2020-03-16, 23:39
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minttablett
Ja det stämmer säkert. Tycker dock att myndigheterna borde gå ut med vilka olika scenarion vi har framför oss med tanke på åtgärderna man vidtar. Jag menar, finns det ens ett scenario där 100 pers dör innan det ebbar ut? Eller är det i praktiken kört för det? Har svårt att bilda mig en uppfattning om hur mycket man gör för att vara på den säkra sidan och hur mycket som faktiskt är helt nödvändigt.

Håller vi nuvarande kurs så kan vi räkna med mellan 1-2 miljoner döda(20% dödlighet utan sjukvård), stora delar av befolkningen sterila eller på annat sätt drabbade av men för livet efter tillfrisknandet.

Varför skulle de gå ut med detta scenario till allmänheten? Det hade ju skapat panik.
Citera
2020-03-16, 23:39
Medlem
Senaste bilden Björn Borg la upp på instagram när han glider runt på kap verde:

"It is better to be on an island" sedan hashtagg massa regnbågar och enhörningar och annat trams och avslutar allt med #nostresszone

Man får tycka vad man vill, jag kan förstå att han gör det han har kapital hade gjort likadant men herregud vilken egoism karln har. Har alltid upplevt honom det sättet och min magkänsla stämnde.
Citera
2020-03-16, 23:40
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
En typisk svensk kan inte förstå abstrakta resonemang och din reaktion är typisk för en standard svennebanan. Så länge det inte går att se, lukta eller ta på så finns det inte. Men det kommer att hända iallafall. Det är något som är enormt svårt för en vanlig normal svensk att förstå. Det här viruset har blottlagt inkompetensen hos det svenska folket på ett alldeles ypperligt sätt.

Regimens fördummande programmering av populasen är förödande effektiv.

Självgoda narcissister kan man få att tro på vad fan som helst.

Från rasbiologi till mångkultur och nu Coronaviruset.

Tegnell är ett talande exempel på hur sekten Sverige låter sig styras av sociopatiska banditer.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Jag tror att det handlar om antivirala läkemedel och inte vaccin. Men det är lika bra det...

Det är nån hiv-medicin som visat sig utrota covid19 även i andra länders tester. Finns inlägg i tråden om det, minns inte exakta namnet på medicinerna bara... Trump har väl köpt upp varje dos av det.
Citera
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har du någon källa på att denne inte smittade någon så kollar jag gärna på det.

Så funkar det inte, man efterfrågar inte källor på saker som inte har hänt, utan på saker som har hänt.

Finländarna smittspårade intensivt alla som kinesen kom i kontakt med. Finns många artiklar om det som du kan hitta lätt själv om du verkligen är intresserad.
Citera
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Skitsnack, om det fanns smitta på massor av matvarorförpackningar så skulle snart 100% av befolkningen vara smittad.
Om man öppnar fönstret och vädrar, flyget smittan in den vägen också?
Om det är så lätt att bli smittad så kan man ju lika gärna ge upp kampen.

Ja oftast. Men en hög med godispåsar som legat länge och fingrats på vid disken känns inte så bra. Tänkte senast jag handlade på att plastvagnens smutsiga botten kunde "smitta" livsmedelspaketens undersida. Torka faktiskt av dem med sprit. Tar med byggplast om jag måste handla igen före nyår!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja absolut, visst ligger döda sist i kedjan. Problemet är bara att det vi ser i Italien fortfarande är alldeles i början. Det har knappt börjat peka uppåt på kurvan.

60 miljoner invånare. 36 miljoner ska smittas. 0.6% dödlighet. 360000 ska dö under en period av 3-4 månader. När det peakar och är som allra värst så dör ca 6000 personer på en och samma dag. Enkel matematik.

Hur många skulle dött per dag utan virus?
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Så vad är poängen?

Poängen var politiseringen av frågan, hur den är samma här som i USA, fast tvärtom vad gäller höger/vänster.
Citera
2020-03-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Dom borde ju vara bra på antiserum i Australien!

Undra när
Bög Sverige kommer agera och försöka få tag på dessa? Eller nä vänta nu. Dum jag är. Sverige ska ju forska på dessa läkemedel själva i 3,5 år och dra sin egna vetenskapliga slutsats innan.

Naturligtvis
Citera
Medlem
Snarkarens avatar
Någon som vet något om dom där kamerorna som kineserna har som det räcker med att filma på folk för att se tempen direkt, det skulle hjälpa otroligt mycket om vi hade såna, supersnabbt resultat för att se om man är sjuk så man kan isoleras på en gång = problem solved.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
En del företag blomstrar i dessa tider...

https://www.sydsvenskan.se/2020-03-16/getinge-levererar-ventilatorer-till-italien?redirected=1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Senaste bilden Björn Borg la upp på instagram när han glider runt på kap verde:

"It is better to be on an island" sedan hashtagg massa regnbågar och enhörningar och annat trams och avslutar allt med #nostresszone

Man får tycka vad man vill, jag kan förstå att han gör det han har kapital hade gjort likadant men herregud vilken egoism karln har. Har alltid upplevt honom det sättet och min magkänsla stämnde.

Karma iaktar honom ska du veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in