2020-03-17, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Melinda Jacobs på tv4 nu!

Reagerade starkt på att lilla flickan hade skyddad identitet från allra första början när hon kom till familjehemmet 😰 ett hot fanns från pappans sida.
Han måste varit en mycket farlig människa 😮😢😰 undra vad han har gjort?
Citera
2020-03-17, 14:10
Medlem
Hej. Längesen nu.

Nu när saker börjar komma upp till ytan kan jag spä på med mitt skvaller.
P dog av lite "godis" sägs det, avtändningshjälpsmedel om man säger så. Klantiga vakter som inte kolla käften på honom vid godnattsaga.

R kom ut, svarade kaxigt på sin Facebook när bekanta hörde av sig och beklagade sig så som bara narkomaner gör. Att logga in på sociala medier var tydligen prio ett efter allt som hänt, en annan, om man var oskyldig som hon hävdar, hade krupit ner i någons famn och sörjt. Inte suttit på messenger mitt i natten och pundat.

R är sjukare i huvudet än vad P va. P var en korkad våldsam kriminell börda. R är en psykiskt sjuk individ som ska låsas in för gott. Men hon har "trevliga" gamla vänner som väntar på utsidan för tyvärr lär hon få max 6 år om detta inte ändras till Mord.

Hejdå.
Citera
2020-03-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Hej. Längesen nu.

P dog av lite "godis" sägs det, avtändningshjälpsmedel om man säger så. Klantiga vakter som inte kolla käften på honom vid godnattsaga.

R kom ut, svarade kaxigt på sin Facebook när bekanta hörde av sig och beklagade sig så som bara narkomaner gör. Att logga in på sociala medier var tydligen prio ett efter allt som hänt, en annan, om man var oskyldig som hon hävdar, hade krupit ner i någons famn och sörjt. Inte suttit på messenger mitt i natten och pundat.

R är sjukare i huvudet än vad P va. P var en korkad våldsam kriminell börda. R är en psykiskt sjuk individ som ska låsas in för gott. Men hon har "trevliga" gamla vänner som väntar på utsidan för tyvärr lär hon få max 6 år om detta inte ändras till Mord.

Hejdå.

Det är ju helt sjukt.
Man förstår ju egentligen hur pass sjuk hon är bara av att läsa domen för omhändertagande av de andra barnen där hon säger att det inte finns några brister i hennes föräldraförmågan och har ett förslag på hur återflytt till henne kan se ut efter hon avtjänat sitt staff.... Hon har då alltså haft sin dotter död pga opiater i sin bostad under flera dagar. Hon kan inte se några brister i att barnet dött av detta. Hon kan inte se några brister med att ha ett dött barn liggandes i flera dagar. Bara det talar för hur sjuk hon är.

Även att läsa domen från första omhändertagande talar för samma sak. Att komma till förlossningen påtänd, med fentanylplåster i väskan, en sambo med egeninköot lustgas och föda ett barn med abstinens för att sedan klaga och gnälla på ett omhändertagande till den grad att hon sedermera lämnar sin nyfödda bebis på BB för att hon inte själv vill placeras tillsammans med barnet tyder ju än mer på att hon inte har alla hästar hemma...

Att hon dessutom går ut på nätet direkt efter frisläppning visar ju ännu mer på hur sjuk denna människa är. Att hon fått tillbaka barnen från första början är ett under ingen någonsin kommer förstå!

Finns det några som helst känslor i denna människa? Eller är det endast egoistiska tankar om att det är synd om henne? Finns det någon känsla av skam? Självförakt? Sorg för flickans liv som släcktes alldeles för tidigt?
Citera
2020-03-17, 15:34
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Fortfarande är frågan om adoption ska ske mot föräldrarnas vilja. Det är ett väldigt STORT steg och mot FN's barnkonvention med mera. Att bli adopterad är inte problemfritt heller för barn. Ödmjukhet, kunskap och samarbete är enligt mig nyckelfaktorer precis det som sker i de kommuner som har väldigt få LVU ärenden redan jobbar. Man jobbar med föräldrarna istället för emot.
Det är inte nödvändigtvis mot barnkonventionen att barn adopteras mot föräldrarnas vilja, inte mer än vad det är att barn placeras. Barnkonventionen skyddar barn från att separeras från sin familj utan att det finns grund för detta i barnets bästa. Adoption måste inte ske på så sätt att de biologiska föräldrarnas kontakt med barnet upphör helt och hållet. Självklart finns det stora problem med adoption, särskilt som det är en vinstdrivande bransch som driver det, men att barn som på grund av allvarlig omsorgssvikt placeras vid födseln inte ska kunna adopteras utan riskera att tas ifrån den enda familj de någonsin känt, det ligger inte i barnets bästa.

Självklart bör man i alla lägen i första hand försöka optimera det stöd som ges till biologiska föräldrar. Det gäller för övrigt alla andra situationer där vi i nuläget ser adoption som rimligt också (dvs sådana som kommer från utlandet). Men vi måste också ha en stabil lösning för de undantagssituationer där ett nyfött eller mycket, mycket litet barn måste omhändertas på grund av allvarlig omsorgssvikt, och i det läget skydda det barnets rätt till både den familj de placeras hos och sina biologiska föräldrar.
Citera
2020-03-17, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Hej. Längesen nu.

Hejdå.

Hej
Kan du förklara för mig som inte vet någonting/inte kan någonting om droger osv varför pappan dog? Jag förstår inte 🙈 avtändningshjälpsmedel?
Tog han överdos? Förklara gärna 😊🙏🏻
Citera
2020-03-17, 17:33
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Det känns som juristen, som först inte ansåg att flickan skulle återlämnas till de biologiska föräldrarna blev hotad 🤔 eller? Varför ändrar han sig så plötsligt?

Jag tänker samma som du!
Citera
2020-03-17, 17:35
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Det är ju helt sjukt.
Man förstår ju egentligen hur pass sjuk hon är bara av att läsa domen för omhändertagande av de andra barnen där hon säger att det inte finns några brister i hennes föräldraförmågan och har ett förslag på hur återflytt till henne kan se ut efter hon avtjänat sitt staff.... Hon har då alltså haft sin dotter död pga opiater i sin bostad under flera dagar. Hon kan inte se några brister i att barnet dött av detta. Hon kan inte se några brister med att ha ett dött barn liggandes i flera dagar. Bara det talar för hur sjuk hon är.

Även att läsa domen från första omhändertagande talar för samma sak. Att komma till förlossningen påtänd, med fentanylplåster i väskan, en sambo med egeninköot lustgas och föda ett barn med abstinens för att sedan klaga och gnälla på ett omhändertagande till den grad att hon sedermera lämnar sin nyfödda bebis på BB för att hon inte själv vill placeras tillsammans med barnet tyder ju än mer på att hon inte har alla hästar hemma...

Att hon dessutom går ut på nätet direkt efter frisläppning visar ju ännu mer på hur sjuk denna människa är. Att hon fått tillbaka barnen från första början är ett under ingen någonsin kommer förstå!

Finns det några som helst känslor i denna människa? Eller är det endast egoistiska tankar om att det är synd om henne? Finns det någon känsla av skam? Självförakt? Sorg för flickans liv som släcktes alldeles för tidigt?
Fullständigt känslolös och utan samvete. Hon skulle tvångssteriliseras fortast möjligt så hon aldrig nånsin mer kan fortplanta sig. Stackars barn. Vi kan iaf vara lugna med att tösabiten inte behöver träffa på pappan i himmelen. Han kom direkt till helvetet. Det gör även mamman. Hoppas att de andra barnen kommer till bra familjer med mycket kärlek. ❤️🧸
Citera
2020-03-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Reagerade starkt på att lilla flickan hade skyddad identitet från allra första början när hon kom till familjehemmet 😰 ett hot fanns från pappans sida.
Han måste varit en mycket farlig människa 😮😢😰 undra vad han har gjort?

Ja det finns mycket saker som aldrig kommer komma upp till ytan som vi bara kan fantisera/gissa om...
Citera
2020-03-17, 17:38
Medlem
Skulle inte förvåna mig om R försöker se till att bli gravid igen innan hon åker in..
Senast redigerad av Fourhundredstrokes 2020-03-17 kl. 18:34.
Citera
2020-03-17, 18:46
Medlem
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3272922
Ny åtalstid är satt till den 31 mars.
Citera
2020-03-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bibbifin
Pappan blev lovordad o omnämnd för en väl genomförd nyårsmeny detta nyår. Han kanske var bra på jobbet?

En kreativ kock som pundar och har aggressionsproblem – inget nytt under solen
Citera
2020-03-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
En kreativ kock som pundar och har aggressionsproblem – inget nytt under solen

Javisst, ingen nyhet, men anledningen till att jag skrev det var för att folk undrade om hans yrkeskunskaper o undrade varför någon eventuellt vittnat till hans fördel i rätten. Och jag tror han skärpte sig mycket på jobbet o flippade ur hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in