2020-03-15, 21:17
  #88177
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Av tongångarna i sociala medier så ser det tveklöst ut som att sossarnas död är kommen.

Men jag ropar inte hej ännu. Jag har överskattat svenska folket flera gånger förut.
Du överskattar nu också. In på facebook aftonbladet kommentarer så ser du samma trötta naiva gamla Gun 55 år skriva "men hallå det är väl inte Löfvens fel blabalbalbal"

och ann-kristin 55 år med hund som profilbild "det hjälper inte att stänga gränserna smittan är redan här duuuuh"

Så hjärndött är vårt folk. Inse det bara.
2020-03-15, 21:26
  #88178
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaningschef
Du överskattar nu också. In på facebook aftonbladet kommentarer så ser du samma trötta naiva gamla Gun 55 år skriva "men hallå det är väl inte Löfvens fel blabalbalbal"

och ann-kristin 55 år med hund som profilbild "det hjälper inte att stänga gränserna smittan är redan här duuuuh"

Så hjärndött är vårt folk. Inse det bara.
Att majoriteten fortfarande är hjärndöd råder det ingen tvivel om. Men detta borde ändå straffa sossarna opinionsmässigt.

Räkna med att #JagÄrHär och liknande regimsupportrar är ute och kampanjar för fulla segel. Jag har läst kommentarerna du talar om, och jag ser att flera kommer från godhetsknarkarnas allra sjukaste tangentbordskrigare + deras små minions. Övriga kommentarer kommer från den okontaktbara, desperata och döende kärnan av sossarnas väljarbas.

Förresten så kommer hela JÖKEN att ta stryk av detta, i synnerhet om ca ett år när vi har ett hyfsat facit i hand.
__________________
Senast redigerad av Jiren 2020-03-15 kl. 21:28.
2020-03-15, 22:15
  #88179
Medlem
HejaFinlands avatar
Om SD förlorar röster så är det inte säkert SD får dem, men långsiktigt kan de komma till SD. Första steget är att äntligen ge upp sossarna och sedan kan de migrera vidare till SD under månaderna som följer.
2020-03-16, 13:53
  #88180
Medlem
Om man tittar på italienska opinionssiffror så har inte Salvini vunnit något på sin kritiska hållning redan i ett tidigt skede av coronakrisen. Opinionen ligger i stort sett stilla, eller svagt ner för Lega.

Jag tror det är naturligt att i kriser av den här magnituden så kommer det politiska ansvarsutkrävandet efter krisen är över beroende på hur de har skött sig.
2020-03-16, 17:30
  #88181
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaningschef
Du överskattar nu också. In på facebook aftonbladet kommentarer så ser du samma trötta naiva gamla Gun 55 år skriva "men hallå det är väl inte Löfvens fel blabalbalbal"

och ann-kristin 55 år med hund som profilbild "det hjälper inte att stänga gränserna smittan är redan här duuuuh"

Så hjärndött är vårt folk. Inse det bara.

Men en del av dessa jobbar i vården. De lär inte vara imponerade av sossarna. Bara att arbeta skoningslöst från den vinkeln istället.

Så S lär inte må bra efter detta men det betyder inte att SD ökar speciellt mycket för det.
2020-03-16, 19:36
  #88182
Medlem
Att Sverige var så dåligt förberedda inför kris, med brist på skyddsutrustning, vårdplatser och intensivvård, respiratorer och att folk inte kan köpa skyddsmasker eller ens handsprit, det kommer när krisen är över att sätta sina spår. Ännu drabbas inte sossarna. Men det kommer.

I kölvattnet av krisen väntar en annan kris när folk får mindre pengar på grund av arbetslöshet och sjukskrivning. Hästarna bits mest när krubban är tom. Ni kan ju förstå att minskad konsumtion kommer att slå mot det mesta.

S kommer att sjunka undan för undan om 4 månader ungefär. Förmodligen gynnas i första skedet M men även SD kan få över en del. Sedan minskar också sossarnas väljarunderlag bland dom äldre, långsamt långsamt.

När kommunerna skall lägga upp budgetarna för år 2021 och ännu värre för 2022, kommer det att saknas pengar. Det är intressanta tider, tråkigt att folket skall drabbas av detta
2020-03-16, 23:22
  #88183
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om SD förlorar röster så är det inte säkert SD får dem, men långsiktigt kan de komma till SD. Första steget är att äntligen ge upp sossarna och sedan kan de migrera vidare till SD under månaderna som följer.
Obegripligt inlägg
2020-03-16, 23:28
  #88184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om SD förlorar röster så är det inte säkert SD får dem, men långsiktigt kan de komma till SD. Första steget är att äntligen ge upp sossarna och sedan kan de migrera vidare till SD under månaderna som följer.
Rätt där, om SD fölorar röster är det inte säkert att de går till SD, kanska att de tar vägen till SD i stället, eller?
2020-03-16, 23:33
  #88185
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Rätt där, om SD fölorar röster är det inte säkert att de går till SD, kanska att de tar vägen till SD i stället, eller?

Flashback-resonemang i ett nötskal.
2020-03-17, 04:23
  #88186
Medlem
OMG ARNSTAD är tillbaka med sina mest dräpande och fantasifulla överdrifter hittills:

”Flyktinghatet gör SD störst i världen”

Citat:
”Mussolini i Italien 1922, Hitler i Tyskland 1933 och SD i Sverige 2022”

”Sverige har idag världens största parti med nazistiskt ursprung”

”varför är antidemokratin så radikal i just Sverige?”

SD:s extrema radikalitet särskiljer partiet från majoriteten av andra rasistiska rörelser i Europa”

”Fascism är relativt ovanligt bland SD:s utländska systerpartier”

”Men hur kunde ett tidigare nazistparti bli störst i Sverige? Svaret återfinns i den nya hårdhänta flyktingpolitiken från 2015”

”Under tiden blir SD allt oblygare angående sina planer att avveckla demokratin. När traditionella partier radikaliseras i SD:s riktning kan originalet radikaliseras ännu mer, utan rädsla för konsekvenser. Därav Sveriges fall mot den fascistiska diktaturen”
Ja jävlar. Detta är vad som mal i Arnstads huvud just när alla andra helt upptagna av corona.
2020-03-17, 04:39
  #88187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
OMG ARNSTAD är tillbaka med sina mest dräpande och fantasifulla överdrifter hittills:

”Flyktinghatet gör SD störst i världen”


Ja jävlar. Detta är vad som mal i Arnstads huvud just när alla andra helt upptagna av corona.

Citat.
Men hur kunde ett tidigare nazistparti bli störst i Sverige? Svaret återfinns i den nya hårdhänta flyktingpolitiken från 2015.
-Går Arnstad på mediciner ?
2020-03-17, 05:37
  #88188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Citat.
Men hur kunde ett tidigare nazistparti bli störst i Sverige? Svaret återfinns i den nya hårdhänta flyktingpolitiken från 2015.
-Går Arnstad på mediciner ?
Nej, tror det är där skon klämmer. En odiagnostiserad kokogök som inte får några mediciner alls. Han uppfattar sig helt enkelt som mest klarsynt och bildad i universum så varför skulle han få elchockterapi liksom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in