2020-03-17, 21:52
Medlem
gabrielle2s avatar
[quote=Suranappar|70762733]Företaget går dåligt generellt innan denna period, ganska litet. Han är desperat. Skriker på sina anställda ink mig själv, han vill att vi ska jobba hårdare när det inte går att få tag i företag som vill göra affärer i dessa tider. Han går själv runt och hostar och säger att "äsch detta tar inte kol

Nej det kanske inte tar kål på honom men han kan ta kål på andra.
Skulle aldrig acceptera att min chef skrek på mig. Kan hända att han reagerar så när han ser att det är svårt att göra affärer i Covid- 19 pandemin och om det redan innan gick dåligt är antagligen det här katastrof för hans lilla företag.
Citera
2020-03-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag tror henne. Hon är på gråten, och det verkar nästan som hon inte törs säga hela sanningen. Men bra! Hoppas alla norska politiker tittar!

Vem är kvinnan?
Citera
2020-03-17, 21:53
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Han svajar hit o dit för att rädda sitt eget skinn. Tidigare idag var samhällssmittan ett gigantiskt isberg som vi bara såg toppen av, detta har han tydligen blivit förbjuden att säga nu. Helt klart är att AT och hans UK-kollega planerade ett folkmord, detta satte den engelska konsekvensanalysen stopp för.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WbAA9a/anders-tegnell-toppen-av-ett-gigantiskt-isberg

Onekligen har den mannen några ytterst horribla böjelser. Detta är vad den institutionaliserade sociopatin producerar.
Citera
Avslutad
Man undrar detta de säger vissa avlidna har bakomliggande sjukdomar.

Var drar de den gränsen?

Menas det att man då är ett vrak med långt framskriden cancer?

Eller bara har lite lätt astma?
Citera
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
NRK live nu: 150 000 norrmän kan komma att dö.

Sitat : « Det här är krig»

« Det här är ingen influensa, det är pest»

Hur många beräknas bli smittade -under hur lång tidsperiod och % som dör?. Berättade man om detta?
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
kan man röntga lungorna privat för att kolla om man har corona ?
Citera
2020-03-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Vem är kvinnan?

Läkare och forskare ved Oslo Universitetssykehus. Fick inte namnet.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Exakt detta är det jag menar med din "attityd".

Tog inte många minuter innan du tar någonting och menar att det bara är hittepå för det finns inga källor, därför finns bara luft.

Så enligt dig så är det fel på »attityden« hos den som kräver mer substans i ett kritisk situation än anekdotiskt resonemang?

Fråga dig själv varför du väljer att lita på sådant som talar om katastrof utan att du har någon vederhäftig källa och varför du säger att den som ifrågasätter obevisade uttalanden har en »attityd«?

Din inställning gör mig faktiskt rädd. Det är precis den inställningen som gör det möjlig att sprida vad som helst, inte bara SARS-CoV-2, i ett samhälle och fullständigt kollapsa det.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-03-17 kl. 22:01.
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Om du blir sjuk så bör du ha mat och resurser till dig själv så du klarar dig ett par veckor. Se till att snarast ordna det du behöver för en karantän.

Herregud.... Jag som inte ens har använt min spis mer än typ tio gånger på 20 år...
Jag äter ALLTID ute varje dag.
Jag kommer att svälta ihjäl om jag tvingas in i karantän.

Till och med när jag var sjuk med 39 graders feber häromveckan så var jag in till stan och köpte dagens lunch.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Kanske därför Tegnell blivit sig "själv" igen ikväll. Siffrorna pekar på att fler får milda symptom enligt Worldometer.

Currently Infected
107,784
Mild Condition
100,764
(93%)

Serious or Critical
7,020
(7%)

Siffran för bara någon dag sen var 90% 10%

Precis, men folk kan ju förfan inte räkna och än värre läsa statistik här på flashback. De flesta går på hörsägen och drar till med siffror ur arslet. 1/2000 omkommer om man är fullt frisk och är mellan 30-39. Idioter det finns på flashback alltså.
Citera
2020-03-17, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Ja, men även utökad hemleverans i områden där det nu är begränsat/obefintligt.

Nej, jag tycker inte att man ska kräva hemleverans av butikerna. Det får lösas på annat sätt, tex av anhöriga och hemtjänsten. Det blir billigare för kunderna dessutom.

Men utökade öppettider är en idé, så att det blir mindre risk för köbildning vid affärerna.
Citera
2020-03-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Hhaha skön han är

Förövrigt går det visst att göra business jag har closat helt nya kontakter hela veckan, tryck ned priset iom osäkerheten kring framtiden efter ett bra samtal så går det ofta i box ändå, folk längtar efter att snacka i telefon med någon som vill prata om vadsomhelst annat än det här jävla viruset

Tro mig det är bara din inställning som hindrar dig, det är inte lätt dock även jag hade det orobelemt idag min inställning var kass satt bara o uppdatera aftonbladet o hoppades på rikskarantän så jag kunde kila hemöver

Ska ändra mitt mindset imorgon, men svårt med en dålig ledning tyvärr, har börjat söka annat men inte lätt i dessa tider kanske..

Haha satt med och uppdaterade och lyssnade på pressträffen vid 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in