2020-03-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Tydligen blev han omplacerad pga dåligt chefskap, Aktbilag 148 i förhör med anhöriga och kollegor.

Han kanske hade träff med Lena där då? Vet inte vilken tidpunkt han filmade sig själv
på f.d. arbetet.
Citera
2020-03-16, 16:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är här de läser om de vill ha info som jag förstått. De beskriver själva att det snabbt att få information på Flashback. Men det blir ju så när insiders i kotteriet skaffar sig konton här. SD påstår sig inte läsa speciellt mycket - men fan tro´t. Nu kan han ju inte läsa något alls sedan 27 aug 2019 och framåt.

Alltså, jag hoppas verkligen att hans polare och Hanna faktiskt har tänkt till ordentligt och bestämmer sig för att berätta sanningen. Även om inte HD står under sanningsförsäkran så är det hennes framtid och ryggrad som står på spel.

I nuläget tyder tyvärr inget på att JG har ändrat inställning. Ryktet går att han återigen kontaktar folk, denna gång för att ganska burdust påpeka att det var de som fick L att må dåligt och inte SD och han.

Ha verkar ha alltså fått för sig att han inte alls behandlade Lena dåligt.
Lena hade inte förlåtit honom innan hon dog för hans svek. Det är isåfall något han pga av skuldkänslor intalar sig själv.

Jag hoppas att Åsa grillar honom rejält. Han vet mer än han har berättat i förhör.
Citera
2020-03-16, 16:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
SD tycks ha satt sig in ordentligt i hur appen Telegram funkar.

Enligt AB 163, sid. 872 (it-protokoll för SD) gör han två sökningar på Telegrams hemsida 28 februari 2018:

(börjar med konstiga tecken) o􀃬􀃭□􀃮f1-i-hide-my-last-seen-time < D

(börjar med konstiga tecken) D 11\1.1! D-iwf'io-can-see-me-on-line < □

Han försökte hitta ett sätt att kommunicera
med LW som HD inte skulle kunna se.
Inget konstigt med att använda Telegram.
Jag har kontakt med många människor där,
fast vi inte är kriminella.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-16 kl. 16:37.
Citera
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
https://youtu.be/CZpn8peZpSs?t=49

Måhända denna länk som avses?
Finns flera men här har du SD prata i ett par minuter. LW dyker upp när han är klartalad.

Tack!
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är exakt det beteende du uppvisar här som åklagarens expertvittne VE vänder sig mot. Med dina återkommande "genusneutrala" inlägg skickar du enligt henne kvinnokampen trettio år tillbaka i tiden.
Viveka Enander tycker att den här debatten som likställer kvinnors och mäns våld har lett till ”en backlash för feministiskt arbete”. -Min uppfattning är att vi i Sverige börjar om från början i den här debatten som nu har kommit hit men faktiskt pågått i 30 år på annat håll. Idag är vi via detta tillbaka till när vi först väckte uppmärksamhet på kvinnomisshandel som ett samhällsproblem. Det går knappt att starta en föreläsning förrän någon räcker upp handen och påpekar att det minsann är lika vanligt att kvinnor slår. Det är tröttsamt att vi inte har kommit vidare från den här polariseringen.
http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=2798259&fileO Id=2798266

Det är sannolikt vanligare att män tar till fysiskt och (sexuellt)våld i destruktiva kontrollerande förhållanden. Men det förekommer även att kvinnor misshandlar sina partners. Det förekommer också att kvinnor dödar sina män.

Vad gäller annan misshandel såsom psykisk och ekonomisk misshandel kanske fördelningen ser annorlunda ut mellan könen?

Jag tycker att du helt har fastnat i detta genustänk och kommer inte vidare.
Citera
2020-03-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Han har många ggr visat sitt beteende mot vänner och framför all lagar bekommer honom inte , eldar när det är eldningsförbud, etc etc.

Intressant. Han tillhör nog en sort som "låtsas" att han redan känner den han första gången ser
och pratar med. Det kan hos vissa ge trygghetskänslor, känslan av att vara "sedd".
Något åt det hållet har väl Lena uttryckt också om SD, hur det var från början eller minns jag fel ..
Något med det innehållet i beskrivning av Stefan har jag i a f läst.
Denna typ av distanslöshet kan ha olika nivåer och närma sig psykopatigränsen. En del personer med den läggningen agerar överdrivet hjälpsamt också, de skyndar fram för att just hjälpa och skapar då olika slags bindningar (=investerar), mest då hos det andra könet.
Ett slags storhetsvansinne (hybris). Att få göra avtramp, lägga spår efter sig, vara ihågkommen.
Kan komma att utnyttjas vid behov vid senare tillfällen, dvs han vet hur man tar sig in i andras liv..
så kan han också skapa egna lagar "oss emellan" ...
Senast redigerad av Moschata 2020-03-16 kl. 16:40.
Citera
2020-03-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Läser just nu igenom vilka beslag som gjorts hemma hos SD.

Anledningen till det är att jag håller på med:

Aktbilaga 148, sid 55
"...Ramström (SD:s närmsta chef, min anm) tillfrågade Davidsson om han hade lagt tillbaka stövlarna i bilen och Davidsson uppgav då att sakerna fanns kvar i hans garage..."

Jag har ännu inte kommit till/hittat den 80 cm långa lådan med redskap som används i samband med besiktningar, och som brukar ligga i arbetsbilen, men som SD lagt i sitt garage när han skulle "lasta in andra saker i bilen". (Man kan tro att just den lådan ändå skulle få plats i bilen, den är 40x40x80)

Snubblar då över detta:

Aktbilaga 155, sid122
"2019-5000-BG91288-4 Trådrulle ( 1 st)
Fäcg, Röd Anteckningar: Typ murartråd 2019-5000-BG91288-5 Garnnystan ( I st)
Fä,g, Röd Anteckningar, Nystan med röd tråd 2019-5000-BG91288-6 Trådrulle ( I st)
Fäcg, Röd Anteckningar: Typ murarlina
2019-5000-BG91288
Platsbeskrivning Låg i korg i hylla i allrum i källaren, under vardagsrummet.
Platsbeskrivning Låg i hy Ila i allrum i källaren, under vardagsrummet.
Platsbeskrivning Låg i hylla i allrum i källaren, under vardagsrummet..."

Drar mej till minnes att det hittas en röd fiber på BP, och även röd fibertuss.
Det är väl bara slumpens skördar.
Eller?
Hur många "slumpar" ryms det inom ett mordfall?

I ett av förhören konfronterar man SD om ett par shorts som man hittade i tvättkorgen.
Shorts som han själv sa bara använt ca en gång av tusen, typ. Men han berättade snabbt att han repat sönder det röda snöret i dragskon i april (också ett av alla tusen sammanträffande).
Dock tror jag att man inte kunde utläsa om tråden på BP matchade tråden i hans shorts?
Minns jag fel? Eller uteslöt man dessa helt och hållet?
Först trodde man att tråden hittades någonstans på brottsplatsen, men när man tittade på foton så såg man att tråden från början satt fast på LW's ena ben.
Citera
2020-03-16, 16:40
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Intressant. Han tillhör nog en sort som "låtsas" att han redan känner den han första gången ser
och pratar med. Det kan hos vissa ge trygghetskänslor, känslan av att vara "sedd".
Något åt det hållet har väl Lena uttryckt också om SD, hur det var från början eller minns jag fel ..
Något med det innehållet i beskrivning av Stefan har jag i a f läst.
Denna typ av distanslöshet kan ha olika nivåer och närma sig psykopatigränsen. En del personer med den läggningen agerar överdrivet hjälpsamt också, de skyndar fram för att just hjälpa och skapar då olika slags bindningar (=investerar), mest då hos det andra könet.
Ett slags storhetsvansinne (hybris). Att få göra avtramp, lägga spår efter sig, vara ihågkommen.
Kan komma att utnyttjas vid behov vid senare tillfällen av de ihågkommande.

Glöm inte Narcissist och Sociopat.
Citera
2020-03-16, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han försökte hitta ett sätt att kommunicera
med LW som HD inte skulle kunna se.
Inget konstigt med att använda Telegram.
Jag har kontakt med många människor där,
fast vi inte är kriminella.
Kan mkt väl tänka mig att du använder den tjänsten . Själv känner jag ingen som gör det, jag har hört mig för.

Att SD ville attJG skulle göra det är helt klarlagt.
Citera
2020-03-16, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Den del av kommunikationen som fattas har mest troligt skett via Telegram-appen.

Och dom viktiga och belastande delarna har han rensat bort från sin mobil på natten efter mordet.

Det finns ju utdrag från SD o JGs konversation i Telegram.

Lagras det bara lokalt? Eller kan man logga in via nätet också?
Jag är tyvärr inte bekant med hur Telegram fungerar.

Om SD och Lenas chat bara lagras i mobilen så är ju Lenas meddelanden borta för alltid.
Tänk om du kunde tänka lite utanför boxen och inte se mig som ett troll, så hade du sett att jag svarat på detta tidigare....
Citera
2020-03-16, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
I ett av förhören konfronterar man SD om ett par shorts som man hittade i tvättkorgen.
Shorts som han själv sa bara använt ca en gång av tusen, typ. Men han berättade snabbt att han repat sönder det röda snöret i dragskon i april (också ett av alla tusen sammanträffande).
Dock tror jag att man inte kunde utläsa om tråden på BP matchade tråden i hans shorts?
Minns jag fel? Eller uteslöt man dessa helt och hållet?
Först trodde man att tråden hittades någonstans på brottsplatsen, men när man tittade på foton så såg man att tråden från början satt fast på LW's ena ben.

Också läst om tråden som man kom fram till först hade funnits på Lenas ben på brottsplatsen, men som hamnat på marken när hon vändes från liggande på mage till sidoläge.
Det kommer antagligen upp så småningom det också, polisen ha ju fotograferat tråden.
Citera
2020-03-16, 16:46
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Återigen så nämner han Flashback, Känns lite som att han är nervös för vad Flashbacks detektiver ska gräva fram.
Ja, det är MYCKET om Flashback 😁 JG pratar dessutom med SD om "Jokermannen". Han verkar fascinerad av honom 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in