2020-03-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Nästan alla som får Corona känner inga symptom alls eller så tror de att det är en lättare förkylning.

Inse allvaret nu.

Just det. Men blir 200.000 lätt sjuka, så finns det en grupp som inte blir det. Alldeles säkert mångdubbelt fler än 90-150 pers. Vi har inte fler respiratorer att tillgå. Det är den matten du måste bli bra på. Människor från 45 och uppåt kommer att dö i detta för att vi saknar medicin, antibiotika, samt lunghjälp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Skärp dig själv. Missade du artikeln om att kinesiska friskförklarade insjuknar igen? Och det var inte en person...
Du kan kasta hur mycket skit du vill. Jag har vant mig vid förnekartroll som hånar alla som försöker varna. Du är varken ensam eller eller ens en av de värsta.

14% i en stad rapporterades återinsjukna, men i artikeln som länkades (som inte togs med i texten här) så skrev man att man kan ha missat viruset i testen som gav negativt svar då man topsade i näsan och viruset kunde då legat kvar i lungorna. Samt att dom som återinsjuknade inte verkade smitta andra.. Inget om att dom stendog! Dock utesluter man ingenting.

Läser du ens vad du själv länkar?

Du är livsfarlig. Hoppas du inte pratar med någon utanför internet.
Citera
Medlem
Alltså jag är så jävla trött på denna Corona-skit nu. Ge mig tillbaka mitt vanliga liv. Och snart stänger väl skolorna och barnen ska vara hemma och bråka med varandra och man kan knappt vara på jobbet. Giv mig styrka.

Nej jag förringar inte allvaret och jag tror att vi måste vidta drastiska åtgärder men detta är så pressande. Dessutom blir min hälsoångest inte direkt bättre av detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det är korrekt att medianåldern på smittade är 46, här har du den senaste dagliga rapporten:
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Situationsberichte/2020-03-16-en.pdf?__blob=publicationFile
OK. Tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Skulle tro att det är mer eller mindre locket på i de flesta länder nu, möjligen Finland undantaget.

Men lol, det är inte något "lock" på. Det är bara vad ni febriga flashbackkonspiratoriker sitter och antar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Flashback översvämmas av domedagsprofeter och amatörepidemologer som är dödssäkra på att viruset minsann har 99% dödlighet och att unga människor faller ihop döda på gatorna runt om i världen. Bara titta ut genom fönstret, det bör ligga 20-åringar i drivor och massgravar överallt

Jag är i karantän så får inte gå ut
Citera
Medlem
JulMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Lol???
Det är väl för fan inte bara jag som vet.
Jag publicerade för en minut typ sedan en artikel att Italienska läkare larmar att allt yngre läggs in på sjukhuset i Corona nu. Kan du inte läsa?
jag har tidigare publicerat både en pakistanier som var 31, och en 29-årig mamma som dog.

Men å andra sidan är det kanske bättre jag är tyst. Varför försöka rädda fårskallar... Jag vet inte ens varför jag försöker.

Många i Pakistan som har tuberkulos och 90-95% eller något sånt som inte har symtom men har bakterierna latenta i sig, säkert många som kommer från afrka och fattigare delar av asien till Italien också, som kan bära på det. Det kan ju vara så att man blir så försvagad så att tuberkulos och andra patogena mikroorganismer som annars inte skulle göra någon skada kan "slå till".
Sen kan dom ju ha haft blodcancer, svår astma, anorexia eller 10000 andra sjukdomar.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Sverige kommer att bli ett bra skräckexempel för övriga länder världen över.

"Titta på Sverige, så skall man INTE göra!"

Tyvärr blir det ju på oss invånares bekostnad.

Precis samma som med fullständigt huvudlösa invandringen som man inte hade någon som helst kontroll över. Även där blev Sverige ett skräckexempel.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Tror absolut det är yngre som drabbas.. frågan är bara; kanske hade de ovetandes underliggande sjukdomar. Själv har jag aldrig varit på ett sjukhus i annat syfte än barnafödsel, Mao: inte en aning om min lever, blodtryck, njurar osv är i god form. Därmed inte sagt att inte friska kan drabbas men du förstår nog vad jag menar🙃

Spännande nu att se hur många dödsfall som trillar in efter 18, borde nästan vara 7 nya idag va?

Det borde vara tre till om vi ska följa Italien.

Sverige...3 Italien....3
Sverige....7 Italien....7
Sverige... ? Italien.....11

Med ett par veckor emellan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Var bor hon?

Sør-øst Norge.

Sorry. Ganska viktigt Norge/Sverige 😬
Senast redigerad av Lulle333 2020-03-17 kl. 17:47.
Citera
2020-03-17, 17:46
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Det blir vel 30'ish döda, der er ni nästa vecka, och det har inte ens börjat än.
Troligen. Alla multisjuka 85-åringar, som även skulle ha dött av en vanlig förkylning.
Citera
2020-03-17, 17:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Okej, tack alla. Förs det någon statistik längre på hur många som är officiellt smittade?

Idag kom det så vitt jag vet ingen ny information alls om detta. Vilket faktiskt är extremt i hela Europa. Sverige har som enda land slutat att informera om antalet sjuka. Tolka det som ni vill. Min tolkning är att den väldigt speciella och dåraktiga linje som Sverige ensamt har drivit håller på att fallera och kritiseras mer och mer.

Nu börjar operation mörkläggning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in