2020-03-17, 17:30
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Varför klagar du? Vi ska ju rädda multisjuka 85-åringar.

Var beredd på att förlora ditt jobb också.

Hela samhället ska raseras för att rädda multisjuka 85-åringar.

Vi kommer se explosionsartad ökning av depression, självmord, mord, våldsbrott, rån våldtäkter och massarbetslöshet när vi går in i ekonomisk depression. Och detta är inte ens orsakat av viruset utan av POLITIKER och ALARMISTER som hetsar om nedstängning av HELA SAMHÄLLET.

Vänta bara, ju fler månader allt är nedstängt desto fler uppsägningar.

Vem fan har hetsat om en nedstängning av samhället? Djävla egocentriska mördarmupp. Skit nu i din värdelösa potemkinfasad för en sekund eller två, du får respit på lånet i vilket fall.

Det är främst riskgrupperna som bör placeras i hemkarantän. Resten av populasen använder munskydd (som inte finns att tillgå) och latexhandskar (som förhoppningsvis ännu finns att tillgå).
Citera
2020-03-17, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det är inga fakta. Det finns andra uppgifter.
Men whatever...
Jag vet inte ens varför jag försöker längre. Folk är en samling fårskallar som bara äter upp den informationen som betyder att de själva är säkra.
Som informationen om att det bara smittar Asiater. Eller att Corona aldrig skulle komma till sverige. Eller att vi bara skulle få en enda smittad, för hon hade varit i Kina, eller....

Så kör på att det bara är gamla som drabbas.

Du är den enda i tråden med lite vett.

Man inser först nu hur arroganta människor verkligen är, speciellt svenskar.
Citera
2020-03-17, 17:31
Medlem
Soterns avatar
Några nya dödsfall i dag i Sverige? Jag hittar inget på nätet.
Citera
Medlem
coronakontots avatar
Dagens uppdatering från Dr. John Campbell.

Tuesday 17th March Updates

Han har också lagt upp ett klipp där han pratar om febernedsättande mediciner: Reducing fever, good or bad
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Varför styr inte du Coronakampen om du nu vet saker som ingen annan vet? Lol

Lol???
Det är väl för fan inte bara jag som vet.
Jag publicerade för en minut typ sedan en artikel att Italienska läkare larmar att allt yngre läggs in på sjukhuset i Corona nu. Kan du inte läsa?
jag har tidigare publicerat både en pakistanier som var 31, och en 29-årig mamma som dog.

Men å andra sidan är det kanske bättre jag är tyst. Varför försöka rädda fårskallar... Jag vet inte ens varför jag försöker.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
En bekant jobbar i skolan, och de har tydligen fått information från ledningen att skolorna kommer stänga ner på Torsdag. Får se om detta stämmer.

Min källa säger liknande. Senast 23/3 stänger all skolverksamhet i Sverige.
Citera
2020-03-17, 17:32
Medlem
En massa gamla kändisar går nu ut i medierna och säger att de inte är rädda. De fortsätter att leva precis som vanligt och struntar i corona.

Detta visar bara på den intellektuella nivå som dessa personer är. Om de inte bryr sig alls för egen del så är det ju deras ensak, men om de blir svårt sjuka så kommer de säkert inte bara att sitta hemma och dö. De kommer att vilja ha vård vilket de troligen inte kommer att få.

Alla människor som inte bryr sig om viruset utsätter inte bara sig själv utan andra för risker. Blir någon av dessa smittad kommer denne säkert att smitta minst tre personer till. Men det bryr de väl inte sig om eftersom de är så självupptagna.

https://www.expressen.se/nyheter/seniorerna-jag-ar-inte-radd/
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Verkar finnas en medicin nu som kan förkorta sjukdommen

http://www.chinadaily.com.cn/a/202003/17/WS5e708666a31012821727fcbd.html
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Stämmer inte överhuvudtaget?

Kina: 80.000 smittade, 3.200 döda.
Italien: 27.900 smittade, 2.200 döda.

Då får man ta i beräkning att Italien drabbades senare och människor har inte hunnit dö ännu.

Edit: 2.200/27.900=0.078

Cirka 8~% har haft ett dödligt utkommande.

Kinas statistik kan man aldrig lita på.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Vi kommer inte att komma i ett läge där flera tusen människor dör per dag i covid-19.

Det beror ju på vad man gör. Om man släpper alla restriktioner, så hamnar vi där ja. Och ganska kvickt också. Tar inte många veckor, så har du tusentals dödsfall om dagen, ja.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Varför klagar du? Vi ska ju rädda multisjuka 85-åringar.

Var beredd på att förlora ditt jobb också.

Hela samhället ska raseras för att rädda multisjuka 85-åringar.

Vi kommer se explosionsartad ökning av depression, självmord, mord, våldsbrott, rån våldtäkter och massarbetslöshet när vi går in i ekonomisk depression. Och detta är inte ens orsakat av viruset utan av POLITIKER och ALARMISTER som hetsar om nedstängning av HELA SAMHÄLLET.

Vänta bara, ju fler månader allt är nedstängt desto fler uppsägningar.

Du har tyvärr rätt i ditt utlåtande, det är inte bara smittan utan även konsekvenserna av den.
Sant att folk mister sina jobb på grund av detta runt om i världen, jag vet att så sker och det ger bedrövliga konsekvenser.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det som händer nu är att behov sätts på sparlåga. När ekonomin tar fart efter att faran är över så kommer frisörer, tandläkare, snickare, bilmekaniker, klädbutiker få fullt upp.

Även krögarna när miljoner hungriga o törstiga konsumenter åter sätter sig ned o firar att farsoten är över.

Tänker även att de flygbolag som konkat snabbt kommer att ersättas av nya. Efterfrågan kommer ju säkerligen finnas kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in