2020-03-16, 21:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Sydkorea pissar på dina experter.

Ok. Om tre månader håller Sydkorea fortfarande på med sina drastiska åtgärder
Citera
2020-03-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
För att man gör andra prioriteringar, bakom ridån som varken du eller jag ser. Man mobiliserar för det värsta tänkbara och då är det helt rätt prioritering
Ja Sverige gör andra prioteringar än alla andra länder, man gör inget.
Citera
2020-03-16, 21:46
Medlem
Haloumis avatar
Kollar på bilder från Helsingfors ikväll. Det är fan helt folktomt. Efter kvällens besked om att stänga skolor och gränser så har invånarna fattat allvaret verkar det som.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Corona har ju inte 100% dödlighet som tur är. Han menar att alla som får det och blir friska kommer vara immuna mot framtida corona-attacker.

och hur fan vet han det. Det är ju bara en vild gissning som förmodligen inte är sann.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
SVT försökte nu på ett vilseledande sätt precis få det att låta som att alla länder har helt olika sätt att tackla Corona. Underförstått: Att det är många länder som gör som Sverige. I Norden är väl Sverige enda land som inte stängt gränsen, enda land som inte stängt skolor i hela Östersjö-området? Är inte det anmärkningsvärt ur ett internationellt perspektiv.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Sverige kommer selvfølgelig til å stenge skolene i løpet av uken. Sverige kommer til å følge etter om kort tid.

Hva kommer Giesecke m.fl. til å si da? Nå har de jo argumentert så sterkt i mot å stenge skoler, så da regner jeg med at de har intellektuell ærlighet nok til å kritisere regeringen når de tar det åtgärdet.

Instämmer. Det är dock typiskt att vara sist på bollen och sen kommer man klaga på allt som verkar som sunt förnuft.

Observera att teorin om flockimmunitet inte är så galen i sig självt men man måste vara realist om att Sverige knappast har någon chans att kontrollera smittan som det krävs för att vår sjukvård ska kunna hantera det.
Citera
2020-03-16, 21:47
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Har springer man runt och oroar sig for Corona och sa aker man pa en allvarlig denguefeber. Sjukhus sedan igar morse, drop och grejer.
Citera
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Nej jag är inte ironisk. Men du menar alltså att du känner dig lugn för att Anders Tegnell säger att det kommer fler åtgärder "längre fram"?
När och var sa han det förresten?
Jag blir iallafall inte lugnad av det, "längre fram" kan ju betyda tex till sommaren.

Nej, jag är inte ett dugg lugn, jag säger bara att det inte blir pinsamt för Tegnell om det kommer fler åtgärder - eftersom han hela tiden sagt att det kommer fler åtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Var får du den siffran ifrån?
Orkar inte leta just nu men säg vi håller oss till 1%.
Hur får vi en jämn spridning över 5 år?
Citera
Medlem
Kan någon för mig förklara varför gränser är bra? Exempelvis om jag är frisk och åker till ett land som har färre fall per capita så minskar jag väl i teorin spridningstakten? Personer som åker över landsgränser måste ju dessutom vara extremt mycket färre än alla de "dagliga möten" som sker i t ex affärer. Borde inte en första åtgärd vara att t ex stänga alla affärer som inte är livsnödvändiga? Kan någon förklara det här för mig
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Sverige kommer selvfølgelig til å stenge skolene i løpet av uken. Sverige kommer til å følge etter om kort tid.

Hva kommer Giesecke m.fl. til å si da? Nå har de jo argumentert så sterkt i mot å stenge skoler, så da regner jeg med at de har intellektuell ærlighet nok til å kritisere regeringen når de tar det åtgärdet.

Jag hoppas själv på att unga vuxna och vuxenutbildning ska stänga ett tag. Medan förskolor ska vara öppna för att ta hand om barn till läkare osv. Precis som Finland gör.

Men jag tror inte Sverige kommer göra det. Oavsett hur illa det blir tyvärr. Man vill smitta så många som möjligt nu. Immubitet till alla pris.
Citera
2020-03-16, 21:48
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Två tunga experter i Aktuellt körde över alla i denna tråd. Sverige och Storbritannien gör helt rätt.

Andra länders politiker vill visa handlingskraft, men deras åtgärder har ingen verkan, snarare än att de skadar ekonomin.
Och hur vet du att dom gör rätt? Dom vet inte ens själva om deras strategi är den rätta, only time will tell... högt spel hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in