2020-03-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Det finns ingen regel som kräver bifogad källa - detta är ett diskussionsforum. Det är upp till den enskilde trådläsaren att välja hurvida man vill ta till sig något som jag skriver. Bifogar jag inte källa är det helt okej att anse mig oseriös och scrolla förbi mina inlägg. Detta är ett stort ärende och för mig och många andra blir det svårt att före protokoll med anteckningar om exakt VAR i materialet x eller y förekommer.

Har också läst det du skriver Malin.
Anhållen i sin frånvaro och några påringningar som han inte svarade på.
Citera
2020-03-17, 19:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag vet inte hur det funkar, men hela vitsen med Telegram är väl att chatten stängs ner och raderas på båda enheterna när den ena enheten stänger? Enligt IT-protokollet så använder LW den webbaserade varianten på sin mobil. Om den webbaserade kommunikationen via mobilen stängs ner från hennes mobil, stängs den kanske på SDs dator? Borde vara så, för annars försvinner lite vitsen med Telegram - men jag vet inte. OM det är så så stänger väl SD av den från LWs mobil 23.34. En minut efter skriken har upphört. Passar bra i tidsschemat tycker jag.

Jag är ju så himla dum med sådant här, så det kanske är helt meningslöst att jag försöker ge mig in i det här.

Jag utgick från Aktbil 372, där det står att det inte fanns något konto knutet till L*ena.
Detta kanske berodde på att kontot varit inaktivt mer än sex månader efter att IT-forensikern tog sig an uppgiften i maj- 2019.

https://www.docdroid.net/YPpl05p/372-orebro-tr-b-2705-18-aktbil-372.pdf

Annars kan u SD försökt att radera allt, t ex Telegramappen för säkerhets skull efter mordet, allt för att var på den säkra sidan.

Men som sagt, jag tror att det är bäst att jag hoppar av den här diskussionen, eftersom det är lite över min kunskapsnivå i ämnet
Citera
2020-03-17, 19:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Rent motivmässigt tycker jag att MGK har starkare motiv, hon känner nog bara hat.
Från SD:s sida är det mer av hat-kärlek.

Men vad tycker du att det finns för indicier mot MGK?
Vad jag vet finns det ingenting som är avvikande i hennes beteende före mordet.
Men du kanske kan ge något exempel på vad jag har missat?

SD har på många sätt haft ett avvikande beteende.
Och det finns DNA där det inte borde finnas.

Jag tror du tittar på fallet från fel håll, känns som om du gör samma misstag som Hiding & Johansson, de går ju på motivet "våld i nära relation" och menar att BO blev mördad för att hon var på väg att lämna MGM.

Det är helt fel, åklagarna kan fan inte ens ha läst sin egen FUP och om de nu mot förmodan har läst den så drar de helt fel slutsatser av vad de läst, MGM,s stora problem var ju att BO inte släppte honom, det spelade iingen roll hur djävlig han var mot henne hon kom springande till honom som en trogen hund ändå, MGM gjorde klart för BO att det var MGK som var hans mål, han skulle få tillbaka sin drömkvinna och BO var inte ens påtänkt som reserv för förstaplatsen.

Vad gör BO?

Startar upp värsta kriget mot sin rival, raderar loggar, djävlas och bråkar med MGK på alla de sätt hon kan, MGK ledsnar fett och gör klart för MGM att han kan fetglömma allt när det gäller henne om BO fortfarande finns till, det var när BO trappade upp kriget som hennes öde beseglades.

Jag tror att det blev ett ultimatum, MGM fick välja och visa nu vem det var han ville ha och vi har ju fått facit om vem det var som var nummer ett för MGM.
Citera
2020-03-17, 19:25
Medlem
Citat:
Rent motivmässigt tycker jag att MGK har starkare motiv, hon känner nog bara hat.
Från SD:s sida är det mer av hat-kärlek.

Men vad tycker du att det finns för indicier mot MGK?
Vad jag vet finns det ingenting som är avvikande i hennes beteende före mordet.
Men du kanske kan ge något exempel på vad jag har missat?

SD har på många sätt haft ett avvikande beteende.
Och det finns DNA där det inte borde finnas.

Håller med dig hoppsan, jag tycker att HD motiv är tydligare, men är hon oskyldig så undrar man ju ännu mer vad SD motiv faktiskt kan varit?
Varför skulle han få sinnesfrid av att LW dör liksom? Vad är det vi inte ”ser”?

Har SD så stora problem att huvud och hjärta inte kan samarbeta?
Handlade SD ocv LW relation om passion snarare än kärlek?
Jag har inte fått intrycket att SD på något vis var rädd för LW, eller att HD var det, så farlig var ju inte LW alla fall.
Däremot var LW rädd för SD, finns det något som tytt på att hon även var rädd för HD vid något tillfälle?
Citera
2020-03-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om det är SD som stänger Telegram 23.34,då borde det inte vara SD som är mördaren.
Skriken ska ju ha skett mellan 23.30-23.33. Ska han varit så kall att han medan han slår, stänger den via mobilen på något sätt?

Och om man kollar hennes rörelser 14 maj;
Aktbil 166, sid 20:
Aktbil 145, sid 156:

"Denna aktivitet ser ut att vara en kortare promenad i färdriktning sydöst från
Byalagsgatan 4a. Promenaden påbörjas cirka klockan 23:23. Klockan 23:25 är
aktiviteten pågående men stillastående vid området nära fyndplatsen. Den aktiva
enheten befinner sig där i cirka 11 minuter till klockan 23 :36, se Figur I 0. Därefter
täcker näst sista precisionscirkeln ett större område med fyndplatsen som centrum, se
Figur 11. Den sista punkten registreras den 14 maj klockan 23:38 precis utanför
området, se Figur 12.
"

Han kanske spelade in när han slog ihjäl henne och delade med HD?
Citera
2020-03-17, 19:33
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag också.
Men sen inleddes en dödsdans - och där var inte Lena med på noterna.

Håller med.
Citera
2020-03-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Även många helt outbildade familjehundar dras dock mycket ofta till as och liklukt och andra gräsliga lukter.

ja absolut, men återigen, det är mkt upp till den som håller i kopplet att vara uppmärksam. Oftast drar man tillbaka hunden i tron att den känner nån god lukt av annan hund, eller vilt.. många som pratar i tfn när de går ut med hunden och missar signaler
Citera
2020-03-17, 19:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror du tittar på fallet från fel håll, känns som om du gör samma misstag som Hiding & Johansson, de går ju på motivet "våld i nära relation" och menar att BO blev mördad för att hon var på väg att lämna MGM.

Det är helt fel, åklagarna kan fan inte ens ha läst sin egen FUP och om de nu mot förmodan har läst den så drar de helt fel slutsatser av vad de läst, MGM,s stora problem var ju att BO inte släppte honom, det spelade iingen roll hur djävlig han var mot henne hon kom springande till honom som en trogen hund ändå, MGM gjorde klart för BO att det var MGK som var hans mål, han skulle få tillbaka sin drömkvinna och BO var inte ens påtänkt som reserv för förstaplatsen.

Vad gör BO?

Startar upp värsta kriget mot sin rival, raderar loggar, djävlas och bråkar med MGK på alla de sätt hon kan, MGK ledsnar fett och gör klart för MGM att han kan fetglömma allt när det gäller henne om BO fortfarande finns till, det var när BO trappade upp kriget som hennes öde beseglades.

Jag tror att det blev ett ultimatum, MGM fick välja och visa nu vem det var han ville ha och vi har ju fått facit om vem det var som var nummer ett för MGM.
Jag frågade dig om du ser några indicier som gör att åklagaren skulle kunna åtala HD, förutom att HD har ett starkt motiv?
Citera
2020-03-17, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Vad gör BO?

Ok vi antar här nu att din teori är den rätta en liten stund...så jag undrar...varför väljer då SD att mörda?
Varför inte bara anmäla LW, byta telefonnummer till hemligt och på alla sätt just sätta ner foten helt och anmäla LW så hon får kontaktförbud??
Jag har inte fått intrycket av att han ville avsluta något med LW, bara utåt sett inför HD och alla andra, för att få sig själv att framstå som offer.
Och det är just det jag tror att LW visste, att han bluffade år ut och år in...för att han ville ha båda sina kvinnor.
Då blir frågan, mördades LW för att hon ville avsluta relationen och/eller för att hon hotade att avslöja något som skulle få alla att veta att LW talat sanning hela tiden? Fick han tex veta att hon sparat alla tokigheter han utsatt henne för eller var det något annat?
Citera
2020-03-17, 19:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag frågade dig om du ser några indicier som gör att åklagaren skulle kunna åtala HD, förutom att HD har ett starkt motiv?

Inte med det upplägg som det här åtalet har, Hiding har ju gått ut och sagt att MGK inte har något med mordet att göra, hon måste ju säga så i och med det åtal hon lagt.

Hiding gjorde MGK skottsäker och mer skyddad än guldreserven i fort Knox, varför vet väl bara hon.
Citera
2020-03-17, 19:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Tidslinje SD 14e maj
a.145 s 127 finns lite info du kan titta på.
Typ: "Okänd typ av kommunikation med Google Drive" lite hipp som happ, tex..

Om nån vill förklara vad det kan vara, så får man gärna göra det..!

EDIT: skrev fel datum

Jag har inte tillgång till urkunden ifråga. Erbjudanden undanbedes dessutom. Men det finns alltså inget som placerar hans mobil där då? Det hade ju varit konstigare iofs. givet att Hiding tvekat mer att åtala än våren tvekar inför knoppbristningen. Utan det är nåt som bubblar på hans dator el mobil hemmavid, typ?

Jag minns ett troll i tråden som ansåg det vara ett alibi (o alibin är ju alltid fullgoda) i fall där den tilltalade var en ansvarskännande man, som inte ansåg sig nödd att springa på krogen för att slippa framstå som mol allena (ja, i den negativa bemärkelsen) 😄😂🤣 — eller hur tankegången nu måste ha gått.

Nå, allt i det här fallet som inte handlar om det där planket, som polisen inte tittade bakom (nu har de ju till slut i alla fall lyckats pejla in var LW var nånstans...), handlar ju om att det inte funnits några tekniska bevis som kopplat GM till platsen den kvällen. Då hade ingen av oss suttit här och SD hade suttit i den stora gråa byggnaden rakt söderöver, som har ett kanonkul namn om man minskar mitt på mitten med m.
— Vart är vi på väg?

Man gläds åt att åtminstone it-killarna till sist verkar hitta vad de letar efter. De trivs väl inte i kopplet, kantänka...

Och så ska det bara sys ihop.

Hur var det med vittnet nära lenas dörr? Har det kommit fram än?
Citera
2020-03-17, 19:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nu har jag inte fler aktbilagor i pappersform.
Men jag har två cd skivor med filmer och Ljudinspelningar.

Vi har filmer där Lena gråter och vill att Stefan skall komma.

Vi har flera "Jag älskar dig, puss puss... Nu går jag utanför dej och vill bara slita upp dörren och komma in Jag älskar dig, puss puss.... Det är inte läge för en snabbis just nu, puss puss jag älskar dig och många fler filmer från Stefan.

Vi har samtalet om kvinnoskrik
Vi har Stefans samtal om 3 gansgters i skogen
Vi har hela "våldet i bilen" samtalet
2 samtal ifrån Ul"f Wesstr"öm
Lenas samtal till vänninan
Nån inspelning till mellan Stefan Och Lena.

mm.

Jag har alla dessa inspelningar, men jag behöver rådgöra med nån ikväll om hur jag anonymt kan lägga upp alla dessa i tråden.
Samt att ett par är i amr format som jag precis just nu inte kan spela upp, men det löser jag.

Så ge mig lite tid, så löser jag detta så alla kan ta del av dessa ljudfiler.

En sak har i alla fall jag sett.

Stefan och Lena är precis lika dana mot varandra. Dom är exakt 50/50 i sitt sätt att älska och lämna varandra. På pricken lika.
Dom kunde helt enkelt inte lämna varandra, utan dom betedde sig som två tonåringar BÅDA TVÅ.
NEJ, På filmerna säger Stefan att han älskar Lena.
NEJ, På filmerna så säger Lena att hon vill ha Stefan.
Och båda två säger att dom vill lämna den andre till sina vänner.
Precis likadana - Och dom älskade spänningen som detta tisslande och tasslande innebar.

Problemet blev när Lena började jävlas med Hanna.
Då väckte hon Björnen.
Då väckte hon vreden, för okey att du knullar min man, men du raderar fan inte mina loggar ostraffat.
Stefan du löser problemet.... annars !!!!
Hanna Hanna Hanna

En sista sak bara.
Detta var första gången som jag såg Stefan röra sig och hörde honom prata.
Jösses !!!
Han ser ut som en pojke och låter som han är i målbrottet.
Nån sa att rösten blev jobbig att höra på i längden, och jag är absolut beredd att hålla med.
Han ser ut som en blek 22 åring - Absolut inte som en 45 årig man.

Ja ja.
Jag kommer in ikväll och har då förhoppningsvis löst hur jag skall ladda upp filmer o ljud.

Tack Kfml (R)
Mycket bra sammanfattning .
Speciellt stycket:
------------------------
"Problemet blev när Lena började jävlas med Hanna.
Då väckte hon Björnen.
Då väckte hon vreden, för okey att du knullar min man, men du raderar fan inte mina loggar ostraffat.
Stefan du löser problemet.... annars !!!!
Hanna Hanna Hanna"

----------------
Det var då Lena bjöd upp till dödsdans.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-17 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in