Har nu läst igenom FUP via länken nedan men kan inte öppna aktbilagorna i länkarna under denna. Se citatrutan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zache
45-åriga trebarnsmamman Lena Wesström mördades brutalt någon gång under natten 14-15 maj 2018, endast ett hundratal meter från sitt hem i Hjärsta, Örebro.
Forumtråd:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Förundersökningsprotokoll, Örebro TR B 2705-18 Mord, Lena Wesström (30 pdf, zip 1,04 GB)
Fristående aktbilagor ur förundersökningsprotokollet:
Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, B2705-18 Mord på Lena Wesström –
Ladda ned
Aktbilaga 146 – Förhör, Lena Wesströms anhöriga och kollegor –
Ladda ned
Aktbilaga 147 – Förhör, S*tefan D*avidsson –
Ladda ned
Aktbilaga 148 – Förhör, S*tefans anhöriga och kollegor –
Ladda ned
Aktbilaga 149 – Förhör, H*anna D*avidsson, anhöriga och kollegor –
Ladda ned
Aktbilaga 150 – Förhör, bekanta/vittnen –
Ladda ned
Aktbilaga 151 – Förhör, anträffande, vittnen, dörrknackning, Gustafsvik –
Ladda ned
Aktbilaga 154 – HTM, Avlyssning, St*efan och H*anna D*avidsson –
Ladda ned
Aktbilaga 155 – Husrannsakan, beslag, Lena, St*efan, H*anna –
Ladda ned
Aktbilaga 157 – Teknisk undersökning, protokoll – Ladda ned
Del A |
Del B
Aktbilaga 158 – Inspelade samtal, Lena, St*efan, LKC –
Ladda ned
Aktbilaga 160 – NFC, Sakkunnigutlåtanden –
Ladda ned
Aktbilaga 161 – Utredningar, Ofredande 2016, Misshandel 2017 –
Ladda ned
Aktbilaga 162 – Geocaching och medierapportering –
Ladda ned
Aktbilaga 163 – IT-protokoll, St*efan D*avidsson – Ladda ned
Del A |
Del B
Aktbilaga 164 – IT-protokoll, Lena Wesström – Ladda ned
Del A |
Del B |
Del C
Aktbilaga 165 – IT-protokoll, H*anna D*avidsson, övriga – Ladda ned
Del A |
Del B |
Del C
Aktbilaga 166 – Förnyade undersökningar 2019 –
Ladda ned
Aktbilaga 167 – Förhör, St*efan D*avidsson 2019 samt diverse –
Ladda ned
Aktbilaga 168 – Facebook Messenger, Lena – Ladda ned
Del A |
Del B |
Del C |
Del D |
Del E
Aktbilagorna 152, 153, 156 samt 159 är sekretessbelagda i sin helhet.
Av det jag har läst uppfattar jag SD som GM av flera anledningar. Inte 100% säker men nära nog.
Nedan utgår jag rent hypotetiskt ifrån att SD dödade LW.
Hans beteende och agenda när han den 12/5 ringer polisen för att "anmäla ett ungdomsgäng som förföljt honom".
Tror inte det finns något sånt gäng utan detta är något han "planterar" i förväg så att det ska verka som att ett gäng galningar smyger omkring och misshandlar/rånar geocachare om nätterna.
Poliserna som kommer till undsättning vittnar i rapporten om att allt inte står "rätt till med denne man".
Hans nätbundna aktiviteter under dagen D 14/5 verkar också misstänkt med väldigt många ospårbara/raderade konversationer.
Extra konstiga är hans inlägg direkt efter gärningen (midnatt till morgonkvist) där han plötsligt väldigt aktivt skriver till LW, som om han vet att detta kommer läsas av polisen.
Hans vidare agerande morgonen den 15/5 blir alltmer märkligare. Han verkar inte direkt reagera på att LW är försvunnen, de han skriver med reagerar mycket mer. Tänker då på alla konversationer han har när han för UW:s skull tar kontakt med andra geocachare via Facebook.
Den sista kontakten han försöker ta med LW är tidig morgon. Varför fortsätter han inte i flera dagar efter?
Han lyssnar/läser regionala nyheter på en väldigt frekvent basis (vill han höra om kroppen hittats?).
När han messar med sin exfru skriver han nåt i stil med "raderar löpande" om konversationerna mellan honom och LW.
Exfrun verkar dock inte ta in att LW verkligen är försvunnen förrän SD skriver nåt i stil med "det är påriktigt, hon är borta".
Måste inflika att reaktionen från exfrun HD känns äkta och att detta iallafall pekar på att hon _inte_ var med vid dödandet av LW. Om hon var med i planeringen innan eller på något sätt uppmuntrat SD till brottet låter jag vara osagt.
Något annat jag reagerar starkt på är konversationen mellan Gr*y och SD.
Varför är denna trapp så viktig och brådskande och varför nämns LW så frekvent?
Om man tolkar det som att de "talar i koder" och planerar ett mord på LW blir det faktiskt mer begripligt. "Ikväll eller aldrig".
Det som talar emot Gr*y som medbrottsling är hans reaktioner dagen efter när han får reda på försvinnandet. Han uppträder oroligt och vill hjälpa till.
Det fortsatta uppträdandet från SD:s sida är väldigt misstänkt. Han tar ingen mer kontakt med LW, tidigare har de hörts av varje dag.
Han uttrycker att han tror att hon är död (fast med andra ord än död) till någon han känner utanför polishuset (dennes vittnesmål finns i länken ovan).
Han beter sig för lugnt/sakligt under förhör.
Kommer inte på mer just nu. Är mina funderingar rimliga?