en annan, frisk igen efter ca 7-8 dagar. Man brukar vara väldigt täppt i näsan, ha ont i halsen, hög feber. Det jag har nu är inte normal influensa.
Senast redigerad av riotsstoir 2020-03-18 kl. 06:08. Anledning: Glömde en sak
Citera
2020-03-18, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Enormt!
Egentligen ligger den på samma dödlighet som vanliga flunsan, absolut max 2-3 gånger högre.
Med risk att kollapsa ett land sjukvård kan däremot siffran 10-20-faldigas sen tillkommer säkerligen en hel del indirekt drabbade, det vill säga ingen Corona med tappar sin plats i operationssalen på grund av..

Backa upp ditt påstående med siffror och statistik.
Citera
2020-03-18, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Vad tror ni?
Hela familjen insjuknar 41 grader feber i 6 dagar nu.
ont i hela jävla kroppen så det känns som att skelettet gör ont. Hosta, så jävla dålig att jag tror att jag ska dö. Fick kissa i papperskorgen i sovrummet idag. Inget tryck över bröstet. Svårare att andas men har astma. Så det är räknat. Influensa eller covid?

41? Längesedan jag hörde något så högt. Hela familjen också...
Citera
2020-03-18, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnCLilly
Det eller malignitet i tarm. Eller ingenting. Tror inte diarré är vanligt vid corona dock. Ångest eller något fel med tarmar? Är avföring mycket svart så kan det tyda på blödning. Gå till vårdcentral. Förmodligen får du göra ett avföringsprov. Antar dock att risken är högre att dra på sig corona-virus på VC. "Damned if you do, damned if you don`t". Lite utav ett moment-22 ^^. Men det är väl ytterst vi alla i? Kanske?

Jo, även kräkningar kan förekomma.
Citera
2020-03-18, 07:15
Medlem
Christopher.s avatar
Misstänker att jag har corona men när man är egenföretagare samt jobbar extra med FA-skatt har man inte råd att stanna hemma. Tänkte bara dryfta hur min verklighet ser ut.
Citera
2020-03-18, 08:04
Medlem
FHBKs avatar
Igår under kort tid på dagen kände jag mig yr och trött, närmare slutet av arbetsdagen började känslan med huvudvärk komma upp men avtog.
Mot kvällen innan jag åt mat kände jag brinnande känsla och smärta vid vänstra bröstet/hjärtat, det pågick till och från ett par timmar innan jag la mig vid 22-tiden då jag började läsa bland annat i denna tråd därefter jag började få ont i halsen.
Ingen feber känsla eller hosta däremot.
Tog mig timmar innan jag somnade.
Nu på morgonen är jag bara trött och har enbart lite ont i halsen.
Ringt jobbet och ska vara hemma idag, kollega bad mig ringa 1177.
Tror ju ej jag har Corona, för då borde jag väl börja hosta och ha mer ont i halsen svårt att andas o feber?
Citera
2020-03-18, 08:20
Medlem
Vilade igår, och då försvann näsrinn, och lite halsömhet. Idag vaknade jag egentlig mening frisk
Jag misstänker att detta var en vanlig förkylning, men det är ju det som är det stora problemet meed sjukvården. Obefintlig upplysning - så man kan jämföra om man har Covid eller bara en vanlig förkylning eller flunsa. Och obefintlig tillgång även hjälpnumret är fullständigt överbelastat.

VARFÖR bemannar dem inte med fler, när det finns behov, samt mer låtsaspengar trycks??

Folkhälsmyndigheten, i samarbete med regeringen har gjort detta arbete rätt slarvigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in