2020-03-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnoringBulldog
Du motsäger ju dig själv, priserna kommer ju snarare gå upp ifall de slopar amorteringskravet

Det gör ingenting. Man har alltid råd med dyrare utan kravet utan att belåna sig upp över öronen
Citera
2020-03-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Amanda Lind: "Läget är mkt allvarligt för kulturarbetare”

Nu gråter BiB-sörplande kulturvänstern krokodiltårar när deras skattefinansierade, privilegierade liv, inte får sina narcissistiska behov tillgodosedda

Kunde inte brytt mig mindre

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=478&artikel=7430724

Vänsterblivna kulturarbetare är de personer jag minst bryr mig om just nu.
Citera
2020-03-17, 17:49
Medlem
Känns som många företagare snarare tar tillfället i akt att bli av med folk då lågkonjunkturen ändå varit på väg. Företagen har ju typ haft lägre intäkter i några dagar, knappast så att det är helt slut i företagens kassor på den tiden
Citera
2020-03-17, 18:30
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det är min gissning.

Folket, som röstat på skiten och därmed försatt sig själv och landet i kaos, är nog för "dumma" att peka fingret rätt. Om detta blir en långvarig historia och inte bara veckor eller ett par månader, så spår jag allvarlig konfrontation i samhället.

De som är lite mer insatta vet redan att det är politiker och journalister som har skulden till vansinnet.

De som verkligen fattat inser att det är globalisterna som genom kulturmarxismen destabiliserar vita, kristna, västvärlden och som vill oss ont. De är orsaken, politiker/journalister problemet och invandrarna symtomet.

Kanske kommer man till och med att längta till 1990 eller till 1929...
True that.
Citera
2020-03-17, 18:35
Medlem
TruckerKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Varför ska det behövas ingripande från regeringen? Jag trodde företagen vill slippa klåfingriga myndigheter som blandar sig i? Landets duktiga entreprenörer får väl visa hur duktiga de är nu.
Entreprenörer kommer aldrig skapa några beredskapslager. I en kris är det viktigt att regeringen är tydlig med vad som gäller. Den informationen får de bl a från myndigheterna. Som du ser i våra grannländer går regeringarna där ut med åtgärder som inte alls rekommenderas av deras egna myndigheter, t ex Danmarks gränsstängning.
Citera
2020-03-17, 18:37
Medlem
Här går affäerna strålande vilken gratisreklam https://www.tripadvisor.se/Restaurant_Review-g580382-d4844492-Reviews-Pizzeria_Corona-Schlieren.html
Citera
2020-03-17, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnoringBulldog
Känns som många företagare snarare tar tillfället i akt att bli av med folk då lågkonjunkturen ändå varit på väg. Företagen har ju typ haft lägre intäkter i några dagar, knappast så att det är helt slut i företagens kassor på den tiden

För restrungar/hotell/kafe osv som tappar 80-90% av sina kunder är det klart att nästan alla anställda måste varslas eller permitteras omgående då dom inte kan betala för folk när dom inte har några kunder
Citera
2020-03-17, 18:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Förstår att det är jobbigt på mikronivå. Men på makronivå är det bra att bubblan spräcks. Det skulle ändå ske förr eller senare.

Vilken bubbla och vilka positiva effekter ser du framför dig?
Citera
2020-03-17, 19:06
Medlem
cateatdogs avatar
Jag har ett konditori och varslat alla. Som tur är så ska jag klara det ekonomiskt men blir vi tvungna att stänga så klarar jag inte av att betala ut löner utan några inkomster. Allt i förebyggande syfte så vi kan finnas kvar när allt detta är över. Ekonomiskt har bolaget kapital för 18månaders hyra och egen lön. Det är 7 anställda.
Förhoppningsvis så behöver inte alla gå hem men vi gör ett +-0 resultat idag. Stänger vi kommer jag använda tiden till renovering.
Citera
2020-03-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Jag har ett konditori och varslat alla. Som tur är så ska jag klara det ekonomiskt men blir vi tvungna att stänga så klarar jag inte av att betala ut löner utan några inkomster. Allt i förebyggande syfte så vi kan finnas kvar när allt detta är över. Ekonomiskt har bolaget kapital för 18månaders hyra och egen lön. Det är 7 anställda.
Förhoppningsvis så behöver inte alla gå hem men vi gör ett +-0 resultat idag. Stänger vi kommer jag använda tiden till renovering.

Här tror jag kan bli en del av problemet är. Istället för att betala löner renoverar jag. Samtidigt lär företagen inte va sena att be om hjälp av staten.
Citera
2020-03-17, 19:13
Medlem
lasternassummas avatar
Enligt SVT:
Norge – 84 000 på en vecka
«Antalet registrerade som arbetslösa i Norge har ökat med 84 000 personer på en vecka, enligt den norska myndigheten Nav. Det är mer än en fördubbling, upp med 128 procent.
Den största anledningen är antalet permitterade i coronautbrottets spår.»
Citera
2020-03-17, 19:13
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog

Bra inställning. Det den smarta gör nu är att nyttja tiden till att förbereda för goda tider.

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in