Citat:
Ursprungligen postat av
Edda123
Tack. Jag försökte hitta en mer uppdaterad version men kunde inte hitta, lite svårt att manövrera den där italienska sidan.
Men ja dödligheten ökar drastiskt i yngre grupper. Vilket inte är så konstigt när för över en vecka sedan så såg de en median ålder på 65 (hälften är under 65) som behöver intensivvård. Sjukvården är extremt ansträngd i Italien och när det är slut på intensivvårds platser kommer i princip alla som behöver det dö. Inklusive alla unga. Och ja, det är många unga som behöver intensivvård.
Fortfarande, vilka är unga i sammanhanget? Allt jag läser är under 60, 50 är i min mening inte ung.
Om nu 74% av alla sjuka är över 50 och enbart 4 personer under 40 har dött så är det omöjligt att det är många unga. Detta slår och kommer slå hårdast mot över 50 år och redan sjuka (oavsett ålder). Resten är det en förkylning för, om du inte har något skit som du inte vet om.
Frankrike säger att hälften av intensivvården är under 60 men vägrar säga hur mycket. 40? 50? Som sagt, inga unga människor i min mening.
Samt, hur är deras BMI? Verkar som feta lider av detta också. Hur feta är ungdomarna som lider?