2020-03-17, 23:30
Medlem
En bekant till mig har fått lustiga symptom. Kräkningar, hög feber, illamående, torrhosta, förkylningssymptom, stark huvudvärk.
Egentligen alla symtom på en rejäl influensa. Jag misstänker att detta inte är Corona utan helt enkelt en influensa. Vad tror ni?
Jag var i samma rum ett kort ögonblick någon meter ifrån. Hur stor är risken att jag smittats?
Jag umgicks även med personen mer nära i söndags innan symptomen kommit.
Citera
2020-03-17, 23:49
Medlem
Känner mig väldigt hängig, har huvudvärk, fått snuva och lite ont i halsen men ska ändå gå till jobbet imorgon. Jobbar med väldigt många personer runt omkring mig så det är inte det bästa att göra men jag behöver pengarna.
Citera
2020-03-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Folk som har hypokondri och ocd beteende pga rädsla för smitta. Vad gör ni nu?? Tänker på er. Tänkte ni ”vi hade rätt” eller har ni låst in er. Eftersom jag träffat folk med stor rädsla för smitta o alltid torkat bestick, inte dricker vanliga glas alltid har handsprit etc. Detta i vanliga fall, hur har de då nu?? Inte hört nåt om detta..
Är hemma men är inte orolig över min hälsa mer andras.

Gällande corona har jag haft rätt hela tiden. Gällande andra sjukdomar handlar allt om risker som man är beredd att ta.

Hög feber och hosta är vad ni ska gå efter. Ni som rabblar om alla andra tänkbara symptom kommer ju inte få hjälp ändå. Finns inget mer distinkt än så...har du bara feber och ont i bröstet då vet du.
Citera
2020-03-17, 23:55
Medlem
bluntcunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okej800
Känner mig väldigt hängig, har huvudvärk, fått snuva och lite ont i halsen men ska ändå gå till jobbet imorgon. Jobbar med väldigt många personer runt omkring mig så det är inte det bästa att göra men jag behöver pengarna.
Nej, det ska du ge fan i att göra.
Citera
2020-03-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluntcunt
Nej, det ska du ge fan i att göra.

Jo det ska jag visst det. För jag ska överleva så måste jag ha pengar och jag kan inte leva på en sjuklön. Samt att jag måste ha läkarintyg om jag är borta från jobbet.
Citera
2020-03-18, 00:03
Medlem
Förutsatt att din arbetsgivare ej kräver förstadagsintyg av dig så har dom precis slopat kravet på läkarintyg efter 7e sjukdagen + karensdagen.

Citat:
Jo det ska jag visst det. För jag ska överleva så måste jag ha pengar och jag kan inte leva på en sjuklön. Samt att jag måste ha läkarintyg om jag är borta från jobbet.
Citera
2020-03-18, 00:08
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Absolut. Helt rätt tänkt. Men om vi tar 75% i samtliga åldersgrupper, för det är den statistiken vi har... ja då blir det 1/2000. Sannolikt är det äldre som ligger i majoritet av dom 75%.

Tror dock att statistiken med ett växande antal mörkertal, så hamnar det där. Det här nämnts av andra än mig... mörkertalet är enormt vilket bidrar till att dödssiffrorna i procent sjunker ytterligare
Enormt!
Egentligen ligger den på samma dödlighet som vanliga flunsan, absolut max 2-3 gånger högre.
Med risk att kollapsa ett land sjukvård kan däremot siffran 10-20-faldigas sen tillkommer säkerligen en hel del indirekt drabbade, det vill säga ingen Corona med tappar sin plats i operationssalen på grund av..
Citera
2020-03-18, 00:09
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Du får jobba hemifrån. Finns säkert någon uppgift som passar.
Citera
2020-03-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Torr i halsen bara, lite dåsig, ingenting mer

Vad fick dig att vilja testa för corona då? Att du var torr i halsen?

Funderar på att göra detsamma.
Citera
2020-03-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zortep
Intressant att läsa hur hela händelseförloppet och symptomen har sett ut för en del, Det har varit väldigt dåligt med information om det på svenska informationssidor.

Jag har själv isolerat mig i 8 dagar nu, och vet tyvärr inte om jag är corona smittad eller ej,
Men såhär har min sjukdomsförlopp varit,

Dag 1 , Arbetade och kände att jag hade ont i kroppen"Muskler/Leder" , Senare mot kvällen började jag känna mig helt slut, som att jag skulle bli sjuk, började även känna av lite förkylningssymptom i näsan"Bihålan"

Dag 2 Känns som någon form utav Bihåleinflammation och tryck runt ögonen + Frossa, Frös hela tiden och allmänt seg, "ej snorig"
Dag 3 Likadant
Dag 4 Likadant , kanske något bättre
Dag 5 Kändes bra och jag var piggare, Trycket från bihålorna hade släppt lite , ungefär som att jag skulle bli frisk igen. Hostade lite smått mot kvällen men inget jag tänkte mer på.
Dag 6 kändes lite tungt i bröstet, och hade lite mera hostningar under dagen och kände att andningen vart ansträngd, Fick ont i halsen och en förkylning som kom på nytt, Nu Började snoret att rinna.
Dag7 Vaknar av att hosta upp grönt slem,annars är det torrhosta under dagarna, och ont som fan i halsen, Andningen är påverkad känner jag, speciellt efter hostattackerna, Svårt att sova på kvällen pga hostan.
Dag 8 ont i huvudet, annars liiiiiite mildare än dag 7, Näsan rinner inte lika mkt iaf.

Jag kan förstå att personer som redan har problem med lungorna behöver vård om de smittas med den här skiten!

Låter som årets influensa, typ varenda en jag känner har mått sådär innan Corona hittade hit.

Både jag o sambon kan fortfarande nu 2-3v efter känna retningar med torrhosta.
Senast redigerad av KLR 2020-03-18 kl. 00:24.
Citera
2020-03-18, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Vad fick dig att vilja testa för corona då? Att du var torr i halsen?

Funderar på att göra detsamma.

Undrar om jag har det.. Började för för 6 dagar sedan med enorm trötthet och lite hostande samt väldig huvudvärk. Igår kändes det som att det hade gårt över för idag bli mer hosta, ont i lungorna samt väldigt torr i halsen. Men har ingen feber, då kan det väl inte vara Corona eller!?
Citera
2020-03-18, 01:01
Medlem
JohnCLillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkeborgBombare
Haft svartaktig diarré typ en vecka nu, något med corona att göra? Känner inga andra symptom

Det eller malignitet i tarm. Eller ingenting. Tror inte diarré är vanligt vid corona dock. Ångest eller något fel med tarmar? Är avföring mycket svart så kan det tyda på blödning. Gå till vårdcentral. Förmodligen får du göra ett avföringsprov. Antar dock att risken är högre att dra på sig corona-virus på VC. "Damned if you do, damned if you don`t". Lite utav ett moment-22 ^^. Men det är väl ytterst vi alla i? Kanske?
Senast redigerad av JohnCLilly 2020-03-18 kl. 01:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in