Citat:
Nej - Vi är många som inte förstår allvaret eftersom det är påhittat, inbillning, trolleri trollera. Är du över 80 och sjuk och svag är det en fara med smittan men vaddå? Det dör nästan 1000 pers varje år i Sverige i lunginflammation, hela samhället lägger av och all verksamhet pausas för att några sjuka gamlingar inte ska kola vippen, detta är tidernas största "råttan i pizzan", jag är förbannade av att svagbegåvade knallhattar påverkar hela samhället att lägga ner allt,
Självklart sitter idrottsledare, tränare och spelare i media och med gravallvarlig min säger en sak,men kan garantera mellan skål och vägg är det annat språkbruk, vika ner sig för att samhället kräver det.
Inget fotbolls em, inget hockey vm. Varför? Det är ju inte klena 80-åringar som deltar.
Unga friska idrottare bekommer inte detta virus.
Hallå Hans "virus "Lindberg - var är du ??
Självklart sitter idrottsledare, tränare och spelare i media och med gravallvarlig min säger en sak,men kan garantera mellan skål och vägg är det annat språkbruk, vika ner sig för att samhället kräver det.
Inget fotbolls em, inget hockey vm. Varför? Det är ju inte klena 80-åringar som deltar.
Unga friska idrottare bekommer inte detta virus.
Hallå Hans "virus "Lindberg - var är du ??
Dödstalet för de mellan 30-39 ligger på 0,2%, eller 1 på 500 om man så vill. 75% av de som dör har en bakomliggande sjukdom, där den största andelen har cardiovaskulära sjukdomar.
25% av 0,2% är alltså 1 på 2000 som omkommer om man är fullt frisk och är mellan 30-39.
Om vi är 740 000 mellan 30-39 i Sverige så kommer alltså 370 personer att dö om man är fullt frisk om samtliga i åldersgruppen i Hela Sverige smittas, vilket inte lär hända.
Källa: https://www.worldometers.info/corona...navirus-cases/
Någon sinnessjuk hysteri det här blivit av det här... folk måste fan ta sig samman.