Citat:
Ursprungligen postat av
NeoVain
Första gången jag läste det här inlägget höll jag helt med om det du säger, men sen kom jag på att även om man överlever så kan man få bestående men i medelhög mån. Att bli steril redan vid 20-30 års åldern är ju inte så attraktivt. Inte heller att få nedsatt lungkapacitet för kanske resten av livet, eller permanent nedsatt immunförsvar, som ju är dokumenterade bieffekter hos tillfrisknade i Kina.
Bieffekterna av just den här strängen Corona står förmodligen skrivet i stjärnorna. Att lungorna påverkas och får skador är förmodligen mer sant än inte. Dock har en frisk människokropp otroliga egenskaper att kunna regenerera sig.
Citat:
Men om jag fortfarande var 20 hade jag nog hellre tagit mina chanser med viruset hellre än vaccinet hursomhelst. Vaccinet kan mycket väl leda till en garanterad sterilitet, men sånt märker man ju inte förräns långt senare, och inga tester för sådant hinns med på hastigt framtagna vaccin.
Samma här. Jag tar mina chanser vid 43 års ålder också. Viruset kommer dock alltid att vinna men man kan "rida in" det, fram till en viss ålder och en viss fysisk status.