2020-03-16, 19:40
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Håll kvar ifall Asien/Australienbörserna (Öppnar inatt 01 och stänger ca. 07) visar minus. Du verkar ha kommit in sent när du köpte din Bear. Det blir en ny riktning för imorgon och den här gången är du med från start.

Tack, det var ett gott råd!

Min order fylldes 09:10 imorse, tio minuter var tillräckligt för att missa merparten av raset. Får se åt vilket håll trädet faller imorgon.
Citera
2020-03-16, 19:45
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det jag är lite nyfiken på är med vilka pengar? Nyss var ju ladorna tomma och kommuner krisade m.m.

Du får skilja på stat, kommun och regioner och vad respektive del gör. Staten har ganska god ekonomi. Kommuner och regioner har det inte.

// CC
Citera
2020-03-16, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Ge mig en prognos då du som är så högutbildad och kunnig! Ta vad som helst, något du är insatt i (om du nu är insatt i något ens).

Ge mig också 2 trade cases både long och short så ska jag kolla upp dom.

Du med din höga utbildning och ditt före detta yrke som inte bara är en titel borde ju inte ha några problem med detta.

Vad vill du ha en prognos inom?

Kan ge dig en long direkt och det stavas Hugo Boss. Jag handlar aldrig i short så vida det inte rör sig om index eller råvaror.
Citera
2020-03-16, 20:32
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Dow Jones på nästan -11%. Herregud Trumps presskonferens kommer kosta mig så in i helvete.

Edit: Nu under 11%.
Citera
2020-03-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Dow Jones på nästan -11%. Herregud Trumps presskonferens kommer kosta mig så in i helvete.

Edit: Nu under 11%.

Allt Trump rör vid förvandlas till skit. Han lyckades få sig själv ej omvald genom hela hantering av COVID-9 på det. Sådant geni.

Hur som, I morgon kommer det börja mjukt och sedan crasha mot stängning.
Citera
2020-03-16, 20:40
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Oh the humanity!

Dow Jones -12 % nästan. Herregud.
Citera
2020-03-16, 20:43
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Oh the humanity!

Dow Jones -12 % nästan. Herregud.

går du plus eller minus?
Citera
2020-03-16, 20:46
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Allt Trump rör vid förvandlas till skit. Han lyckades få sig själv ej omvald genom hela hantering av COVID-9 på det. Sådant geni.

Hur som, I morgon kommer det börja mjukt och sedan crasha mot stängning.

Kommer fortfarande bli ett ganska jämt lopp mellan han och Biden.

Biden är ju för fan dement och äldre än Trump, otroligt osäkert kort. Covid-19 kunde ingen förutspå och han skötte ekonomin tills dess galant.

Han framstår även som stark jämfört med Biden.

OnT:

Citat:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Följderna av coronaviruset påverkar Volvo och det finns en betydande risk att dessa kan leda till en väsentlig finansiell påverkan på koncernen, med början från mitten av mars.
Det skriver Volvo i ett pressmeddelande.
"Den finansiella påverkan är relaterad till den allmänna situationen, och beslut av olika lokala myndigheter som leder till bland annat underbemanning i fabriker, och störningar i leverantörskedjan. Det finns också en potentiell påverkan på efterfrågan framgent. Givet den osäkra situationen är det inte i nuläget möjligt att uppskatta hela den potentiella påverkan för Volvokoncernen", skriver bolaget.
Volvo och dess leverantörer har ett nära samarbete för att minimera konsekvenserna för kunderna, påpekas det.

Botten är inte nådd på långa vägar.
Citera
2020-03-16, 20:47
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
går du plus eller minus?

Minus! Måste över -9,25 för att ligga på plus.

Edit: Nu är Dow Jones på -12,25%.
Nu under 13%. OMFG. Stoppa handeln ffs! Bailout för Trudeaus certifikat nu!!
Senast redigerad av JustinTrudeau 2020-03-16 kl. 20:59.
Citera
2020-03-16, 20:56
Medlem
Riksbanken fortsätter pumpa in pengar, finns det risk för hyperinflation? Varför kan inte riksbanken låna ut direkt till företag etc utan att gå omvägar?
Citera
2020-03-16, 21:00
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnoringBulldog
Riksbanken fortsätter pumpa in pengar, finns det risk för hyperinflation? Varför kan inte riksbanken låna ut direkt till företag etc utan att gå omvägar?

Skämtar du? Vi har tokdeflation ju. Allt går ned. Motsatsen till inflation.
Citera
2020-03-16, 21:01
Medlem
Citat:
Skämtar du? Vi har tokdeflation ju. Allt går ned. Motsatsen till inflation.

Har inte sipprat ner i realekonomin iallafall förutom bensinpriser. Har inte sett prissänkningar på kapitalvaror, bilar mm. Jag är dåligt insatt kanske men vad har sjunkit i pris förutom olja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in