2020-03-16, 14:29
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite kuriosa. Avlyssnat samtal mellan Kenn*th och Stefan (nov 2018):

K: ja som vanligt, eller jag tittade på dina Telegram som du skickade, och det är bara en
minut mellan dom och däremellan hann jag somna
S: (skratt) jag kommer inte ihåg vad fan jag skrev ens
K: ja men du skrev att Lena var begravd
S: ja just det, ja precis, det var nu i helgen, i går eller lördags jag vet inte riktigt
K: då misstänker jag att du inte va när du säger så är min fråga om du var på begravningen
eller inte
S: nä jag var inte informerad, och vad jag förstår så är det ingen som har informera
Flashback heller, det är inget som jag har hö1t talas om i alla fall, så det verkar inte ha nått dit

Om du vill vara trovärdigare så är det kutym att länka alt, visa vilken Aktbilaga och sida du fiskat fram kuriosan så att det går att sätta in raderna i sin kontext
Citera
2020-03-16, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Återigen så nämner han Flashback, Känns lite som att han är nervös för vad Flashbacks detektiver ska gräva fram.
Det är här de läser om de vill ha info som jag förstått. De beskriver själva att det snabbt att få information på Flashback. Men det blir ju så när insiders i kotteriet skaffar sig konton här. SD påstår sig inte läsa speciellt mycket - men fan tro´t. Nu kan han ju inte läsa något alls sedan 27 aug 2019 och framåt.

Alltså, jag hoppas verkligen att hans polare och Hanna faktiskt har tänkt till ordentligt och bestämmer sig för att berätta sanningen. Även om inte HD står under sanningsförsäkran så är det hennes framtid och ryggrad som står på spel.
Citera
2020-03-16, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Om du vill vara trovärdigare så är det kutym att länka alt, visa vilken Aktbilaga och sida du fiskat fram kuriosan så att det går att sätta in raderna i sin kontext

Aktbilaga 154 sid 35 och framåt. Till skillnad från dig så är jag seriös.
Citera
2020-03-16, 14:34
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Det är här de läser om de vill ha info som jag förstått. De beskriver själva att det snabbt att få information på Flashback. Men det blir ju så när insiders i kotteriet skaffar sig konton här. SD påstår sig inte läsa speciellt mycket - men fan tro´t. Nu kan han ju inte läsa något alls sedan 27 aug 2019 och framåt.

Alltså, jag hoppas verkligen att hans polare och Hanna faktiskt har tänkt till ordentligt och bestämmer sig för att berätta sanningen. Även om inte HD står under sanningsförsäkran så är det hennes framtid och ryggrad som står på spel.
Gör hon inte det? Pga barnen då alltså? För de är ju skilda
Citera
2020-03-16, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Gör hon inte det? Pga barnen då alltså? För de är ju skilda
Hon vittnar inte under ed som jag förstår det - hon är fortfarande nära anhörig. De har levt ihop i 20 år. Hennes ord är inte värt speciellt mycket. Självklart förväntas hon tala sanning, men trovärdigheten är inte lika hög som andra "utomstående" vittnen.

Edit: Det är lite skillnad på sanningsförsäkran och edlig försäkran. Det är juridiskt lite krångligt. Ni får googla här. Jag använde fel ord. HD kommer stå under sanningsförsäkran, men inte edlig försäkran.
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-16 kl. 14:45.
Citera
2020-03-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
SD tycker det är extremt jobbigt att vara misstänkt och känner att de flesta tror han är skyldig. En del påhopp men det har drabbat honom personligen vad jag vet, inte hans familj.
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.

SD kan inte ha missat vad Sh.Holmes skrev 25/6 -18, om att SD -
som hade en önskan om att få gå på Lenas begravning - inte var
välkommen att närvara, vilket givetvis var helt förståeligt.

Har ett svagt minne om att SD just den helgen som Lena begravdes,
var i Stockholm på en kurs och bodde på hotell. Hinner inte leta upp
info om det för närvarande.

Citat:

K: ja som vanligt, eller jag tittade på dina Telegram som du skickade, och det är bara en
S: ja just det, ja precis, det var nu i helgen, i går eller lördags jag vet inte riktigt
K: då misstänker jag att du inte va när du säger så är min fråga om du var på begravningen
eller inte
S: nä jag var inte informerad, och vad jag förstår så är det ingen som har informera
Flashback heller, det är inget som jag har hö1t talas om i alla fall, så det verkar inte ha nått dit
Citera
2020-03-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Har undrat lite över detta med att han får sig själv att framstå som okunnig inom området.
Säger inte denna Ma**o i förhör att han brukar be JG om råd när det handlar om IT osv för att han är duktig inom det?
SD vill ju också försöka spela dum inom samma område då han ofrivilligt tog 900 foton utan att veta hur det gick till.

Precis. Att de har så svårt att avsluta de långa samtalen och med många eeh och aah gör att jag tror att de
går igenom allt de kan komma på på ett så naturligt sätt som möjligt för att framstå som absolut oskyldiga, därtill ovetande om att man kan avlyssna dem. Samtalen är inte naturliga för mig, de har ju
känt varandra så länge så de behöver inte eeha och aaha på det där överdrivet sökande sättet, som om vore mest bekanta. Överdrivet artiga ...
"Vad ska vi nu mer säga?" liksom .. + passande skratt ibland.
Är ju självklart att de redan träffats och pratat direkt .. och föredrar det.

SD:s förehavande: Om han fifflade med mobilen och därför råkade ta 900 bilder så borde han märkt det redan då och kollat en sista gång att allt såg OK ut, innan han gick till förhöret.
Eller varför skulle det råka hända just då?
Senast redigerad av Moschata 2020-03-16 kl. 15:21.
Citera
2020-03-16, 15:19
Medlem
notknapparens avatar
Enligt Ulanna var begravningen 16 november- 18.
Då var SD på 2-dagars kurs i Stockholm och enligt hans egen logg försov han sig på morgonen därpå:
SD var kanske lite på pickalurven när han skrev till charkoals kompis (se nedan)

Citat:

eller inte

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

SDs pm:

Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
En ”vän” skrev i vintras till SD genom den där Geo-sidan.
Jag har fått tillåtelse att kopiera in detta. Jag har dock valt att stryka h*n text.
Det är två svar från SD.

”HerrTeamDavidsson 2:36 AM
Åhhh. Så glad jag blir. Är medveten om att många tror jag är skyldig. Hört om tråden på flashback, men läser den ej. Vet at det finns mycket lögner och hat där, men kanske även sanningar.

Mina närmaste vänner, släkt mm "vet" att jag är oskyldig, och det stöd jag får är viktigt och bra. Det är en svår situation. Och detta gäller såklart även min familj.

Ser att du har ett nyskapat konto, så antagligen känner jag dig. Om du, den riktiga personen, undrar något kring saker du hört eller läst så är det helt ok att fråga öppet. Jag försöker svara och respektera alla i omgivningen.

Trevlig helg
Stefan
HerrTeamDavidsson 12:16 PM
(ja, det är såklart värst för Lenas barn, men det förstår du säkert att vi alla tänker)

HerrTeamDavidsson 3:11 PM
Oki, sådant är mitt liv.
Du vet vem jag är.
Jag vet inte vem du är.
Jag vet om jag har med mordet att göra.

Skriver inte just något här, mer än sådant som många vet om. Men om det är så att vi känner varandra så får du gärna höra av dig i en annan kanal. Saker jag säger används och feltolkas ofta. Det är ju över 20000 inlägg på flashback som du vet. Jag råder dig atill att inte läsa där då jag i alla fall i detta fall sitter på fakta, och det är andra fakta än vad som skrivs där. Men läser du där som en del tittar på dokusåpor så visst.

Ja, jag vet hur hon dog. Det stod i media förra veckan med. Din telefon verkar ha skrivit älg, men jag kommer ej på vad du menade.

Lena hade inga fiender, men var mycket oskicklig i sin kontakt med män. Många kände sig uppvaktade utan att hon menade det så. En skribent på nätet kallar sig Sherlock Holmes och en annan mirandasjul66 (osäker på stavningarna), och de båda är just sådana. Den förstnämnde var han som anföll mig för ett par veckor sedan i Sundsvall som det stått om i media, och säkert på flashback med. Han och en till kontaktade sedan lokalblaskan och berättade en version av det som hände. Fortsättning följer.

Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre.

Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.

Allt ovanstående är känt av våra närmare omgivningar. Antar att det mest redan finns på flashback, men jag ber dig kraftigt att ändå inte skriva något alls där. Vet att de finns de som skriver hat, de som säger sig nästan veta att jag är oskyldig och de som försöker vara nyanserade. Men alla vi inblandade, främst alla barn, är ju intreserade av att helst inget alls skrivs där, inte ens snälla saker alltså.

Gå nu ut och logga en cache. Det är kravlöst, det är spännade, det är intressant, det ger friskluft, det tar det till fina platser, det gör dig till en mer bildad människa. Och det finns inget tävlingsmoment, utan är något man gör i den omfattning och på det vis man vill.

//S”

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Skrev han det alltså på natten till den 17e nov? LWs begravning hölls den 16e!
Dagen efter då han känner sig dagen efter orkar han bara ta en cache med namnet "TMW - N3 Police Headquarters" och bifogar en bild på "Aphusets" entré.
http://coord.info/GLXGRRAJ

Av alla cacher på Kungsholmen väljer han just den cachen.
Sugen på att ge ledtrådar och med tankar som "snart sitter jag"?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det verkar väl som att han hade tagit sig något?
Försov sig gjorde han:
"[...]Hade klockan på tidigt för att hinna med lite burkar före frukost, men både den tidiga morgonen och frukosten uteblir. Danskjävlar."[...]
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b455d921-871b-4a60-b83d-c0e6e6be1e03

Så kanske därför han skrev så flödigt och ganska avslöjande?
Citera
2020-03-16, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Var det inte Kennet som sa i samtal med SD:
"Om det inte är du som är skyldig - vem är det då?"
och SD svarade som om det varit ett skämt:
"Om det inte är jag" ...
Kan varit i samma aktbilaga som det Picasso2 citerar ifrån (jag citerade fritt
ur minnet. Har bara sett ett sådant samtal mellan dem, i samma aktbilaga som
heter "Avlyssning SD, HD ..").
Senast redigerad av Moschata 2020-03-16 kl. 16:11.
Citera
2020-03-16, 15:25
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 149 s 205.

Förhör med HD 2019-08-30, ang hennes känslor för SD.

MT: Det är ganska rörigt i känslor ååå tankar, eem och det är inte så att jag har, på nåt sätt har
fått nån lugn stund att samla mig, att landa in i det här, för det har hela tiden kommit nya
grejer i mitt liv, som inte har med Stefan att göra, utan andra saker i mitt eget liv. Och då är
det inte så lätt att landa.

FLl: Vad är det du tänker på då?

MT: Jaa,jag har två barn som mår jättedåligt, vi har anmälningar till Soc.

Vad kan dessa anmälningar röra sig om, OBS<<< flertal?
Citera
2020-03-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Man släppte misstankarna mot alla andra därför att Stefan var mest sannolik och allt krut lades på honom. Men det betyder ju INTE att försvaret inte kommer att anföra att det inte är uteslutet med annan gärningsman. Dessutom för ovanlighetens skull flera stycken.

Jag skriver om tvivlet inte var det finns mest i vågskålen. Särskilt inte därför att man ju lade bort alla alla andra misstankar tidigt. Utom frun då förstås men det visade sig också tunt när inte tillsammans och i samråd gick att bevisa.

Jag håller med om att polisen har en tendens att leta där det är ljusast. Det är kanske inte så konstigt om man är resultatfokuserad och saknar obegränsade resurser. Men det kan gå fel.

Samtidigt är detta en extremt omfattande utredning där det vid första och andra anblicken ser ut som man har vänt på varje sten. Om någon kan visa var man har missat så är det ju väldigt välkommet.
Citera
2020-03-16, 15:32
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Utan självinsikt om vad han gör för intryck i vilket fall ...
Sen finns ju alltid typer på olika arbetsplatser som inte tycks kunna låta bli att prata om porr
och tjejer.
Finns också de som faktiskt raggar systematiskt på arbetsplatser tills de tittar någon de kan ha
en relation med. Vet en sådan kille som sedan gifte sig med en av tjejerna ...

Men att filma sig själv på natten på en f.d. arbetsplats verkar kanske som en djup besvikelse över att man slutat där,
som om han måste sätta sig över det på något sätt, som om han blivit avskedad? En slags subjektiv hämnd.
Han motsätter sig att bli styrd på ett desperat sätt. Bara gissning.

Tydligen blev han omplacerad pga dåligt chefskap, Aktbilag 148 i förhör med anhöriga och kollegor.
Senast redigerad av Smhf 2020-03-16 kl. 15:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in