2020-03-17, 15:43
Medlem
baggebo1s avatar
Taskigt läge på intensiven på ett sjukhus i Cremona. Inte en enda patient har de lyckats rädda. Över 100 döda bara på deras avdelning:

https://www.youtube.com/watch?v=rfkbv_WQtn0

Goda nyheter för den svenska regimen dock. "Intensivvårdsplatserna slut ja, va fan hade det gjort för skillnad om vi haft fler?"
Citera
2020-03-17, 15:44
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja det är skönt men jag känner mig som en instängd pestråtta.
Får inte undersöka mig fast jag har torrhosta, börjat få ont i högra lungan, ont i kroppen, huvudvärk, igentäppta luftrör, igen.
" du har förmodligen, eventuellt vanlig influensa som tagit om igen"
Diagnos genom telefon.
Skit det samma då. Än lever jag. Får väl ha det jag har ett tag då.
Läsa på lite om alla konstiga virus och hur COVID-19 föddes ur ett annat coronavirus SARS- CoV-2. Vad är Cov-1- nånting, dethåller jag på att kolla. Måste ju finnas det också.
Tänker mig också att COVID-19 eventuellt kan bli ett COVID-20 när man vaccinerat folk. Ett vaccin jag kommer att säga nej till. Panikvaccin som tagits fram under ett par månader när det annars skall genomgå olika faser i lab under 3-4 år för att se biverkning samt dödlighet innan det kliniskt testas är inget jag vill vara försökskanin till.
Förstår definitivt inte hur kvinnan i USA ställer upp på fas 1. Testa biverkning samt dödligheten på henne.Undrar om hon är medveten om hur många år det skall testas i lab innan det ens får testas kliniskt. Jag tror inte att hon har informerats om det. Eller också är hon beredd på att dö eller få en biverkning hon måste leva med resten av sitt liv.
Oj! Jättemånga sjuka som tillfrisknar fast de känt sig som i helvetet. Ska hålla tummarna för att även du snabbt är frisk igen och redo för nya texter du skriver. Paracetamol ska du ta o inte inflammationshämmande vad jag läst. Krya på dig.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Erfarenhet och beprövad vetenskap Vad har du för källor på att den inte uppstår?

Du gjorde ett påstående. Källa tack
Citera
Medlem
SirPryces avatar
Ibland tror jag att många av våra makthavare är psykotiska, påtända zombies , men det kanske är att ge dem för mycket cred . Är det så jävla svårt att fatta : TESTA TESTA TESTA ! NU NU NU ! Det är vår enda utväg ut ur denna pandemonium-pandemi . Maila Regeringen nu och kräv allmän testning , annars går allt åt Helvete !

https://newatlas.com/health-wellbeing/study-covid-19-spread-china-mild-undocumented-cases-stealth-transmission/?utm_source=New+Atlas+Subscribers&utm_campaign=4bc 3bdb083-EMAIL_CAMPAIGN_2020_03_17_09_17&utm_medium=email&u tm_term=0_65b67362bd-4bc3bdb083-90608077
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
I den senare delen håller jag i stort med dig tycker dock att gränsen på fem personer är kanske lite väl låg.

Men du visar själv på problemet om mataffären är öppen måste det finnas personal som arbetar där vem tar hand om deras barn om dom inte heller är i skolan? För att det ska finnas mat i butikerna måste den transporteras dit vem tar hand om deras barn? Maten måste köras ut från något lager vem plockar fram den.? Maten måste produceras antingen hos en bonde eller i en industri av något slag? Samma frågor uppstår inom mängder av områden. Innan man besvarat dom ska inga skolor stängas

Dessa frågor är ju redan besvarade i de länder som sedan länge har infört dessa åtgärder.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Strategien i Italia i början var den samme som i Sverige nu, la folk gå ut, ikke stenge noe, vente å se ...

Ser hvor bra det gikk !

Och hur fungerar karantänen men du undviker att svara på varför inte hela Norge sätts i karantän och inte heller hur länge den ska pågå Det vore bar att få veta det
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Hon kanske var så illa däran att det valet var bättre.
Hon var fullt frisk
Citera
2020-03-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Jag uppskattar inte din ton emot mitt fosterland (etnisk svensk sedan 6 generationer tillbaka).
Flytta hem till det land du kom ifrån om Svea rike är så fruktansvärt!

I grunden är jag nationalist och patriot- men jag älskar aldrig blint. HUR kan man vara det minsta stolt över detta land?? Med tanke på förutsättningarna är vi världens sämsta land.
Citera
2020-03-17, 15:45
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Fortfarande, vilka är unga i sammanhanget? Allt jag läser är under 60, 50 är i min mening inte ung.

Om nu 74% av alla sjuka är över 50 och enbart 4 personer under 40 har dött så är det omöjligt att det är många unga. Detta slår och kommer slå hårdast mot över 50 år och redan sjuka (oavsett ålder). Resten är det en förkylning för, om du inte har något skit som du inte vet om.

Frankrike säger att hälften av intensivvården är under 60 men vägrar säga hur mycket. 40? 50? Som sagt, inga unga människor i min mening.

Samt, hur är deras BMI? Verkar som feta lider av detta också. Hur feta är ungdomarna som lider?
¨
Om 100st döda ör över 70 med en medelålder på 80 så får vi 8000 år
om 10 st är under 70 säg 60 i median ålder så blir det 600

Då blir det 8600/ 110 dvs en medelålder på 78år..
är 10st istället 40 år i medel så blir medelåldern intye lägre än 76år

Så andelen yngre som dör måste vara ganska hög för att medelåldern på döda skall komma ner i ålder så som jag ser det..
om hälften av de döda har en medelålder på 40 år dvs 100st medelålder 80 och 100st medelålder 40

Så blir den totala medelåldern 60 år..

.
Citera
2020-03-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Vilken är den vanligaste inkubationstiden?
Medelinkubationstid?

5,2 dagar har jag läst nånstans....om det stämmer vet ja int
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Nu är vi uppe i 8 döda enligt Aftonbladet.

Tvär så är detta bara början, det vänder inte fören regeringen och folket börjar vidta riktiga åtgärder.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Hon var fullt frisk

Ja då förstår jag det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto