2020-03-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Tengill sa idag att 90-95% märker inte att man ens har eller har haft Corona, stämmer detta?

/Provokatör

Kan du länka?

Vad jag förstått räknar han med att cirka 5-6% kan behöva vård och resten alltså får lindrigare symptom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Kommer Sverige kunna ändra på ex. Somaliers kultur och lyckas få dem att tvätta händerna mer än 1 gång per dag ? Folk från bergen i Afghanistan ? eller från öknarna ? Dessa grupper har onekligen HELT annan syn på handtvätt än vad de flesta vita har..

Funderade själv lite och räknade efter på dagens handtvättar det är hitills 32 gånger
Då typ
När jag gick upp i morde efter morgonpissandet
Innan jag fixade frukost..
efter att ha städat bort frukosten och disken..
Innan jag gick ut..efter att jag kom hem till fika vid 9 tiden. osv osv..

Tror ni folk där ute att en Somalier eller Afghan kan få detta beteende i ryggmärgen så att det sitter automatiskt ? Knappast..många människor tvättar inte ens händerna efter ett toa besok. och än färre innan de brer en macka har jag noterat.. Dessutom anses det "fult" att påpeka detta speciellt för invandrare..Då är man rasist igen...

Vet du om att vi muslimer måste tvätta oss innan vi ber fem gånger per dag?
Citera
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Johan Giesecke, professor emeritus epidemiologi, säger i Aktuellt att Sverige gör exakt rätt.

"Stänga skolor. Jaha. När ska man öppna dom igen då? Om tre veckor? Då får man en enorm våg av smittade igen".

Finns en nackdel med Sydkorea t.ex. Folket blir inte immuna. När andra vågen kommer så är dom lika körda fortfarande.

Varför ska vi lyssna på honom när hela landets experter sitter på flashback och berättar vad som ska göras.
Citera
2020-03-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Om alla andra stänger gränsen så behöver ju inte Sverige göra det.....

De stänger nog gränsen för de som försöker ta sig in i landet men inte för de som försöker ta sig ut, t.ex. till Sverige.
Citera
2020-03-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Finns det möjlighet att ta sig till Finland nu i dagarna? Tänkte bosätta mig där ett tag.

Eller är det omöjligt att komma in? Måste ju finnas någonstans att köra in med bil?
Man stänger gränser imorgon (om de inte är redan stängda) .
Citera
2020-03-16, 21:40
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Det har varit lite snack innan om att man inte kan testa positivt för corona om man inte har haft symptom ännu.

Idris Elba skall ha drabbats av coronavirus och testats positivt för detta innan han ens har fått symptom.
Så om det stämmer så kan man uppenbarligen testa positivt utan symptom.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8mkKor/idris-elba-drabbad-av-coronaviruset-det-suger
Citera
Medlem
madeinflens avatar
”Alla kommer få det” ???
Så de som inte klarar det och går bort, kommer ändå gå bort förr eller senare?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Och för att få folket att förstå allvaret, skulle jag tro. När sitt land ständer gränserna och skolor med mera så jävlar hajar alla att det är på riktigt.

Exakt.
Folket behöver visas att nu är det allvar. Många har inte fattat det. Iaf i Sverige.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Johan Giesecke, professor emeritus epidemiologi, säger i Aktuellt att Sverige gör exakt rätt.

"Stänga skolor. Jaha. När ska man öppna dom igen då? Om tre veckor? Då får man en enorm våg av smittade igen".

Finns en nackdel med Sydkorea t.ex. Folket blir inte immuna. När andra vågen kommer så är dom lika körda fortfarande.

Ja, men Sydkoreas problem är att vi inte beter oss som dem. Om alla inriktade sig på att kväva viruset omedelbart skulle det inte behövas någon immunitet.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janHels
Man stänger gränser imorgon (om de inte är redan stängda) .
Bra.

Vi har erfarenhet av den välfungerande stängningen efter 2015
Citera
2020-03-16, 21:41
Medlem
Två tunga experter i Aktuellt körde över alla i denna tråd. Sverige och Storbritannien gör helt rätt.

Andra länders politiker vill visa handlingskraft, men deras åtgärder har ingen verkan, snarare än att de skadar ekonomin.
Citera
2020-03-16, 21:41
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Jösses. Har detta rapporterats i fler sändningar? Hur hanterade redaktionerna det då?

Jösses ja... Ingen aning, har inte kollat på fler sändningar under kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in