2020-03-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Vill hon verkligen göra ett bokslut med SD så är det nu hon ska göra det, Lägger hon korten på bordet idag så tror jag att både hon och barnen kommer att må så mycket bättre med sej själva, Det krävs en mycket speciell människa som orkar ha en annan människas liv på sitt samvete utan att bryta ihop förr eller senare.

Risken är ju att SD går loss och HD är nog livrädd för vad som kan förväntas då. Kan vara därför hon är så - minst sagt - fåordig i förhören.
Citera
2020-03-16, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Intressant. Han tillhör nog en sort som "låtsas" att han redan känner den han första gången ser
och pratar med. Det kan hos vissa ge trygghetskänslor, känslan av att vara "sedd".
Något åt det hållet har väl Lena uttryckt också om SD, hur det var från början eller minns jag fel ..
Något med det innehållet i beskrivning av Stefan har jag i a f läst.
Denna typ av distanslöshet kan ha olika nivåer och närma sig psykopatigränsen. En del personer med den läggningen agerar överdrivet hjälpsamt också, de skyndar fram för att just hjälpa och skapar då olika slags bindningar (=investerar), mest då hos det andra könet.
Ett slags storhetsvansinne (hybris). Att få göra avtramp, lägga spår efter sig, vara ihågkommen.
Kan komma att utnyttjas vid behov för senare tillfällen, när han bestämt sig för något spännande
med de ihågkommande som objekt..

Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Glöm inte Narcissist och Sociopat.

Absolut inte! En föga lyckosam dynamik mellan psykopati - sociopati - narcissism föreligger sannolikt.
Tillräckligt medveten dock, för att kunna agera ödmjukt vid behov.

Att ha så mycket is i magen att han kan "skämta" tillbaka i samtal med en vän med orden
"...Om det inte är jag .."
som svar på vännens fråga "Om det inte är du, vem gjorde det?" - det är sannerligen narcissistiskt
utifrån hypotesen att GM =SD och att han generellt förnekar delaktighet i mordet.

I samtalet med vännen (Kennet) förklarar SD ingenting mer om den saken som man kunnat vänta,
då han sannolikt förvirrat vännen med sitt svar.
Vännen hade redan ställt frågan 2 gånger och vågade kanske inte fortsätta utfrågningen om det kunde
vara så att SD "försa" sig, ville försäga sig, ville driva ett spel, kanske inte vill veta heller, just då-
Senast redigerad av Moschata 2020-03-16 kl. 16:58.
Citera
2020-03-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Har du ngn sida i FUP som framgår där? ( ligger lite efter i FUP just inne på Aktbilaga 149, vilat ngr dagar från att läsa )

Om det du skriver är sant, enligt HD, vilken man ska ta med stor skopa salt.

Det är aktbilaga 154 s 71–73. Avlyssnat samtal HD-JG på kvällen 190827.

Visst, det kan förekomma en del manipulerande dem emellan, men med vetskap om hur polisen ibland går fram, så har det ändå trolighetens prägel. Polistaktik inför förhör.
Citera
2020-03-16, 16:54
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
I ett av förhören konfronterar man SD om ett par shorts som man hittade i tvättkorgen.
Shorts som han själv sa bara använt ca en gång av tusen, typ. Men han berättade snabbt att han repat sönder det röda snöret i dragskon i april (också ett av alla tusen sammanträffande).
Dock tror jag att man inte kunde utläsa om tråden på BP matchade tråden i hans shorts?
Minns jag fel? Eller uteslöt man dessa helt och hållet?
Först trodde man att tråden hittades någonstans på brottsplatsen, men när man tittade på foton så såg man att tråden från början satt fast på LW's ena ben.
Ingen matchning där. Ej heller övriga föremål som undersökts.
Citera
2020-03-16, 16:56
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Hans chef var inte bra eller ...osams med chefen?
Kan ha hänt något där som gjort honom upprörd.

Det var inget fel på SD:s chef vad jag kunde läsa.

Det var på hans gamla jobb han var chef över personalen, ( hade hand om lönesamtal bl.a ) vilket inte visade sig bra, många i personalen var missnöjda och slutade, tydligen stor personalomsättning då.

Sen blev han omplacerad till Tyréns.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-16 kl. 17:00.
Citera
2020-03-16, 16:56
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Risken är ju att SD går loss och HD är nog livrädd för vad som kan förväntas då. Kan vara därför hon är så - minst sagt - fåordig i förhören.

Ja så kan det absolut vara, Men i min bok så sitter HD på sista spiken i SDs kista
Citera
2020-03-16, 17:04
Medlem
Citat:
Det var inget fel på SD:s chef vad jag kunde läsa.

Det var på hans gamla jobb han var chef över personalen, ( hade hand om lönesamtal bl.a ) vilket inte visade sig bra, många i personal var missnöjda och slutade, tydligen stor personalomsättning då.

Sen blev han omplacerad till Tyréns.

Tack! Ja så var det ja, det var han själv som var chefen på ett tidigare arbete ...minns nu,
det var bland det första jag läste , ett tag sedan.
Det stärker min tanke om att enmansteatern som han filmade med sig själv på natten på f.d. arbetsplatsen var en slags desperat, subjektiv hämnd (här har vi både sociopaten och narcissisten).
För det vet vi, att barnsliga drömmar kunde han ha.
Han har ju yttrat att han önskade flyga med andra piloter och att de skulle dö så han fick
visa vad han gick för genom att navigera planet rätt, (kan ha missat något där, i stort rätt).
Och att han filmade inte bara Lena (ovetandes just då) i hennes hem, smygandes i hennes trädgård,
utan även en del andra människor och tycktes tycka att det var inget konstigt alls.
I fotografins lagar står att det är lagligt att fota in i andras hem, om man själv står utanför
deras hem - men inte att smygfota i andras hem - inifrån - utan deras tillstånd.
Han kan ha läst det där och roat sig med att smygfota eftersom det är lagligt. Men då bör man stå på allmän plats, t ex gatan. Annars är det ju hemfridsbrott.
Alltid retar det någon ..
Kufisk hobby i vart fall.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-16 kl. 17:12.
Citera
2020-03-16, 17:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är aktbilaga 154 s 71–73. Avlyssnat samtal HD-JG på kvällen 190827.

Visst, det kan förekomma en del manipulerande dem emellan, men med vetskap om hur polisen ibland går fram, så har det ändå trolighetens prägel. Polistaktik inför förhör.

Tack,ska läsa när jag kommit dit. Så du tror mer på HD och hennes påstående ang polisens agerande, enligt dig: vilken vetskap kan du visa enligt polisens agerande?
Citera
2020-03-16, 17:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
I fotografins lagar står att det är lagligt att fota in i andras hem, om man själv står utanför deras hem - men inte att smygfota i andras hem - inifrån - utan deras tillstånd.
Han kan ha läst det där och roat sig med att smygfota eftersom det är lagligt. Men då bör man stå på allmän plats, t ex gatan. Annars är det ju hemfridsbrott.
Alltid retar det någon ..
Kufisk hobby i vart fall.
Du kan fota in i andras hem om du inte fotar intima eller pinsamma situationer.
En annan förutsättning lär vara att du håller dig på gatan och inte smyger omkring i någon annans trädgård.
Det sistnämnda är knappast tillåtet.
Så har i alla fall jag uppfattat lagen.
Citera
2020-03-16, 17:21
Medlem
Citat:
Aktbilaga 149 s 205.

Förhör med HD 2019-08-30, ang hennes känslor för SD.

MT: Det är ganska rörigt i känslor ååå tankar, eem och det är inte så att jag har, på nåt sätt har
fått nån lugn stund att samla mig, att landa in i det här, för det har hela tiden kommit nya
grejer i mitt liv, som inte har med Stefan att göra, utan andra saker i mitt eget liv. Och då är
det inte så lätt att landa.

FLl: Vad är det du tänker på då?

MT: Jaa,jag har två barn som mår jättedåligt, vi har anmälningar till Soc.

Vad kan dessa anmälningar röra sig om, OBS<<< flertal?

Klart berättigade orosanmälningar när de har en pappa som misstänks för att ha bankat ihjäl en kvinna med 17 slag i huvudet och som varit beredd att döda sin familj. Vilket bekräftas av HD som led av psykos i ca 7 år och fortfarande medicinerar. Hon syns hellre välja cachingstatistiken före döttrarna som tillbringar den mesta tiden hos en mormor som inte minns när hon haft hand om dem. Stackars flickor!
Citera
2020-03-16, 17:23
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur?

Bjuder någon på en straffspark så ska man som gentleman lägga den i bortre krysset

Hiding är fel ute med motivet i sitt åtal, hon har rätt GM men är helt ute och cycklar när det gäller varför BO måste dö, det var inte för att hon skulle lämna MGM utan för att BO inte kunde släpps honom.

Ju mer MGM djävlades desto mer var BO på men det enda sätt hon kunde rubba honom var genom att ge sig på MGK, då djävlar hände det saker.

Ja du lämnade öppet mål åt mej där, Att det är rätt GM finns det ingen tvekan på, Själva motivet tror jag som dej, Många bäckar små blev till slut Niagarafallen för SD och det var då säkringen rök för SD. Som jag ser det så hade SD två möjligheter att få slut på konflikten, Ett, Han tar exfru, barn och lämnar Örebro men då blir det att skaffa nya arbeten och skola vilket låter sej att göra utan större problem, Men då måste han erkänna både för sej själv och andra att han gick på ett nederlag av rang, Och jag ser inte på SD som en person som sticker svansen mellan benen och ger sej, Två, Han ser ingen annan utväg än att ta bort problemet i hans liv en gång för alla. I hans värld finns det inga garantier för att LW skulle ge upp bara för att dom byter stad. Jag tror inte att SD ser det här som ett överlagt brutalt mord på en tre barns mor utan jag tror att han ser det som den enda räddningen som fanns för han och hans familj. Det är vad jag tror.
Citera
2020-03-16, 17:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
I nuläget tyder tyvärr inget på att JG har ändrat inställning. Ryktet går att han återigen kontaktar folk, denna gång för att ganska burdust påpeka att det var de som fick L att må dåligt och inte SD och han.

Ha verkar ha alltså fått för sig att han inte alls behandlade Lena dåligt.
Lena hade inte förlåtit honom innan hon dog för hans svek. Det är isåfall något han pga av skuldkänslor intalar sig själv.

Jag hoppas att Åsa grillar honom rejält. Han vet mer än han har berättat i förhör.
Han verkar så nervös och svag så jag undrar hur han ska klara av att vittna.
Vad händer om han försöker sjukskriva sig från att vittna?
Han kanske inte bara känner poliser utan även läkare utan skrupler.
Han verkar ha rätt mycket psykiska besvär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in