Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Varför ska det behövas ingripande från regeringen? Jag trodde företagen vill slippa klåfingriga myndigheter som blandar sig i? Landets duktiga entreprenörer får väl visa hur duktiga de är nu.
I ett nyliberalt samhälle så delas det inte ut något. Och då beskattas det inte heller. Företagen försäkrar sig. Och säger upp de anställda omgående. eftersom arbetsmarknaden är fri. Anställda i sin tur har försäkring, så de klarar sig.
Och senare åter går allt till sin gilla gång. Blev en dip i BNP, löner och avkastning.
Men Sverige är gravt kommunistiskt. Där överheten plundrar folket på nästen halva BNP.
Och då får överheten använda sin halva av BNP till åtgärder.
Löfven är iaf så pass ansvarig att han pyntar. Utan att lipa.
Men hans superegoistiska väljare vill inte höra talas om det. De vill bara HA av stöldgodset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Företagarna gråter visst högre. Representanter för Svensk Näringsliv tyckte att regeringen 300 mdr inte var tillräckligt. Stackars dem! Aktieägarna får väl avstå från aktieutdelning i år, hårda tider.
Mindre företag lever ofta mer på marginalerna. Och har sämre möjlighet att låna till överlevnad.
Jag noterar det med avkastning. Så lär det bli även med statlig stöd.
Hur länge tror ni som läser detta att det dröjer innan vi läser hur Tammer och andra kommunister bölar om sänkta pensioner.
För sänkta pensioner blir det på grunda av nedstängningen.
Pensionerna betalas av näringslivet. Dels via avkastning. Dels via löneskatter. Och båda sjunker.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Jag håller med dig här, det är direkt osmakligt. Man blir förbannad över tondövheten. Såg att bland annat Jacob Wallenberg är ute i DI och kräver mer skattemedel i företagsstöd.
Här har vi en annan superegoist.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
Kanske staten ska låna upp och skuldsätta en hel generation svenskar, för att företagen under 10 år av högkonjunktur prioriterat utdelning till sådana som Jacob Wallenberg före att upprätthålla grundläggande beredskap inför en kris?
Låter som sig DaEzz inte vill ha någon pension heller.
Tror ni på det? Eller kommer DaEzz att böla över låg pension om ett tag.