2020-03-16, 23:50
Medlem
ministryofdrugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Någon som vet något om dom där kamerorna som kineserna har som det räcker med att filma på folk för att se tempen direkt, det skulle hjälpa otroligt mycket om vi hade såna, supersnabbt resultat för att se om man är sjuk så man kan isoleras på en gång = problem solved.

Lasertermometer. Finns i bra köksaffärer tex. kitchenlab om du bor i Stockholm.

https://www.google.com/search?q=lasertermometer&rlz=1C1PRFI_svSE865SE865& oq=laserter&aqs=chrome.2.69i57j0l7.4966j0j7&source id=chrome&ie=UTF-8
Citera
2020-03-16, 23:51
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Jag pratade med min kära gamla morfar i telefon nu i helgen han är 87 år gammal och allt annat är kärnfrisk. Han sa att allt var väldigt uppblåst, och att det bara är farligt för väldigt sjuka människor. Han verkade inte alls förstå att han ingår i en större riskgrupp. Jag sa åt han att dom inte ska ut och springa i onödan nu utan hålla sig hemma. -Ja men vi håller oss hemma! Vi har tom bunkrat mat för flera veckor fram, säger han. Ber att få prata med mormor -Nej hon är inte hemma hon gick till ica!"

Haha exakt som min, 86 bast och cyklar omkring och lallar i affärer. Säger man något så blir svaret ääsch jag har haft bältros, hongkong flunsan, borrelia osv osv inte orolig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ring 1177 eller 112. Ta inte febernedsättande. Ipren och liknande är värre än Alvedon men undvik allt

Fast när viruset tagit fart här i Sverige och kanske hundratals dör dagligen så kommer det inte gå att ringa 1177 och 112. Det kommer inte gå att åka in till akuten. Det kommer vara fullt överallt. Om jag då får farligt hög feber kommer jag självklart stoppa i mig någon alvedon.
Citera
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Jag hörde på radion om någon svensk forskargrupp som hade fått EU-pengar att forska om ett koronavaccon. Dom hade en tidsplan som dom skulle följa... jag orkar inte, idioter....ok.... där dom hoppades kunna börja testa vaccinet nästa år och om 2-3 år kan det delas ut.

Jag tror det finns vaccin eller antiserum i produktion till riskgrupper innan midsommar, utan svensk "hjälp".

Det är den kalla sanningen, 1-3 år, det tog 11 år för forskarna att få fram ett testkit för HIV..
Eftersom det redan talas om att det finns vaccin så är corona en redan känd smitta, antagligen ett biovapen.

Men nu ska jag säga, corona är spanska sjukan som de injicerade i soldater frn USA på 1900 talets början
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Så kännde nog Italienarna för en månad sen oxå.

Idag har de över 2000 döda.

Fast italienarna kindpussas, bor typ 100 gånger så trångt som vi och älskar att kramas i bara överkroppar på fotbollsmatcher.

Svenskar gillar att bo själva och umgås med ytterst få utan onödig kroppskontakt. Tror det kommer märkas i antalet döda.
Citera
2020-03-16, 23:52
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Ja tyvärr, vrurset sprids rejält nu i Afrika så vi har tyvärr nog en Spanska sjukan 2.0.
Tegnell kommer vara skyldig till hundratusentals svenskars död om så är fallet.

Det är för mycket att lägga på en människa. Han gör så gott han kan.
Citera
Medlem
Potentiellt korkad fråga men.. används inte respiratorer vid typ varje sövning? Hur fanken kan det vara brist på dem i så fall, sövs väl mer än nåt hundratal folk i landet per dag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrynetMolvig
Hur många skulle dött per dag utan virus?
10.7 per 1000 invånare år 2018 . Vad blir det 1% av befolkningen per år? 1713 st dör naturligt per dag?
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Nej, Tegnell må vara oduglig, men han är definitivt inte skyldig. Det är virusets fel!

Så om du tror du kan köra ned på en krokig serpentinväg med 30 km/h hastighetsbegränsning i 200 km/h är det stupets fel att...?
Citera
2020-03-16, 23:54
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Varför pratar media inte om Kina längre?

Massvis med nya fall de senaste dagarna.

36 igår och 20 idag.

Vart hämtar du dina siffror ifrån?

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Det måste väl upp till mun, näsa och ögon? Tvättar man händerna ofta även när man är hemma borde risken vara minimal när det gäller att kassapersonal tagit i paket och liknande. Dör väl på ytor efter drygt en vecka, apropå det preppade?
Alltså kassapersonal måste ligga sämst till med undantag för dagis där man rör vid barnen. Dom står hela dagen ansikte mot ansikte mot flera 100 personer...dessutom snett nedanför. Det räcker att en andas ut virus i luften.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Om inte annat får du uppdatera dig via denna tråd. Jag postar siffrorna från worldometers här dagligen!

Tack!
Jag kommer åt dessa data via andra sidor men har mist överskådligheten som Worldometers ger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in