2020-03-17, 14:45
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Bra om man redovisar IVA-fallen.
Sen förstår ja fortfarande inte varför man inte bara stänger ner allt som inte är absolut nödvändigt, innan spridningen exploderar.
Man märker tydligt (inte minst när de pratar om skolan) hur man ska hitta lösningar på allt INNAN man ska hålla folk hemma istället för att tvärt om. Medan man förbereder växer smittan...
Fast man kan ju inte stänga ner allt, så det finns alltid risk för smittspridning. Sjukhus har länge varit smitthärdar med otrevliga resistenta bakterier ("sjukhussjuka") så inte ens där klarar man av att förhindra smitta. Det bästa sättet att förhindra spridning är kanske ändå att fler utvecklar immunitet, för då kan viruset inte längre föröka sig i dem. Så jag tycker det är lite underligt att personer som inte befinner sig i riskgrupper (eller bor med personer i riskgrupper) ska måsta stänga in sig. Det skapar bara ett utdraget lidande, för då går det aldrig över. Ska man verkligen ha samma regler för alla? Men det verkar politiskt omöjligt att resonera så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Visst, jag har inte grävt på djupet om det är så att en hälsoorganisation vill manipulera och kontrollera oss för att centralisera makt till dom själva där folket i världen är förvillar slavboskap. Men jag ska inte uttala mig då, för jag har inte grävt på djupet.
Då så har du ingen rätt att dömma och inte vet du vad hon pratar om heller!
Citat:
Det är ju hennes kontenta, LOL, förstår du hur sjukt det låter?
Nix det är DIN KORKADE slutsatts ingen annans, emedans du lyssnar med
hela hjärtat på byfånar som TEGNELL Röven, WHO och själv indoktrinerar dig med
deras dyng skit likt när du tror på GRETA/SOROS/Al Gore's climate change dyng
skit, etc, lycka till.
Senast redigerad av PutinsPutain 2020-03-17 kl. 14:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Just nu tycker jag det är Socialstyrelsen som framstår som mest inkompetenta. Flera veckor har gått och de har inte ens tänkt tanken på att köpa t.ex. Sundström halvmasker från privata återförsäljare (finns massor i lager på nätbutiker). Idioter.

Håller med
Citera
2020-03-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittre
Norge och Danmark hade igår båda runt 60, så spridningen är antagligen inte så omfattande i Sverige. Kanske hade Tegnell rätt hela tiden.

Mer BS i thread.

68 personer er på sykehus, ikke på intensivavdelingen.

Sverige har jo allerede mer enn dobbelt så mange døde, 7 mot 3, til tross for at utbruddet var like stort i begynnelsen, da omtrent like mange nordmenn som svensker dro til alpene på skiferie i vinterferien.
Citera
2020-03-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Tegnell går ju helt plötsligt som extremt kompetent, han har blivit så oerhört mer tydlig.

Hatten av, just nu.

Jag slogs också av hur mycket säkrare han verkar nu. Tror att det har med mediaovana att göra. Han har haft en undanskymd roll i ett ganska liten organisation och plötsligt händer allt och det under tiden han kanske har en pension i sikte. Å, nej inte nu...

Tro f-n att man kan bli nervös av mindre.
Citera
2020-03-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Tv utrustning ramlade bakom Anders. Corona tider alltså.

Så viruset angriper även elektroniska ting? Då kan alltså min TV vara smittad eller min vattenkokare?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Min kompis sambo arbetar på förskola. Förra veckan var det flera föräldrar som kom och lämnade barnen på förskola när de själva var hemma i förkylning
Finns många fall i Sverige där folk som varit utomlands inte får komma in och jobba på sina arbetsplatser men där man skickat barnen till dagis och skola.

Nu sa man ju även att hela familjer inte ska vara hemma bara för att någon av dom är sjuka.
De var tydligen fel att göra sådana begränsningar. Först när man är sjuk ska man vara hemma.
Helt galet!

Min sambo tex, hennes chefs dotter har Corona, boende i en annan stad. Chefen överväger att åka och hjälpa dottern för att sen komma tillbaka och arbetas själv. Detta just för att de går ut och säger att bara dom med symtom ska vara hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur vet du att de som dött inte är med i detta tal? De har ju också legat på IVA...

Det har du rätt i, mest troligt är det så. Vilket gör det ännu värre.. Så 7 döda med på 12 IVA. Mer än 50% döda av de som hittills kommit in på IVA om siffrorna stämmer överens med varandra i tidslinjen.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
jo men sa inte Tegnell att dom ska testa flera nu? för att få en bild. Men inte alla, det går ju inte som sagt.
Jo.

Även att "det vi ser är toppen av ett isberg". Han menade globalt och även i Sverige.
Citera
Medlem
HGs avatar
Intressant att Kina nu redovisar en studie om COVID-19 som helt klart visar att babysar och barn kan bli smittade. De verkar inte dö, men blir alltså smittade och kan då naturligtvis smitta COVID-19 vidare.

"The COVID-19 infection has been detected among children and infants in early stage of the epidemic, studies found, based on 366 hospitalized children under the age of 16."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostkupan
Ja det känns ju verkligen tryggt med en sådan expert. Va fan sitter han kvar för? Det verkar som hela regeringen och alla myndigheter är yra höns.

Ja, varför ska regeringen lyssna på högutbildade experter, går ju lika bra med flashbacks foliehattar? 🤔
Citera
2020-03-17, 14:48
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Så viruset angriper även elektroniska ting? Då kan alltså min TV vara smittad eller min vattenkokare?

Japp. COVID-19 har tagit över världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in