2020-03-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Kom ihåg: Var girig när alla är rädda och var rädd när alla är giriga. Man ska absolut inte gå all in idag, men jag tycker att om man inte placerat tidigare på börsen så är det goda möjligheter att fiska upp bra bolag nu med start idag.

Det här kommer att blåsa över och är bortglömt om några år.

Lycka till där ute!

Jo utdelningar börjar droppa in för mig nu och det blir helt klart lite nya köp. Främst SSAB A för mig. Scandic Hotels är lite tidigt tror jag. Mer Rottneros också sannolikt...

Jag sålde Scandi Standard i höstas när de var värderade vid 76 kr men de börjart ju också få riktigt vettigt P/E nu. Svårt att se att de skulle drabbas av särskilt stort försäljningstapp heller. Mat behöver vi ju...
Citera
2020-03-16, 10:53
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExceptionellExtas
Botten är troligtvis inte nådd ännu, men detta förefaller som ett gott tillfälle att snitta in sig till acceptabel kurs.

Botten enligt mr Phi är runt början av Q2. Jag skulle sätta pengarna på den tiden.

Fast jag gillar inte pengar i börsen. Hellre pengarna i kedja, bättre innuti blocket av det nya monetära systemet.
Citera
2020-03-16, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du är en "idiot" eftersom du följer den gängse taktiken enligt ekonomi-media, försök inte fånga en fallande kniv.

Jag påstår tvärtom att man aldrig någonsin ska sälja på en generell botten som denna. Tvärtom ska man köpa då.

Detta gäller inte enskilda aktier som dippar, för att något fel upptäckts på företaget. Då kan det vara dåligt att behålla aktien. Men en dipp som i veckan när allt dippar ska man sälja direkt när man ser krisen börja. Men nu är det alldeles för sent, och det har tvärtom inte funnits en enda dag de senaste 5 åren när det var bättre att KÖPA aktier på Stockholmsbörsen.

Detta argument innehåller ingen som helst information hur det går imorgon på börsen eller den kommande månaden. Men sett 5 år tillbaka är dagens köpkurser underbart låga. Alla andra som köpt före femårslägsta är idioterna.
Hur har det gått med ditt fångande av knivar, du gick ju in med 20 miljoner nyss?
Citera
2020-03-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExceptionellExtas
Troligtvis, men svårt att ha perfekt timing. Bättre att snitta in sig över flera låga kurser.
Och varför vill du ha en ”perfekt timing”? Börsen 20% ner på en vecka och du vill tajma, tänk om du hade tajmat dåligt och sålt när det rasat 10% istället för som nu tajma ännu sämre och tappat 20%
Citera
2020-03-16, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Kom ihåg: Var girig när alla är rädda och var rädd när alla är giriga. Man ska absolut inte gå all in idag, men jag tycker att om man inte placerat tidigare på börsen så är det goda möjligheter att fiska upp bra bolag nu med start idag.

Det här kommer att blåsa över och är bortglömt om några år.

Lycka till där ute!
Så du var rädd och sålde allt för nåt år sedan när alla andra var giriga då eller?
Citera
2020-03-16, 11:21
Avstängd
Idag märker man att de Svenska företag som på ett eller annat har handelsförbindelser med Kina stiger eller står kvar oförändrat. Iaf i min aktieportfölj.
Kan detta vara ett tecken på någon form av ljusning?
Citera
2020-03-16, 11:27
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Kan detta vara ett tecken på någon form av ljusning?

Hej,

OMX är -7% och du pratar om ljusning? Snarare är frågan hur djup avgrunden är.
Citera
2020-03-16, 11:33
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Får se om det blir en vändning när USA öppnar men i skrivande stund -8,55%..
Om inte en räntesänkning från FED hjälpte världens börser kommer det bli blodbad på amerikanska också. Gissar på 7-8% ner.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
En stigning i närtid känns långt borta, lär fortsätta neråt. Kaoset är långt ifrån över flera länder närmar sig Italiens antal för varje dag som går. När de också når sin sjukvårdsmax så kommer dödstalen att stiga markant.

Förstår inte folk som gapar att det är rea när raset bara fortsätter. En stigning tillbaka till samma nivåer som innan raset kan ta väldigt lång tid. Det enda som kan ge en rejäl uppsving är ett vaccin som någon redan har skrivit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Haha ja vad var det jag sa igår...Bear OMX X18 VON11 i skrivande stund slutsåld och 134% upp idag.

Haha sjukt! Synd man inte haka på. Nu är det ju försent!

Har du några fler tips? 😉
Senast redigerad av Jnewj 2020-03-16 kl. 11:35.
Citera
2020-03-16, 11:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Så du var rädd och sålde allt för nåt år sedan när alla andra var giriga då eller?

Sålt allt? Vad har du nu rökt bajsbosse?
Citera
2020-03-16, 11:35
Medlem
happilappis avatar
Verkar som att QE och enorma räntesänkningar inte fungerar som dom gjort dom senaste åren. Försten ut är det som gäller. Bankerna vet att festen är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in