2020-05-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Har du fått FUP? Tagga gärna mig om du får den innan mig och lägger upp, så vet jag att jag inte behöver ladda upp den.
Ingen fup än.
Citera
2020-05-15, 12:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Socialförvaltningen gjorde vad de kunde att flickan skulle få stanna hos fosterföräldrarna denna gång. För en gångs skull slogs de med näbbar och klor. Men flickans eget målsägandebiträde svek henne å det gruvligaste genom att ställa sig på föräldrarnas sida. Och Kammarrätten gav honom rätt. Jag hoppas han mår jävligt dåligt idag.

Nej, du har rätt Merwinna, få tänker längre på barnens bästa. Det handlar inte längre om barns rätt till trygghet, utan föräldrars rätt till barnet.

Ja, i det här fallet så var det ju så.

Jag ville bara säga, att det sker sådana saker fast "åt andra hållet" också. Alltså att soc vill vinna emot föräldrar, som det egentligen inte är något fel på. Bara för att vinna.
Citera
2020-05-15, 12:28
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen fup än.
Jag försökte ringa tidigare men då hade den inte kommit in. Begärt via mail också men jag misstänker att det kan gå trögt med tanke på det stora intresset för målet.
Citera
2020-05-15, 12:28
Medlem
Blackmonks avatar
Ni som är mera insatt i narkotika, hur fungerar dessa droger? Var för sig och tillsammans?
Citera
2020-05-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Ni som är mera insatt i narkotika, hur fungerar dessa droger? Var för sig och tillsammans?

I presskonferansen sade dom att de drogerna inte ska blandas då man kan få svårigheter att andas, hamna i koma eller dö
Citera
2020-05-15, 12:32
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Precis, det alternativa yrkandet läggs bara för att hon inte ska gå helt fri om mord inte kan bevisas.

Blev förvånad att det blev mord. Innan har det alltid varit tal om vållande. Men under den senaste häktningen så handlade det kanske om mord då? (Har ett svagt minne om det men kan ha fel!).
Citera
2020-05-15, 12:33
Medlem
Skulle va intressant att gå på den rättegången, men den lär nog hållas inom lyckta dörrar.
Citera
2020-05-15, 12:34
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genomsnittsvensken
https://tt.omni.se/ratten-gav-foraldrarna-vardnad-om-flickan/a/lAqR4L

Vad heter flickans juridiska ombud som orsakade flickans död genom sitt juridiska trixande? Jag hoppas att han sover riktigt dåligt på nätterna nu.
Jag tror ej det berör honom värst mycket, bara han får sina pengar. Blir svårt att läsa fup eftersom tårarna rinner redan nu. 😪
Citera
2020-05-15, 12:35
Medlem
tinkyminkys avatar
Fan. Blir helt förtvivlad att hon har blivit slagen. Har under tidens gång trott att det rörde sig om att flickan blivit drogad. Usch. Värre än man trodde alltså.. (självklart för jävligt ändå!).
Citera
2020-05-15, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
I presskonferansen sade dom att de drogerna inte ska blandas då man kan få svårigheter att andas, hamna i koma eller dö

Ja det lät som att det bara vara tur att inte lillebror också dog av droger..
Citera
2020-05-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jag ville bara säga, att det sker sådana saker fast "åt andra hållet" också. Alltså att soc vill vinna emot föräldrar, som det egentligen inte är något fel på. Bara för att vinna.

Lägg ner. Din agenda hör inte hemma i den här tråden.
Citera
2020-05-15, 12:37
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

I ett sådant fall där barnet varit omhändertaget nästan sen födseln och sina viktigaste år för anknytningen tycker jag barnet ska få stanna hos fosterföräldrarna oavsett om de biologiska föräldrarna skärpt sig på riktigt och är okej. Det är inte barnets bästa att flyttas från sina anknytningspersoner då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in