Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Ja de som dött i Sverige är alla 80+ vad jag vet, och de allra flesta som dör är gamla med underliggande sjukdomar. Så ser det ut i alla länder. Men det vore illa om äldre intensivvårdade patienter blivit smittade inne på klinik. Det tror jag inte. Dock är corona droppen som får bägaren att rinna över i dessa fall helt klart.
Det som också är synd i och med att man upphört med att testa milda fall är att allmänheten inte får veta hur det är för personer utan multisjukdom och ålderdom. Inte många annat än allvarliga fall får veta att man har corona. Således kommer Corona att vara litet utav ett mysterium även fortsättningsvis. Därför mer skrämmande för vanligt folk - man vet ju inte så mycket.
Nej, det är en del man inte vet, och så patientsäkerhetslagen som gör att man inte delar all information som ju finns.
Den första som indikerade att det fanns s k samhällssmitta var en patient som redan var inlagd på St Görans i Stockholm sedan en tid för andra sjukdomar. Han (har för mig det var en man) var också en av de två första som dog.