2020-03-17, 20:53
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Måste ju finnas många kinesiska läkare från Whuan som blev immuna. Fråga snällt om vi kan få hyra dem ett tag om det riskerar att bli personalbrist också snart? SAS-planen är redo och tomma.

Kineserna har redan flugit ut sjukvårdspersonal till ett flertal länder för att hjälpa dem.
Fast Sverige har i åratal på Washingtons order hetsat mot Ryssland och Kina så jag vet inte om de vill hjälpa oss.
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
. I merparten av Europa är folk uppmanade i skarpa ordalag att stanna hemma så långt det är möjligt.

Danmark förbjöd just sociala tillställningar med fler än 10 deltagare. Även privata. Dvs. spelkvällar, fester, kalas är nu helt bannlysta. Kaféer, klubbar och detaljhandel är stängda. Likaså i många andra länder.

Det är då själva fan att det ska krävas en Mussolini för att folk ska lyssna.

Det går ju inte att tvinga folk att lyssna på sånt som dom inte tror på...
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, dom var tvungna att rädda er. Dom är trots allt beroende av era pengar.

Ibland så tror jag att man missköter saker medvetet för att haussa upp EU som "Big Papa."
Men det resonemanget får jag breda ut i en annan tråd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
BRA! Då kan vi sluta prata om flygplats-screening äntligen.

1. Stängda gränser.
2. Stängda skolor.
3. (Snart) Stängda grundskolor.
4. Distansarbete hemifrån för alla som kan och inte har ett samhällsbärande jobb.
5. Barnomsorg för föräldrar med samhällskritiska jobb, t.ex. läkare/sjuksköterska.

Det enda som ska till:

6. Minska grupperingar till max 10 personer. 500 är helt vansinnigt.
7. Inför masstester på riskgrupper.

Efter det här har vi gjort precis allt vi kan. Sen är det bara att vänta ut skiten. Hur länge? Ingen vet.
Nu känner jag mig ändå lite hoppfull, för första gången på veckor.

Menar du "precis allt vi kan" utifrån någon tanke om att fortfarande "hålla samhället rullande"? Annars går det ju att tänka sig ännu strängare åtgärder.
Citera
2020-03-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Om FHM ändrar sig under veckan, ändrar du dig då?
Nix. Verkligen inte.

Det är helt orealistiskt att vi ska kunna bli av med det nu, och det ansåg jag redan i mitten av februari, därav skrev jag det också då.

Är inte riktigt med på vad du vill ha sagt med den retoriska frågan. Menar du att jag svänger i mina åsikter?* Eller att jag borde lyssna på dem?**

* Jag svänger gärna i mina åsikter om någon visar att jag har fel. Det tycker jag är ett sundshetstecken. Men detta har jag inte svängt på. Eftersom jag inte känner till något vettigt argument för varför jag skulle ha fel.

** Jag lyssnar på dem och försöker analysera vad de säger. Skulle de säga något sånt så hade jag trott att de har fel, om inte deras argument är jävligt bra såklart

De är ju kunniga, vilket ökar trovärdigheten. Men jag slutar inte att tänka bara för att någon berättar sin yrkestitel, så jag vill fortfarande ha förklaringar innan jag godtar någonting som går emot min uppfattning.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-17 kl. 21:03.
Citera
2020-03-17, 20:55
Medlem
Varför sitter ni och firar det här EU beslutet, kan någon förklara hur inreseförbud till Europa ska hjälpa när Europa redan är smittans epicentrum i världen?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostkupan
Ja handlingskraften finns inte hos våra politiker, de behöver order. Jävligt skratt retande hur jävla lamma de är. Kan inte ta beslut själva. Det ska ske igenom FN eller EU.

Ett land utan själ och ryggrad som Sverige kan inte ta några egna beslut. Vi skall ju vara såna globalister och därför måste politikerna i efterhand berätta för Davos-gruppen att vi inte ville ta detta beslut. Vi blev ju tvingade...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Någon som vet varför folk hamstrar just JÄST så jävligt?
Det är slut precis överallt. Affär efter affär, stad efter stad. Jag har inte hittat någon i alla fall.

Hade man tänkt att baka dygnet runt nu eller äter folk det bara som det är? Åtgången är ju ur denna värld.

Sprittillverkning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Har FHM uttalat sig om denna rapport?

Jag har också varit väldigt kritisk till hur FHM skött detta. Alldeles för långsamma såklart, men om dom skulle ta hänsyn till varje rapport som skrivs så hade dom ju får byta strategi varje dag.

Nu hoppas jag på en gemensam strategi för hela Europa. Viktigt dock är, ingen jävla flockimmunitetsstrategi..
Citera
Medlem
sannes avatar
Usch vad obehagligt. Vi kommer inte få veta hur den här triagen i Stockholm kommer se ut. Den kommer garanterat att bli hemligstämplad.

Citat:
Det råder brist på intensivvårdsplatser, personal och material. Än så länge har tolv personer fått intensivvård, enligt Folkhälsomyndigheten, men ökar smittans spridning kan behovet bli stort på kort tid.

I Stockholm, som är värst drabbat av smittspridning, finns i normalläget 90 intensivvårdsplatser. Regionen kan skala upp på kort tid till ungefär dubbelt så många platser, enligt chefsläkare Elda Sparrelid.

Men det är oklart om det kommer att räcka och det pågår arbete för att få fram ytterligare intensivvårdsplatser.

Socialstyrelsen förbereder just nu riktlinjer för hur prioriteringarna ska gå till. Hur sannolikt det är att Sverige hamnar i ett läge där man måste välja vilka patienter som ska få vård vill Socialstyrelsen inte svara på i dag.

– Allt vi gör nu och har gjort de senaste veckorna handlar om att vi inte ska komma dit. Alla som behöver ska få en så god vård som möjligt. Men eftersom vi inte vet händelseutvecklingen kan vi inte svara på den frågan, säger Johanna Sandwall, krisberedskapschef på Socialstyrelsen.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sjukhus-kan-tvingas-neka-patienter-vard/
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
SB skrotade planen med flockimmunitet i morse. De ska nu
istället göra allt de kan för att svälta ut viruset. Där av lägre beräkning av antal döda.
Ok! Bra. Såg nu att de fixat inreseförbud nu också. Händer lite där inne på Rosenbad. Någongång måste regeringsmakten ta makten över alla experter.
Helst säga. Håll käften på dig Tegnell nu är det vi som bestämmer i landet. Inte du. Du kan vara expert ja men stig åt sidan tack.Du skulle helst haft slutat igår också med ditt snack om bergstoppar hit och dit.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-17 kl. 20:59.
Citera
2020-03-17, 20:56
Medlem
Ai, den satt langt inne, Sveriges Inrikesminister skickades ut ensam för att berätta att de har blivit hotade av EU. Såg ut som om han skulle börja gråta.

Var är Tegnell när han trängs, borde inte han nu avfärda detta som onödigt, och säga att den senaste rapporten från experterna i England, som fullstendigt slaktar hans taktik, är felaktig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in