2020-03-16, 17:59
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Kina har alltså kontroll över smittan och är den enda nation i världen där man nu inte har smittspridning.

Jaså. Kina har kontroll på smittspridningen?

Har Kinas Kommunistregering sagt detta?

Och jultomten finns tydligen.
Citera
2020-03-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
WHO: Testa, testa, testa. Men Sverige har inte tester. Vi har ingen utrustning, vårdplatser, medicin.
WHO borde rikta skarp kritik mot Sverige som inte gör något alls!
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja de som dött i Sverige är alla 80+ vad jag vet, och de allra flesta som dör är gamla med underliggande sjukdomar. Så ser det ut i alla länder. Men det vore illa om äldre intensivvårdade patienter blivit smittade inne på klinik. Det tror jag inte. Dock är corona droppen som får bägaren att rinna över i dessa fall helt klart.

Det som också är synd i och med att man upphört med att testa milda fall är att allmänheten inte får veta hur det är för personer utan multisjukdom och ålderdom. Inte många annat än allvarliga fall får veta att man har corona. Således kommer Corona att vara litet utav ett mysterium även fortsättningsvis. Därför mer skrämmande för vanligt folk - man vet ju inte så mycket.

Nej, det är en del man inte vet, och så patientsäkerhetslagen som gör att man inte delar all information som ju finns.

Den första som indikerade att det fanns s k samhällssmitta var en patient som redan var inlagd på St Görans i Stockholm sedan en tid för andra sjukdomar. Han (har för mig det var en man) var också en av de två första som dog.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Hade Italien 368 nya dödsfall igår? Jag har för mig något sånt. Ska bli mycket intressant att se deras dagens siffror. Förhoppningsvis börjar deras åtgärder att ge effekt nu. Vi får se snart!
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HESKEY78
Nollhypotes: De italienska siffrorna från i förgår stämmer, d.v.s, man hade 10 000 sjuka varav 11 i Serie A.

Under nollhypotesen har en godtycklig person 10 000/60 000 000 i sannolikhet att bli smittad. Det finns 511 spelare i Serie A. Antalet sjuka i Serie A följer under nollhypotsen en binomialfördelning med 511 försök och p = 1/6000. Sannolikheten att få 11 eller flera sjuka är då mindre än 0.0000001, d.v.s vi kan med mycket god signifikans förkasta nollhypotesen.

För att inte behöva förkasta får vi vrida upp till runt 850 000 tusen sjuka, och väntevärdemässig ligger vi på över miljonen sjuka i Italien.

Varje dödsfall motsvarar ungefär 2200 smittade, i denna exponentiella fas. Italien har sannolikt över 4 miljoner smittade. Samt 1-2 miljoner som har insjuknat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Vem tror på vad som förmedlas utåt i Sverige?
Är ju så uppenbart att vi inte får reda på allt..

Kan är det för att inte skapa panik jag vet inte.
Men låt säga att det utåt är 1050 smittade och 7 döda nu..
Vad tror ni riktiga siffran ligger på? 3000 kanske?

Väldigt svårt att gissa rätt på det här. Men i Stockholmsområdet är det nog många som går omkring med smittan och tror det är förkylning. Totalt kan nog minst 5000 vara smittade men det är vad jag tror.

1109 smittade officiellt och 7 döda. Man anger endast 2 som kritiska nu, det kan inte vara rätt. Danmarks siffror på kritiska verkar vara mer sanna.
Citera
2020-03-16, 18:01
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
WHO borde rikta skarp kritik mot Sverige som inte gör något alls!

Sverige borde rikta skarp kritik mot WHO som gör allt fel
Citera
2020-03-16, 18:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15

Och jultomten finns tydligen.

WHO har ju bekräftat att det värsta är över i Kina.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Därför att folk är dum i huvudet och hamstrar så att risken finns att sjukvården inte har masker. Ingen aning va du jobbar men din arbetsgivare tar nog det säkra före det osäkra ( enligt han) trots att det inte hjälper.

Har Agnes wold fel menar du?

Jag är övertygad om att hon har fel. Snart ser du henne i rutan med munskydd ;-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15

Vad skulle de ha för anledning att ljuga? Kina hade senaste dygnet 33 nya fall, Sverige 63, på en befolkning som motsvarar en medelstor kinesisk byhåla.
Citera
Medlem
Är det någon som hittat rådata för corona med åldersbracket associerat till fall/dödsfall vecka för vecka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Nej, jag har inte fel. Du snackar skit. Skrika alaram är precis det du vill göra. Varför skulle jag lyssna på någon deprimerad anonym flashbacktomte. Unga dör inte i drivor, det är rent skitsnack. Viruset har varit ute i 3 månader nu lol. Alla officiella siffror visar tydligt att de under 19 år i princip är immuna och 99% av dödsfallen är bland gamla och sjuka.
Det är nog mest du som snackar skit, det har flera sagt. Debatterar utan någon fakta och underbyggda argument. Jag replikerar dig (om du vet vad det betyder överhuvudtaget) eftersom du svarade mitt senaste inlägg. I övrigt så tror jag att många andra har slutat läsa vad du skriver då det är svammel på högsta nivån och att skriva något vettigt verkar du sakna kapacitet för. Jag kan nästan garantera att du inte är äldre än 19 år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in