2020-03-17, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Du saknar vetskapen om att dem som verkligen styr här i världen bokstavligen bor under jorden.
Stora städer som är byggda kilometer ner under mark på hemliga ställen. Tunnelbanesystem som kopplar ihop städerna över hela världen.

Va?
Utveckla.
Citera
2020-03-17, 04:05
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Detta är intressant ja.

För att bena upp det:

Blodgrupp A har 20% högre risk att bli smittad än B och AB

Blodgrupp B samt AB är referenser, med normalrisk.

Blodgrupp 0 Har 33% Lägre risk att bli smittade än B och AB, och alltså runt 50% lägre risk än A.

En felkälla skulle kunna vara att man har flest med blodgrupp A i Kina och således fler i den gruppen som kan bli smittade.

Kina:
O+ 48%
A+ 28%

https://www.babymed.com/pregnancy/blood-type-and-rh-rhesus-status-countries

Hälften av kineserna har blodgrupp O, men ändå smittas flest i blodgrupp A. Så rimligen är chansen att bli smittad med blodgrupp O ännu lägre. Eller?
Citera
2020-03-17, 04:06
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag länkade ju till CNN:s artikel som svarar på just varför Sydkoreas statistik ser så bra ut. Italien har världens näst äldsta befolkning, och viruset där bröt ut bland äldre. Sydkorea har effektivt förhindrat okontrollerad smittspridning. Sydkorea är en demokrati vill jag också gärna påminna dig om. Det är ett land som på alla sätt och vis liknar västerländska, demokratiska länder. Det finns varken intresse eller möjlighet att mörka en eventuell katastrof av de proportioner som du verkar antyda att Coronaviruset utgör.

Det finns ingen seriös forskarrapport som påstår att viruset inte är farligt. Men det är inte riktigt lika allvarligt som vissa domedagsprofeter på internet vill få dig att tro.

Tegnells uttalande om att 95% inte ens kommer att förstå att man insjuknat i Covid-19 p.g.a. dess milda symptom är med all förmodan absolut korrekt om man utgår från all trovärdig data som finns att tillgå.

Således kan man vara något lugnare. Det är inte slutet på mänskligheten. Men några tiotals miljoner dödsfall inom 1-2 år är inte omöjligt. Den absoluta majoriteten av dessa kommer att utgöras av äldre med underliggande sjukdomar.

Jag kommer aldrig att kalla larmande forskare som fängslas för "domedagsprofeter på nätet". Det kommer INTE att hända.
Jag kommer heller ALDRIG att lägga mitt liv i idioten Anders Tegnells händer. Är du inte klok? Det finns ingen immunitet mot detta virus. Inget vaccin och ingen bot. Vad tror du på riktigt händer när viruset släpps ut att härja fritt i ett helt land?
Idag dog en 31-åring i Pakistan. En 16-åring ligger i respirator i Nederländerna. Sluta med tramset om att bara gamla dör. Det är en myt som pressas in i våra öron, för att gamla som dör orsakar inte panik.
Citera
2020-03-17, 04:07
Medlem
kato85s avatar
Det finns uppgifter från Italienska läkare att ungefär 10% av de som akutvårdas är yngre (30-50) någon som vet mer om detta?

Det kan ju bekräfta varför man prioriterar bort och låter de äldsta dö utan vård.

Även i Sverige verkar de nu även få in yngre akutfall.

Är det en tredje mutation av viruset vi nu ser spridas?
Citera
2020-03-17, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Du behöver inte bekymra dig för konsekvenserna ifall du är död. Klarar du dig så kan du ha turen att slippa undan konsekvenser dessutom, speciellt om du är kvinna, då har du inga testiklar med ACE2 receptorer som kan bli infesterade av viruset som kan göra dig steril.

Men varför ens ta risken? Se till att du inte blir smittat helt enkelt. Isolera dig själv ett par månader så borde det vara lugnt sen. Strunta i Anders Tegnells plan, han är en Idiot som vill att alla ska bli smittade.

Detta går över. Men det kräver att man använder hjärnan, inte följer strömmen av döda fiskar.

Ja eller hur! Tror det finns någon baktanke där man vill att alla ska bli smittade för att några dårar till myndighetspersoner har bestämt det. Så galet att det knappt går att ta in! Tack för ditt svar. Ska verkligen fortsätta lyssna på mig själv och ignorera myndighetspersoner som har onda avsikter.
Citera
2020-03-17, 04:09
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Kommit ut nått nytt under natten?

Har inte kollat.
Har du kvar artiklarna från the Lancet, om att unga får lite snuva, friskförklaras och sedan får multiple organ failure, och sudden death uppstår?
Jag har inte kvar dem, och jag tror inte jag kan hitta dem på nätet längre. Allt som vi läste då, är begravt under ny tillrättalagd vetenskap.
Senast redigerad av Grollaren 2020-03-17 kl. 04:11.
Citera
2020-03-17, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Visst, det är otäckt. Men visste du att 4 miljoner dör i lunginflammation världen över varje år, utan det senaste viruset? Hittills har "bara" 7148 personer dött av Corona.

https://coronavirus.jhu.edu/map.html

Hade ingen aning om det. Tack för den informationen.
Citera
2020-03-17, 04:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Jobbigt läge. Se till att äta och sova bra så att ditt immunförsvar får så bra förutsättningar som möjligt. Och passa på att få lite solljus när du kan det mår kroppen bra av.

Jag passar på. Men det är känslan som jag inte kan undslippa, varför gör de
ingenting? Staten borde sätta ner hela foten nu, helst igår. Varför gör de ingenting? Jag är redo, är du? Det är inte ok att lämna ett helt folk i limbo, speciellt inte ett som inte vet vad de ska göra. Det är dock en helt annan fråga-
Citera
2020-03-17, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Dödligheten i Italien ligger på 8% och det under goda förutsättningar.
Vänta lite bara så får du se. Det här är värre än folk tror.

Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vi levde i ett jävligt deprimerande och sjukt samhälle innan detta hände.
Plastikoperationer, miljöförstöring, använda djur som underhållning, fixering vid dyra prylar, pengar, pengar, pengar. Shoppa, förstöra, plåga, utnyttja.
Jag kan fortsätta att beskriva alla galenskaper i alla evighet.
Nu är mycket av det borta, mer kommer att försvinna. Det kanske kommer att kosta mycket, men ljusningen är väl att hur mycket det än kommer att kosta, så kommer det som återstår vara bättre än det vi hade. Vi måste byta väg då. Den vägen vi var på ledde ändå bara rakt ner i helvetet.
Så lite ljusning kan man nog se i slutänden iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag länkade ju till CNN:s artikel som svarar på just varför Sydkoreas statistik ser så bra ut. Italien har världens näst äldsta befolkning, och viruset där bröt ut bland äldre. Sydkorea har effektivt förhindrat okontrollerad smittspridning. Sydkorea är en demokrati vill jag också gärna påminna dig om. Det är ett land som på alla sätt och vis liknar västerländska, demokratiska länder. Det finns varken intresse eller möjlighet att mörka en eventuell katastrof av de proportioner som du verkar antyda att Coronaviruset utgör.

Det finns ingen seriös forskarrapport som påstår att viruset inte är farligt. Men det är inte riktigt lika allvarligt som vissa domedagsprofeter på internet vill få dig att tro.

Tegnells uttalande om att 95% inte ens kommer att förstå att man insjuknat i Covid-19 p.g.a. dess milda symptom är med all förmodan absolut korrekt om man utgår från all trovärdig data som finns att tillgå.

Således kan man vara något lugnare. Det är inte slutet på mänskligheten. Men några tiotals miljoner dödsfall inom 1-2 år är inte omöjligt. Den absoluta majoriteten av dessa kommer att utgöras av äldre med underliggande sjukdomar.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Visa dessa då?

Här är en omfattande sammanställning som borde vara trovärdig angående dödssiffrorna https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2762130?guestAccessKey=bdcca6fa-a48c-4028-8406-7f3d04a3e932&utm_source=For_The_Media&utm_medium=r eferral&utm_campaign=ftm_links&utm_content=tfl&utm _term=022420
Citera
2020-03-17, 04:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Jobbigt läge. Se till att äta och sova bra så att ditt immunförsvar får så bra förutsättningar som möjligt. Och passa på att få lite solljus när du kan det mår kroppen bra av.

Jag passar på. Men det är känslan som jag inte kan undslippa, varför gör de
ingenting? Staten borde sätta ner hela foten nu, helst igår. Varför gör de ingenting? Jag är redo, är du? Det är inte ok att lämna ett helt folk i limbo, speciellt inte ett som inte vet vad de ska göra. Det är dock en helt annan fråga-
Citera
2020-03-17, 04:15
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Har inte kollat.
Har du kvar artiklarna från the Lancet, om att unga får lite snuva, friskförklaras och sedan får multiple organ failure, och sudden death uppstår?
Jag har inte kvar dem, och jag tror inte jag kan hitta dem på nätet längre. Allt som vi läste då, är begravt under ny tillrättalagd vetenskap.

En artikel som jag hade kvar.......
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3065091/coronavirus-recovered-patient-dies-china-reports-139-new-cases
Citera
2020-03-17, 04:15
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Visst, det är otäckt. Men visste du att 4 miljoner dör i lunginflammation världen över varje år, utan det senaste viruset? Hittills har "bara" 7148 personer dött av Corona.

https://coronavirus.jhu.edu/map.html

Vanlig influensa är dock sen länge spridd över hela världen, alla bråkar ständigt med det viruset. Detta virus är nytt, har knappt hunnit spridas än, ändå dör många gånger fler där det hunnit spridas.

Som referens kan vi ta Italien.

I hela Italien dör det ungefär 3 om dagen av vanlig lunginflammation (influensaviruset).

I Italien är dock bara drygt 20 000 nu drabbade av Coronaviruset.
Runt 400 har ändå dött om dagen där de senaste dagarna av Coronaviruset.

Fråga: Hur många hade dött om dagen om hela Italien hade varit smittat av coronaviruset?

Svar: 800 000 eller 0.8 miljoner. Om dagen.
Senast redigerad av NeoVain 2020-03-17 kl. 04:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in