2020-03-17, 17:19
Medlem
Sa de inte att 70+ skulle undvika att gå ut???

Jag var och gjorde ett inköp idag, överallt var det 70-plussare, mestadels par som var ute och handlade i godan ro!
Min granne som är 70-plussare ska gå på nån middag på restaurang ikväll, jag frågade om det inte vore bättre att skippa det, men det tyckte hon inte för det är ett ”slutet sällskap”!
En annan 70+ sa till mig att det är ju ändå bara 80+ som dör! 😄
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Tegnell väntar nu ivrigt på att svenska folket skall tröttna på den här förlamningen av Sverige och börjar protestera, så att han "tvingas" öppna upp allt igen.

Sen när kaoset är ett faktum och det dör tusentals människor om dagen p.g.a fullständigt ihoprasad vård, så kan han bara peka på svenska folket och säga "men det var ju ni som krävde det".

Fast det blir svårt att glömma vem som lät skiten komma in i landet och inte gjorde ett skit för att stoppa det i tid!

Vi kommer inte att komma i ett läge där flera tusen människor dör per dag i covid-19.
Citera
Medlem
fnusks avatar
Ser dagligen folk som går runt och hostar rakt ut, trängs i hissar med andra som står och hostar, skakar hand till höger o vänster och beter sig som dom inte hört ett enda ord om vad som uppmanas. Kommer nog sprida sig ganska fort tills folk fattar galoppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Det där är konspirationsterorier och hör hemma i en annan tråd.

Du har helt fel, inbillar dig att det är konspirationer men så är det med dem som är blinda, faktum är att allt är dokumenterat av dem själva!Att du tror på Dr Tengele är en konspiration!
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Taskigt läge på intensiven på ett sjukhus i Cremona. Inte en enda patient har de lyckats rädda. Över 100 döda bara på deras avdelning:

https://www.youtube.com/watch?v=rfkbv_WQtn0

Goda nyheter för den svenska regimen dock. "Intensivvårdsplatserna slut ja, va fan hade det gjort för skillnad om vi haft fler?"
Jodå, en 23 årig man nämns runt tre minuter.
Citera
2020-03-17, 17:20
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Sjukvården avvisar sjuka människor.
Jag nekades operation idag. Med motiveringen att jag kan bli sjuk. Och sen förtydligade dom det med att Du är sjuk. Och la till. Det är för din egen skull.

Nu älskar logiska resonemang. Men detta blev för svårt för mig.

Ja vad tror du man ska prioritera bort först om inte icke-akuta operationer? Vet sjukhus där dagkirurgiska enheter kommer bli corona-IVA vid behov. (Dvs snart)
Citera
2020-03-17, 17:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
de äldre är inte rädda, varför ska vi prioritera dem ?

https://www.expressen.se/nyheter/seniorerna-jag-ar-inte-radd/

Det gäller att förstå att det är individ, inte grupp som gäller person för person. Den åldersrelaterade riskgruppen är +85, den som kallas äldre-äldre.
Citera
2020-03-17, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnusk
Ser dagligen folk som går runt och hostar rakt ut, trängs i hissar med andra som står och hostar, skakar hand till höger o vänster och beter sig som dom inte hört ett enda ord om vad som uppmanas. Kommer nog sprida sig ganska fort tills folk fattar galoppen.
Precis vad jag har noterat. Därför tror jag att vi kommer se en gigantisk ökning inom de närmsta veckorna.
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
de äldre är inte rädda, varför ska vi prioritera dem ?

https://www.expressen.se/nyheter/seniorerna-jag-ar-inte-radd/

Dags att skicka ut ”gör-det-själv-kit” till alla över 70?

Ett nålstick, sen är det över!
Tack för att du räddar vår framtid!

- Svenska staten
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Sjukvården avvisar sjuka människor.
Jag nekades operation idag. Med motiveringen att jag kan bli sjuk. Och sen förtydligade dom det med att Du är sjuk. Och la till. Det är för din egen skull.

Nu älskar logiska resonemang. Men detta blev för svårt för mig.

Om det inte är riktigt akut operation som kan vänta, så gjorde de rätt i att avboka. Det måste du väl förstå?
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jodå, en 23 årig man nämns runt tre minuter.
Det var på en annan avdelning, för mindre allvarliga fall.
Citera
2020-03-17, 17:22
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Utan några åtgarder alls, 6 millioner smittade, 3.4% dødelighet, ungefär 200 000 döda svenskar.

Om du leser nyhetne fra Italia og Spania, hvor 300 dör varje dag, hva får deg til å tro at kun 300 skulle dø i Sverige dersom man ikke stengte ned noe som helst ?

Dödligheten är INTE 3 %.
Löjligt.

Det är minst 5-10 miljoner smittade.
Sjukvården testar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här