2020-03-17, 23:19
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Det låter rimligt, tyvärr.

Tror du detta är rimligt? Då har du inte fattat vad COVID-19 handlar om. Det kommer minst att dö tiotusentals svenskar och vi kan hoppas att det stannar där. Om finnarna bedömer att 10000 finländare skall skall dö och så kommer du med siffran hundratals i Sverige.

Önsketänkande såsom vissa gjorde vid pestens framfart i Europa.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Frågar du folk i tråden om immunitet så kommer du hänvisas till anekdoter om att t.ex. en japansk gubbe insjuknat två gånger.

Den enda forskningen som finns har gjorts på rhesus-apor och den påvisar immunitet
Det skulle inte stå, för utan: dör jag gör jag det rosslandes och leendes, ungefär.

Viruset lever länge. Städa och håll rent. Kommer tjata på sjuka, äldre och multisjuka om det. Håller själv på och letar damm och bakterier hos en vän på jag efter allt som kan flyga upp med olika virus och bakterier ifall någon går hem till personen och nyser eller hostar. Vi är människor, inte medicinska experter.

Jag har sökt för lungor och olika problem och aldrig fått hjälp eller undersökts ordentligt. Senast i januari eftersom jag spenderat slutet av december och hela januari med att inte kunna andas och har haft mycket hosta då och då. Nåväl bättre än förr men ändå. Jag vill inte ha något alls som kan ge skador på lungorna. Folk förstår inte först när de själva förlorar kapacitet de tagit för givet innan. Jag är vårddiskriminierad. Nu var det sannolikt medicinsk allergi eftersom jag reagerar på mycket, hade det varit Corona, hade Herrgärdets vårdcentral medvetet låtit mig gå sjuk och sprida smittan över staden eftersom de inte ser mig som en patient med människovärde. Jag ville undersöka mig kroppsligt eftersom en annan person på en värdelös vårdcentral även den i Västerås åtminstone fick antibiotika. (Vi hade inte samma symptom och jag fick inte svar på varför eller när personen också tagit ut hostmedicin) Jag blev tillsagd att gå till psyk. Eller senare när jag blev irriterad att gå till drop-in. Tror du jag skulle få en sjukhusplays när jag aldrig får undersökningar ordentligt om jag ens får tider och de uppenbarligen skrivit in i mina papper att jag är ett psykfall, trots att läkaren sist sa: "Jag ser att du tillhör psykiatrin." Varpå jag svarade. "Ja du det säger ni alltid." Eftersom jag kan bli hånad och så för att jag en gång fick remiss prover därifrån. Då sa läkaren "Du är inte här ofta." nej jag vårdbelastar varken psykiatrin eller vanliga vården men är stigmatiseras för att jag en gång i tiden var dum nog att ringa psyk och be om att få gå i samtal. Inte blev jag bättre, tvärtom och ingen upplyste mig innan om att jag inte längre skulle räknas som människa. Så klart som fan att jag måste undvika skador. Jag är inte fin nog för att behandlas som människa eller få adekvat vård. Jag måste ta hand om mig själv. Förra som gjorde det fick lungsjukdom och begick självmord. Han hade säkert infektioner innan det autoimmuna slog igenom. Skit kan gå upp i hjärnan och det är ännu mindre kul än lite hosta.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-03-17 kl. 23:22.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
20 iva patienter pga Corona fram tills idag. Och ni pratar om att vi blir som Italien. 20 av 10000 smittade
.

Helt sjukt, modellen som jag gjorde för 1.5 vecka sedan sa att vi har 18 IVA-patienter idag, och 11231 smittade. Bara så du vet.

Så ser en pandemi ut i den exponentiella uppbyggnadsfasen. För att citera en känd statsepidemiolog: "Vi ser bara toppen på ett gigantiskt isberg"
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jag brukar avfärda liknande sådana här kommentarer med att det är konspirationsteorier- men jag kan understryka att allt du säger tyvärr stämmer.
(Att du som "sickcunt" röstat på sossarna är förresten oförlåtligt- hoppas du lärt dig din läxa nu)

Du kan ju inte understryka något sådant utan att komma med egna källor.
Citera
2020-03-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
https://www.nrk.no/video/b98483b9-dea1-40c3-8004-1c476ac986b4

"Debatten" I kväll. 02:26 och ut.

Alla borde lyssna.

Verkar vara samma kritik i Norge som i Sverige, att man gör för lite.

Intressant med lite hårda siffror som vi aldrig får se i Sverige....

Norska modellerna som visas verkar ligga väldigt lågt i många antaganden.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
2,5 miljoner människor?! Fan, har jag ens nämnt att så många ska testas?

Jag vet däremot personer med andnöd och feber med torrhosta som åkt in på akuten men ej fått ett Corona test. Jag tycker man kan börja där. Folk som söker vård ska testas. Inte ens det gör man idag.

Nej, det kan jag hålla med om. Men risken är att drösvis med oroliga småsnörvlare som fejkhostar lite då söker sig dit och belamrar allt. När vi redan är överbelastade. Så innan man kan hitta ett sätt att smidigt sköta drive in testning, eller hemmatest osv så fattar jag att vi inte har resurser att testa.
Citera
Medlem
ZlatanStatyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heterde
Influensan går varje år, ca 300k stryker med i världen årligen av just detta. Allt flyter ändå på år efter år..
Nu Corona..Hela världen stängs ner pga detta virus. Vad exakt är det som inte stämmer?? Måste ju vara något mer extremt än just de vi får veta?
Nånting döljer man helt klart
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Har ni några som kan framställa låt säga 5 miljoner tester?
Här snackade de om ett test samt en app men missade hela inslaget tyvärr.

Utan källa just nu så skall Spanien börja med mass test ASAP

Det lättaste vore väl ändå om Apple, Samsung eller Huawei eller något annat storföretag började tillverka en sensor i sina nya telefoner som kan känna av COVID-19(och kanske andra virus/bakterier oxå) så att folk kan göra självtester, och även testa folk i sin närhet för att komma till bukt med detta problem, och även liknande problem i framtiden.

Det borde bli en standard inom kort. Ungefär som en fingeravtrycksavläsare hade nog varit smidigast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Varför ska man testas om man inte har symptom som läkaren behöver hjälp att diagnosticera? Antag att jag som är symptomfri testas. Om det är positivt, vad gör jag då? Om det är negativt, vad gör jag då? Vänligen förklara.

Om du er negativ, rätt i karanten, for så å testas igjen om 2 veckor.

Om du er positiv, rett til intervju, hvor du kartlegger alla du har varit i kontakt med siste 4 dagar, och alle dom igen må inn och testas också, og isoleras om dom er positiva. På så sett bryter man smittkedjan, det er detta Kina och Sør-Korea gjør
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Nu har vi tagit över den privata sjukvåden också https://www.facebook.com/catalannews/videos/535982753967313/

Allt misstänktatt du är en frasradikal, stor i orden tills att yxan skall gå

Fattar inte vad du menar
Citera
2020-03-17, 23:21
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror du detta är rimligt? Då har du inte fattat vad COVID-19 handlar om. Det kommer minst att dö tiotusentals svenskar och vi kan hoppas att det stannar där. Om finnarna bedömer att 10000 finländare skall skall dö och så kommer du med siffran hundratals i Sverige.

Önsketänkande såsom vissa gjorde vid pestens framfart i Europa.

Man bedömer inte 10 000 döda längre. 350 - 3200 döda säger Finland nu.

Källa is.fi. länk finns i mitt första inlägg om det, bakåt.
Citera
2020-03-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlxgustaf
Så duktig var han inte! Han gick sin första golfrunda 38 under par och hade 11 hole in one.
Källa kan ev behövas!

Vilket spel asså, synd att man inte fick uppleva den rundan. Jag litar på dig, källa behöver jag inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in