Citat:
Ursprungligen postat av
9och0
Till er gymnasieelever som nu går över till distans:
Jag kommer ihåg att man kände sig odödlig som ung och jag kan också se till mig själv att jag inte hade suttit och pluggat hela dagarna om jag hade hamnat i en sån här situation. Jag förstår att världen utanför kommer locka.
Men det här handlar inte om er utan om de äldre och sjuka i samhället. Även om du personligen troligen inte kommer att bli särskilt sjuk om du blir smittad så kan du i din tur smitta någon som blir allvarligt sjuk så stanna hemma.
Med det sagt, lycka till med pluggandet och se det som en chans att höja era betyg medans ni kan ligga hemma i sängen eller soffan. Vilken lyx!
Till er elever som har en förjävlig situation hemma på olika sätt och som haft skolan som fristad som nu känner oro över att behöva vara hemma hela dagarna med era förövare.
Här är telefon nummer ni kan ringa för att få hjälp.
Bris: 116 111 (Under 18år)
Självmordslinjen: 901 01
Bup i er stad. (under 18).
Ni kan alltid vända er till socialen i er kommun om ni är över 18, googla socialen och er stad. På sena kvällar och nätter når ni jouren via 112, ni ber då att komma i kontakt med socialens jour.
Det bästa inlägget jag läst i den här tråden. Tack!
Distansstudier ger de unga kraftigt ökade möjligheter att nå höga betyg. Uppgifterna blir tydligt definierade, om skolorna kör ett upplägg likt Komvux. Alla borde ta den möjligheten, även om Xboxet lockar
Jag funderar faktiskt på att flytta hem till familjen och plugga matematik och annat, hänga med mina gymnasiestuderande syskon. Hade varit svinkul att gå all in!