2020-03-17, 05:42
  #88189
Medlem
1970-01-01s avatar
Jag fick nästan en chock nu på morgonen när jag läste det.
Var tvungen att gå hit och kolla vad ni andra tycker.

Hur kan Aftonbladet godkänna den publiceringen?
Det övergår mitt förstånd.
2020-03-17, 06:36
  #88190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Jag fick nästan en chock nu på morgonen när jag läste det.
Var tvungen att gå hit och kolla vad ni andra tycker.

Hur kan Aftonbladet godkänna den publiceringen?
Det övergår mitt förstånd.

Det är ju Aftonbladet. Räcker inte det som förklaring?

Roligt fakta: Någon vänlig själ har köpt domännamnet aftonhoran.se och låter den peka på aftonbladet
2020-03-17, 08:20
  #88191
Medlem
När fan kommer nästa OU? Vill se Sossarna rasa.
2020-03-17, 08:28
  #88192
Medlem
I Italien dock har "Lega" som är deras "SD" (Nåja) haft över 30% i nästan femtio raka undersökningar. Nu har man varit under 30% fyra utav fem senaste undersökningar.
verkar som att folket slutit upp bakom socialistiska regeringen.
2020-03-17, 10:20
  #88193
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Obegripligt inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Rätt där, om SD fölorar röster är det inte säkert att de går till SD, kanska att de tar vägen till SD i stället, eller?

Jag skrev fel, första SD skulle ha varit S.

"Om S förlorar röster så är det inte säkert SD får dem, men långsiktigt kan de komma till SD. Första steget är att äntligen ge upp sossarna och sedan kan de migrera vidare till SD under månaderna som följer."

Tänk vilken skillnad en bokstav för mycket kan göra i en text!
2020-03-17, 10:29
  #88194
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
OMG ARNSTAD är tillbaka med sina mest dräpande och fantasifulla överdrifter hittills:
”Flyktinghatet gör SD störst i världen”
Ja jävlar. Detta är vad som mal i Arnstads huvud just när alla andra helt upptagna av corona.

Ja han menar tydligen att om vi släppt in mer bidragsberoende, kriminella våldsverkare och religiösa extremister så hade SD inte ökat sitt stöd. PK-logik. Helt normalt resonemang på AB redaktion. Tyvärr finns det flera miljoner som resonerar så om man skall se på hur folk röstar.

Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Jag fick nästan en chock nu på morgonen när jag läste det.
Var tvungen att gå hit och kolla vad ni andra tycker.
Hur kan Aftonbladet godkänna den publiceringen?
Det övergår mitt förstånd.

Eftersom vår statsminister rekommenderat den mannens alster så är det ju inte konstigt att fler är han är lika galna.
2020-03-17, 12:22
  #88195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att Sverige var så dåligt förberedda inför kris, med brist på skyddsutrustning, vårdplatser och intensivvård, respiratorer och att folk inte kan köpa skyddsmasker eller ens handsprit, det kommer när krisen är över att sätta sina spår. Ännu drabbas inte sossarna. Men det kommer.

I kölvattnet av krisen väntar en annan kris när folk får mindre pengar på grund av arbetslöshet och sjukskrivning. Hästarna bits mest när krubban är tom. Ni kan ju förstå att minskad konsumtion kommer att slå mot det mesta.

S kommer att sjunka undan för undan om 4 månader ungefär. Förmodligen gynnas i första skedet M men även SD kan få över en del. Sedan minskar också sossarnas väljarunderlag bland dom äldre, långsamt långsamt.

När kommunerna skall lägga upp budgetarna för år 2021 och ännu värre för 2022, kommer det att saknas pengar. Det är intressanta tider, tråkigt att folket skall drabbas av detta

Instämmer.

I det korta loppet -vid kriser - brukar Regeringen alltid ha högt förtroende. Folk "håller ihop" osv...

Men det är när de ekonomiska konsekvenserna av det hela kommer på riktigt, som Regeringen kommer störtdyka.

SD kommer att vinna på detta - inte de kommande 2-3 månaderna - utan snarare de kommande 1-4 åren.

Svensk ekonomi är i kollapstillstånd. Och detta kommer att förstärkas. Epidemiologer tror att peaken kan komma i juni/juli/augusti. Med tiotusentals döda enbart i Sverige. Lägg därtill den internationella ekonomiska härdsmältan, som kommer göra lilla export-Sverige än mer skada.

Den offentliga ekonomin + medborgarnas ekonomi kommer grusas närmsta tiden, med effekter på många år framöver. Detta gynnar SD. Stort.
2020-03-17, 18:45
  #88196
Medlem
2560ps avatar
Har det gjorts någon kalkyl på hur många procent SD (och övriga partier) haft om man räknar bort "invandrarröster"? Det vore ju betydligt mer rättvisande i fråga om vad svensken tycker i invandringsfrågan. Visst, invandrare röstar väl inte i lika stor utsträckning som svenskar, men helt utan betydelse kan det ju inte vara.
2020-03-17, 20:55
  #88197
Medlem
Rollinghands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
OMG ARNSTAD är tillbaka med sina mest dräpande och fantasifulla överdrifter hittills:

”Flyktinghatet gör SD störst i världen”


Ja jävlar. Detta är vad som mal i Arnstads huvud just när alla andra helt upptagna av corona.

Bra med en så tydlig referens till vad uttrycket "Go Full Arnstad" innebär. Folk brukar fråga vad som menas när de hör om någon som gått "Full Arnstad".
2020-03-17, 21:05
  #88198
Medlem
Haddock93s avatar
Tror faktiskt krisen kommer gynna S, tyvärr. Landet kommer bli mer enat och man kommer stå vid vårdpersonalen som sliter så hårt och som Löfvén berömmer så väl.

När allt är klart kommer Löfvén få beröm för att ha räddat Sverige.

Hoppas jag har fel men vill alltid va lite pessimistisk.

Det jag däremot hoppas på är att detta viruset är döden av globalism och att den depression som eventuellt kommer, kommer gynna SD.

Vi får se men kortsiktigt tror jag SD kommer backa. Hoppas Sharia och Blueberrycake ligger rätt i sin analys.
__________________
Senast redigerad av Haddock93 2020-03-17 kl. 21:09.
2020-03-17, 21:08
  #88199
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Finns det något som får er att tro SD kan vinna nästa val med tanke på att det importerats x antal 100 000tals röster till bl a S och V? Och hur ligger SD till i senaste undersökningen?
2020-03-17, 23:37
  #88200
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Har det gjorts någon kalkyl på hur många procent SD (och övriga partier) haft om man räknar bort "invandrarröster"? Det vore ju betydligt mer rättvisande i fråga om vad svensken tycker i invandringsfrågan. Visst, invandrare röstar väl inte i lika stor utsträckning som svenskar, men helt utan betydelse kan det ju inte vara.

Nej det finns inte, men många invandrare röstar SD. Bland Iranier, icke-muslimska jugoslaver och kristna/syrianer från Mellanöstern är nog SD större än bland svenskar. Gäller nog de flesta europeiska invandrare. De som röstar S är muslimer och sydamerikaner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in