Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
Om man är ung eller medelålders så är det faktiskt bättre att bli sjuk och sedan immun mot den här strängen Corona än att trycka i sig ett vaccin som ingen egentligen vet hur det fungerar eller vilka följdeffekterna är. Upp till en viss ålder är det bättre om kroppen tar viruset. Men eftersom vi alla har äldre som vi bryr oss om så måste strategin från början, nästa sträng, vara att skydda de mest utsatta. Då måste man stänga ner allt.
Första gången jag läste det här inlägget höll jag helt med om det du säger, men sen kom jag på att även om man överlever så kan man få bestående men i medelhög mån. Att bli steril redan vid 20-30 års åldern är ju inte så attraktivt. Inte heller att få nedsatt lungkapacitet för kanske resten av livet, eller permanent nedsatt immunförsvar, som ju är dokumenterade bieffekter hos tillfrisknade i Kina.
Men om jag fortfarande var 20 hade jag nog hellre tagit mina chanser med viruset hellre än vaccinet hursomhelst. Vaccinet kan mycket väl leda till en garanterad sterilitet, men sånt märker man ju inte förräns långt senare, och inga tester för sådant hinns med på hastigt framtagna vaccin.