2020-03-17, 14:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.Dalman
Det är inte särskilt svårt att förutsäga hur utvecklingen kommer att bli med den data vi redan har. Att politiker fattar dessa beslut av populistiska skäl vet vi.
Om Tegnell kör sin plan och den funkar fullt ut så dör 60.000 svenskar. Då krävs olika bryska åtgärder under minst 1 år.

Kan du visa mig data som styrker att immunitet erhålls?
Citera
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Anders "nä men" Tegnell.

Anders "Ni får ju lite grann bestämma själva för jag vet ju inte" Tegnell
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja han har nerver av stål. Heja Tegnell!

Hoppas han har rätt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Ställde Norge och Danmark in sina skolor utan distansutbildning? Är det Sverige som är unika här som vill fortsätta utbildningen?

Finland stängde skolorna men elever jobbar på distans på egen hand, så gott det går. Så det är inte meningen att hela utbildningen ska stå still.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edda123
"12 har legat på IVA"

Så bilden vi får är alltså inte en aktuell bild? Utan de säger endast hur många som inte dog från IVA inget om hur många som behöver intensivvård just nu?
Hur vet du att de som dött inte är med i detta tal? De har ju också legat på IVA...
Citera
2020-03-17, 14:39
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag tycker också det. Men märker att många blir helt skräckslagna över tanken på att lämna ett barn under tolv. En elvaåring klarar sig definitivt. Det kanske blir tråkigt om de är helt ensamma utan syskon, men troligtvis inte.

Min kompis sambo arbetar på förskola. Förra veckan var det flera föräldrar som kom och lämnade barnen på förskola när de själva var hemma i förkylning
Citera
2020-03-17, 14:40
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Du har upenbarligen inte lyssnat på vad hon presenterar, inte heller tidigare gräv utan
är enbart ute efter att förtala grävande journalister som konspiratörrer, vilket det naturligtvis inte är eftersom hon redovisar och analyserar en publik tillställning arrangerad av just WHO.

Visst, jag har inte grävt på djupet om det är så att en hälsoorganisation vill manipulera och kontrollera oss för att centralisera makt till dom själva där folket i världen är något slags förvillat slavboskap.

Det är ju kontentan av vad hon säger, LOL, förstår du hur sjukt det låter?

Men jag ska inte uttala mig då, för jag har inte grävt på djupet. Jag kan då heller inte uttala mig om huruvida aliens och ödlor styr vår planet, för jag har inte gjort något grävjobb där heller.

Jag förstår såklart att folk är oroliga och panikslagna gällande Corona. Vi kan också se hur media och våra styrande famlar i mörkret. De är också oroliga såklart och har inte alla svaren, vilket gör att vår känsla av sårbarhet förstärks.

Men att ta steget från att myndigheter i världen inte är perfekta till att de skulle bedriva någon typ av storskalig konspiration mot befolkningen är väl så mycket foliehatt det kan bli? Särskilt WHO som jobbar just för folkhälsa, dvs motsatsen till dina "slutsatser"

Nä, hon verkar vara någon typ av "crazy cat lady". Du ska inte lita på allt du hör..
Senast redigerad av Belavia 2020-03-17 kl. 14:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Fetma är säkert en riskfaktor i sig också - jag vet dock att sjukdomar som associeras med fetma såsom diabetes, högt blodtryck och framförallt hjärt/kärlsjukdomar ger ännu högre risk.

Fan vad skönt för övrigt att vi kan prata allvar om riskerna med fetma. Hoppas de som grundlurat människor om "body positive" och "jag som väger 115kg är minsann lika hälsosam som vem som helst, bestämmer jag" får se verkligheten här.

Håller fullständigt med. Såg hon Lady Damer eller vad heter, "kroppsaktivist".. Vad fan är det?

Sådana personer är en fara mot folkhälsan.

Hur ofta ser du folk propagera rökning i media nuförtiden?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag tror att man försöker gå balansgång och undvika en total ekonomisk katastrof men samtidigt begränsa smittan så mycket som möjligt. Det är extremt svårt. För hårda åtgärder = alltför stor påverkan på ekonomin (mer arbetslöshet, mindre skatteintäkter, sämre välfärd och resurser till att bekämpa smittan, fler självmord, etc) och för få och/eller inte tillräckligt kraftfulla åtgärder = okontrollerad smittspridning som belastar sjukvården alltför mycket = fler döda och svårt sjuka.
Ja visst är det så men vårt styre är ju inte kapabla att sköta balansgången.
Det kommer att bli en ekonomisk kris (och annat), och får många är de redan där.
Ja kan tycka att man bör stänga ner först och sen jobba fram lösningar och inte tvärt om. Allt bör ju handlar om att stoppa spridningen. Om barnen sen får några veckor mindre sommarlov senare känns ju inte som de värsta, eller när prov i skolan kan skrivas.
Som de rullar nu med ett helt öppet samhälle kommer många att drabbas helt i onödan.
Pengarna bör inte styra. Sen ska man så klart försöka hitta lösningar men just nu känns det som att man letar lösningar först.
Hela världsekonomin rasar redan som det är nu. Löven kommer inte att rädda världen, hur många utredningar han än sätter in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Tegnell går ju helt plötsligt som extremt kompetent, han har blivit så oerhört mer tydlig.

Hatten av, just nu.

Dr Tengele har fått nya WHO direktiv från central kommandot
Citera
2020-03-17, 14:41
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriklind
Blir inte ett dugg pinsamt, eftersom Tegnell hela tiden sagt att det kommer fler åtgärder längre fram.

Pinsamt blir det i alla fall när Sverige kommer att ha en hög mortalitet av COVID-19!
Citera
2020-03-17, 14:41
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Tegnell går ju helt plötsligt som extremt kompetent, han har blivit så oerhört mer tydlig.

Hatten av, just nu.

Just nu tycker jag det är Socialstyrelsen som framstår som mest inkompetenta. Flera veckor har gått och de har inte ens tänkt tanken på att köpa t.ex. Sundström halvmasker från privata återförsäljare (finns massor i lager på nätbutiker). Idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in